Η BMW “θυσίασε” ένα σχεδόν έτοιμο supercar για την XM

Η BMW “θυσίασε” ένα σχεδόν έτοιμο supercar για την XM

Όλες οι αποφάσεις κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Κρίνονται από την ιστορία. Όταν λοιπόν μαθαίνουμε ότι η BMW πρακτικά πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων ένα σχεδόν έτοιμο supercar, τον διάδοχο της εμβληματικής M1, για να περάσει στην παραγωγή την θηριώδη αλλά εξαιρετικά αμφιλεγόμενη XM, μπορούμε να σχολιάσουμε αλλά δεν μπορούμε να κρίνουμε την γερμανική εταιρία καθώς αναμφίβολα, λειτούργησε με βάση κάποια δεδομένα και τα αποτελέσματα από πολυάριθμα focus groups.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα και… ιστορικό της βιομηχανίας αυτοκινήτου Steve Saxty, η BMW βρέθηκε πάρα πολύ κοντά στο να περάσει στην παραγωγή το πρωτότυπο Vision M Next που είχε πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του το 2019 ως την εξέλιξη της μπροστά-από-την-εποχή-της i8. Το μοντέλο που ήταν γνωστό στο εσωτερικό της εταιρίας ως “i16” βρισκόταν σε πάρα πολύ προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, με τον Saxty να αναφέρει ότι το design του δεν απείχε πολύ από αυτό που είδαμε ως Vision M Next concept ενώ δήλωσε ότι το μοντέλο ήταν “κατά 95% έτοιμο”. Αυτό σημαίνει ότι το design ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό οριστικοποιημένο ενώ αρκετή δουλειά είχε γίνει και σε επίπεδο engineering, όχι μόνο όσον αφορά στο κινητήριο σύνολο αλλά και στις λεπτομέρειες. Σύμφωνα με τον Saxty, το πλάνο της BMW αναφορικά με το κινητήριο σύνολο περιλάμβανε έναν τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ως μέρος ενός plug-in υβριδικού συστήματος που θα ήταν ικανό για περισσότερα από 600 άλογα. Προσομοιώσεις και προβλέψεις τοποθετούσαν το 0-100 km/h στα 3.0 δευτερόλεπτα περίπου ενώ η μέγιστη ταχύτητα άγγιζε τα 300 km/h και η ηλεκτρική αυτονομία θα πλησίαζε τα 100 χιλιόμετρα!

Η BMW συνέχισε να δουλεύει πάνω στο εξηλεκτρισμένο supercar κατά τη διάρκεια της πανδημίας και σκόπευε να το λανσάρει στην αγορά κάποια στιγμή εντός του 2022 αλλά ελάχιστα πριν παρθεί η τελική απόφαση, η γερμανική εταιρία έκανε πίσω. Δίστασε και έδωσε το πράσινο φως σε ένα άλλο, εντελώς διαφορετικό μοντέλο: την XM. Λογικό, καθώς ένα μεγάλο SUV έχει μεγαλύτερη αξία στην γκάμα μίας κατά βάση premium εταιρίας λόγω της δημοτικότητας που έχει η κατηγορία στην αγορά προφανώς. Αυτή διατήρησε το plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο αν και με έναν twin-turbo V8 κινητήρα και όχι κάποιον “ταπεινό” 4-κύλινδρο και στην κορυφαία, Label Red, έκδοση χαρίζει στο θηριώδες SUV επιδόσεων τον τίτλο της ισχυρότερης BMW στην ιστορία. Αν η BMW XM είναι εμπορική επιτυχία ή όχι, είναι μία άλλη συζήτηση. Όπως είπαμε, όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και το 2023 η γερμανική εταιρία πούλησε περίπου 7.200 XM σε ολόκληρο τον κόσμο. Όχι άσχημα για ένα τεράστιο, πανάκριβο SUV με εξαιρετικά πολωτική εμφάνιση. Από την άλλη, ήταν η BMW με τις λιγότερες πωλήσεις πέρυσι. Πόσο χειρότερα θα τα πήγαινε ένα plug-in υβριδικό sports car με την κληρονομιά της M1; Μάλλον δεν θα μάθουμε σύντομα…

Prev Post Πέφτει η αυλαία για τον εμβληματικό VR6 κινητήρα της Volkswagen
Next Post Volkswagen Tayron – Διαθέσιμο για προπαραγγελία από 47900 Ευρώ
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook