Την ώρα που η συντριπτική πλειοψηφία των “παραδοσιακών” κατασκευαστών, ευρωπαίων, ιαπωνικών και όχι μόνο προχωρούν σε απολύσεις και περικοπές για να μειώσουν το λειτουργικό κόστος τους, υπάρχει (τουλάχιστον) μία εταιρία η οποία κάνει ακριβώς το αντίθετο. Αυτή είναι η BYD που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία είναι η εταιρία με το περισσότερο προσωπικό στον τομέα έρευνας και εξέλιξης, στον χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου αν μη τι άλλου, στον κόσμο, απασχολώντας ούτε λίγο ούτε πολύ 110.000 μηχανικούς! Σαν να μην έφτανε αυτό, η BYD έχει φτάσει στο σημείο να υποβάλλει κατά μέσο όρο 32 αιτήσεις για την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών ημερησίως!
Περίμενε όμως, δεν τελειώσαμε. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των μηχανικών που απασχολεί η BYD έχει αυξηθεί από τους 20.000 το 2011, στους 110.000 το 2024 ενώ ο αριθμός με τον οποίο αυξάνεται το προσωπικό της γενικά, προκαλεί ίλιγγο. Μόνο το 2021 η BYD πρόσθεσε περισσότερους από 60.000 υπαλλήλους στο ανθρώπινο δυναμικό της με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός να ξεπερνά τους 280.000. Τον επόμενο χρόνο ο αριθμός αυτός υπερδιπλασιάστηκε στους 570.000 εργαζόμενους και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, στα τέλη του 2024, ο αριθμός αυτός έχει σχεδόν διπλασιαστεί και πάλι καθώς η BYD απασχολεί περίπου 1 εκατομμύριο ανθρώπους με τους τομείς της παραγωγής και της έρευνας και εξέλιξης να είναι υπεύθυνοι για την μεγαλύτερη αύξηση!
Παράλληλα, άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια, η BYD έχει εντάξει στους κύκλους της περισσότερους από 50.000 αποφοίτους κολεγίων και πανεπιστημίων, το 70% εκ των οποίων έχει masters και διδακτορικά και απασχολείται όπως είναι απόλυτα φυσικό, στον τομέα του R&D στην συντριπτική πλειοψηφία του. Όπως δηλώνει ο ιδρυτής και πρόεδρος της BYD, Wang Chuanfu, η εταιρία είναι ιδιαίτερα ελκυστική για αυτούς που έχουν μόλις ολοκληρώσει τις σπουδές τους όχι μόνο μισθολογικά ή επειδή λειτουργεί στην αιχμή της τεχνολογίας και ανεβάζει διαρκώς τον πήχη αλλά και επειδή προσφέρει την προοπτική εξέλιξης, με το μεγαλύτερο μέρος των υψηλόβαθμων στελεχών της να ξεκίνησαν την καριέρα τους στην εταιρία έχοντας ολοκληρώσει πρόσφατα τις δικές τους σπουδές. Το αποτέλεσμα της δουλειάς 110.000 μηχανικών, περίπου 1 εκατομμυρίου εργαζομένων γενικά, 11 μεγάλων κέντρων έρευνας και εξέλιξης αλλά και μίας επένδυσης στον συγκεκριμένο τομέα που μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2024 έχει φτάσει τα 21.9 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου, είναι πωλήσεις που για τους 11 μήνες του τρέχοντος έτους για τους οποίους έχουμε στοιχεία, φτάνουν τα 3.75 εκατομμύρια οχήματα “νέων ενεργειών” – ένα νούμερο που αναπαριστά μία αύξηση της τάξης του 40% σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023 ενώ όχι μόνο επιτυγχάνει αλλά ξεπερνά τον στόχο που είχε θέσει η εταιρία για το 2024, έναν μήνα πριν κλείσει ο χρόνος! Καταλαβαίνεις τώρα γιατί ανησυχούν οι υπόλοιπες εταιρίες;