Κάθε μήνα που περνά, για να μην πούμε κάθε εβδομάδα, μαθαίνουμε για κάποιο νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο θα προστεθεί στην γκάμα κάποιας εταιρίας. Λογικό δεδομένου ότι ολόκληρη η βιομηχανία αυτοκινήτου βρίσκεται στη μέση μίας μεταμόρφωσης και η κάθε εταιρία προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης γκάμας μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων και την διατήρηση της υπάρχουσας γκάμας θερμικών μοντέλων που της εξασφαλίζει τον απαραίτητο όγκο πωλήσεων μέχρι να αποκτήσουν πρόσφυση τα ηλεκτρικά. Το πιο πρόσφατο νέο μας έρχεται από την Βαυαρία και πιο συγκεκριμένα, από την BMW που λέγεται πως έχει δώσει το πράσινο φως για τις μελλοντικές entry-level προτάσεις στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτρικών.
Ο λόγος για τις i1 και i2 που εφόσον όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα θα τοποθετηθούν στην βάση της γκάμας της BMW προσφέροντας μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική χαμηλότερου κόστους σε αυτούς που ενδιαφέρονται να κάνουν τα πρώτα τους βήματα με ένα ηλεκτροκίνητο. Όταν λέμε χαμηλότερου δε, εννοούμε χαμηλότερου των περίπου €47.000 που κοστίζει αυτή τη στιγμή το φθηνότερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της BMW που δεν είναι άλλο από την iX1. Σε κάθε περίπτωση, η i1 αναμένεται να πάρει τη μορφή ενός hatchback ή ενός sedan ενώ η i2 θα είναι ένα compact crossover που θα προσφέρεται και ως coupe ενώ αμφότερα, θα πωλούνται παράλληλα με την Σειρά 1 και την Σειρά 2 που θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμες ως θερμικές ακόμα και αρκετά τα μέσα της δεκαετίας προσφέροντας ένα σημείο εισόδου στην μάρκα, εκμεταλλευόμενες και την διαφαινόμενη κατάργηση της Mercedes A-Class το 2026.
“Φυσικά έχουν χαμηλότερη κερδοφορία αλλά εκπληρώνουν επίσης έναν διαφορετικό σκοπό φέροντας νεότερους σε ηλικία πελάτες και εξελίσσοντας την μάρκα σε συγκεκριμένες αγορές.“
Δήλωσε ο Bernd Korber της BMW για να συμπληρώσει ότι εξακολουθούν “να αποτελούν μέρος της στρατηγικής μας” και ότι είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ο όμιλος έχει δύο μάρκες στην κατηγορία, με την δεύτερη να είναι φυσικά η Mini. Οι φήμες λένε ότι η i1 θα λανσαριστεί στην αγορά το 2027 και η i2 θα ακολουθήσει έναν χρόνο αργότερα ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι εκτός από το είδος του κινητήριου συνόλου τους, θα διαφοροποιούνται και με έναν ακόμα, πολύ σημαντικό τρόπο: θα βασίζονται στη νέα αρχιτεκτονική “Neue Klasse”. Από τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι στιγμής στη διάθεση μας η “Neue Klasse” θα… διακλαδώνεται σε δύο βασικές εκδόσεις. H NBx θα χρησιμοποιείται σε μπροστιοκίνητα ή τετρακίνητα μοντέλα και η NAx για πισωκίνητα ή τετρακίνητα. Η τελευταία θα αποτελεί την βάση για την μεγαλύτερη NDx που προορίζεται για μεγάλα, πολυτελή μοντέλα ενώ θα υπάρχει και η ZAx που θα είναι βελτιστοποιημένη για πιο σπορ κατασκευές. Τα πρώτα μέλη της νέας οικογένειας ηλεκτρικών της BMW, μεταξύ των οποίων η νέα γενιά της iX3 και η i3 sedan θα κάνουν χρήση της NAx ωστόσο οι νέες i1 και i2 θα γίνουν τα πρώτα μοντέλα της εταιρίας που θα βασίζονται στην NBx. Εννοείται ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν επιπλέον πληροφορίες καθώς απέχουμε αρκετά χρόνια ακόμα από την πρεμιέρα των δύο νέων προσθηκών στην γκάμα της BMW αλλά οι πρώτες ενδείξεις είναι αρκετά ενθαρρυντικές, οπότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε.