Αν ρίξει κανείς μία ματιά στην αγορά αναζητώντας κάποιο σπορ μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, σίγουρα θα βρει κάποια παραδείγματα αλλά θα διαπιστώσει πολύ σύντομα ότι ο αριθμός τους μειώνεται σχεδόν κάθε χρόνο. Τα sports cars με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν ένα είδος υπό εξαφάνιση και όπως όλα δείχνουν δεν υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε για να τα σώσουμε. Εμείς είμαστε άλλωστε ο λόγος που οι αριθμοί τους φθίνουν καθώς είναι γνωστό ότι η μόνη δύναμη και φωνή που έχει ο καταναλωτής είναι το πορτοφόλι του. Όταν υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε ένα μηχανικό και ένα αυτόματο κιβώτιο και οι πωλήσεις του αυτόματου ξεπερνούν κατά πολύ αυτές του χειροκίνητου, πιο συμπέρασμα περιμένεις να εξάγει η εκάστοτε εταιρία;
Η BMW για παράδειγμα, κατέληξε στο προφανές. Αφού ο κόσμος δεν προτιμά το χειροκίνητο κιβώτιο ή αν θέλουμε να είμαστε πιο ακριβείς, αφού η πλειοψηφία του κόσμου προτιμά το αυτόματο, θα καταργήσουμε τον παλιό, κλασικό λεβιέ! Η κατάργηση δεν θα γίνει φυσικά από τη μία ημέρα στην άλλη αλλά απ’ ότι φαίνεται, σύμφωνα με τον Frank Weber της BMW δηλαδή, στο μέλλον της βαυαρικής εταιρίας δεν υπάρχει χώρος για μοντέλα με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων. Η πλάκα είναι ότι οι δηλώσεις του Weber έρχονται μερικές ημέρες μονάχα μετά το λανσάρισμα της χειροκίνητης Z4!
“Είναι διασκεδαστικά προϊόντα αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, οι πωλήσεις μειώνονται διαρκώς. Άρα δεν βγάζει νόημα να τα εξελίσσουμε.
Αν θέλετε ένα χειροκίνητο M μοντέλο θα πρέπει να το αγοράσετε τώρα.“
Οι λόγοι για την σταδιακή κατάργηση των χειροκίνητων κιβωτίων από την γκάμα όχι μόνο της BMW αλλά και της BMW M δεν είναι μόνο οικονομικοί όμως. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση διαδραματίζουν και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που συνδέονται, αν όχι αποκλειστικά τότε σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, και λειτουργούν με αυτόματα κιβώτια. Μία μετάδοση η οποία δεν μπορεί να ελεγχθεί ηλεκτρονικά και το χέρι του ιδιοκτήτη ανήκει σε αυτή την κατηγορία, περιορίζει δραστικά την λειτουργία αυτών των συστημάτων και όλοι ξέρουμε την αξία που έχει αυτή η τεχνολογία για τους κατασκευαστές. Έπειτα, έχουμε τα logistics, την πολυπλοκότητα που προσθέτουν οι επιπλέον εκδόσεις στην παραγωγή, το κόστος εξέλιξης των χειροκίνητων εκδόσεων και πολλά ακόμα που απλουστεύονται σημαντικά με την κατάργηση του πατροπαράδοτου μηχανικού κιβωτίου. Από την πλευρά των κατασκευαστών λοιπόν, η απόφαση είναι σχεδόν αυτονόητη. Όσο για το αν θα μας λείψουν ως αγοραστές και οδηγούς, αυτή είναι μία πολύ διαφορετική κουβέντα.