Η BMW i8 ήταν ένα πολύ σημαντικό μοντέλο όχι μόνο για την γερμανική εταιρία αλλά για το σύνολο της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Ήταν ένα πρωτοποριακό, plug-in υβριδικό sports car που μπορεί να μην τα έκανε όλα τέλεια αλλά τουλάχιστον προσπάθησε ενώ δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ακόμα και σήμερα, 10 χρόνια μετά την πρεμιέρα του, το εκκεντρικό design του ξεχωρίζει και έχει καταφέρει να καταξιωθεί ως ένα κλασικό σχέδιο. Δυστυχώς όμως, η παραγωγή της BMW i8 σταμάτησε το 2020 και η βαυαρική μάρκα δεν αντικατέστησε ποτέ το καινοτόμο sports car της. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είχε την πρόθεση να το κάνει όμως.
Όπως αποκάλυψε με μία δημοσίευση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της BMW, Domagoj Dukec, η εταιρία είχε ξεκινήσει δουλειά πάνω στο μοντέλο που θα έπαιρνε την θέση της i8 και ενδεχομένως να σήκωνε περαιτέρω τον πήχη. Το μοντέλο αυτό είχε την ονομασία i16 και ο Dukec είχε προσωπική ανάμιξη στο project οπότε δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλλουμε για τις πληροφορίες που μοιράζεται μαζί μας. Όπως δηλώνει το υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW, η i16 αποτελούσε ένα είδος εξέλιξης του Vision M Next πρωτότυπου το οποίο παρουσιάστηκε το 2019 και εξοπλιζόταν με ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο που αθροιστικά ήταν ικανό να προσφέρει 600 ίππους και να επιταχύνει το εντυπωσιακό αμάξωμα στα 100 km/h σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί λέμε ότι η i16, αν προχωρούσε στο σημείο να περάσει στην παραγωγή, θα ανέβαζε τον πήχη σε σύγκριση με την i8!
Ο κόσμος άλλαξε όμως το 2020 και παρότι ο Dukec και η ομάδα του πίεσαν τους εαυτούς τους για να σημειώσουν πρόοδο, το project έπρεπε δυστυχώς να τερματιστεί. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο αρχισχεδιαστής της BMW “αυτή είναι η ζωή”. Project ξεκινούν και project ακυρώνονται και παρότι δεν το επικοινωνούν πολλές φορές, οι εταιρίες εξερευνούν διαρκώς νέα μονοπάτια, νέες ευκαιρίες και νέες ιδέες. Άλλα φτάνουν στο σημείο να γίνουν γνωστά στο ευρύ κοινό και άλλα, όπως η i16, ξεχνιούνται σε κάποιο συρτάρι μεταφορικά μιλώντας. Στην i16 βρίσκουμε επιρροές τόσο από την i8 όπως και από την εμβληματική M1 αλλά οι προτεραιότητες της BMW έχουν αλλάξει. Το κόστος παραγωγής ενός μοντέλου σαν την i16 και οι χαμηλοί όγκοι παραγωγής στην κατηγορία δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικά στοιχεία για μία εταιρία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η BMW δεν θα πειραματιστεί στο μέλλον με κάτι εξίσου ενδιαφέρον. Απλά θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί.