Το ταξίδι που θα μας οδηγήσει στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της BMW M έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό για εμάς, με την γερμανική εταιρία να ανακοινώνει εμμέσως πλην σαφώς ότι η ηλεκτρική έκδοση της M3 θα λανσαριστεί στην αγορά το 2027 περίπου. Μην ζητήσεις περισσότερες πληροφορίες καθώς δεν υπάρχουν αλλά αυτό που μαθαίνουμε σήμερα είναι πως το ταξίδι με τελικό προορισμό την πρώτη “M” μηδενικών εκπομπών ρύπων έχει ξεκινήσει για την εταιρία αρκετά χρόνια πριν. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της M GmbH, Frank van Meel, η δουλειά άρχισε με ένα πρωτότυπο το 2018…
Μην βάλεις στο μυαλό σου κάποιο “εξωγήινο” όχημα όπως όλα αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε όταν ακούμε τη λέξη πρωτότυπο. Το αυτοκίνητο στο οποίο αναφέρεται το μεγάλο αφεντικό της BMW M δεν είναι άλλο από την λευκή BMW M2 πρώτης γενιάς που βλέπεις στις εικόνες. Εξωτερικά, τίποτα δεν υποδηλώνει την λειτουργία του ως κινητό εργαστήριο. Οι δαγκάνες του κατά πάσα πιθανότητα, carbon ceramic συστήματος πέδησης είναι χρυσές και στο πίσω μέρος υπάρχει μία διακριτική αεροτομή αλλά αυτά από μόνα τους δεν λένε τίποτα. Το αυτοκίνητο όμως έχει το προσωνύμιο “Το Κτήνος” και ο λόγος είναι ότι όπως παραδέχεται η ίδια η εταιρία, πρόκειται για ένα “πολύ ωμό” όχημα, “πολύ ισχυρό” και απ’ ότι φαίνεται, “πολύ δύσκολο να το ελέγξεις”. Εννοείται ότι δεν αποκαλύπτονται περισσότερες λεπτομέρειες όπως εννοείται ότι η λευκή M2 με το παρατσούκλι “Το Κτήνος” είχε δημιουργηθεί πίσω στο μακρινό 2018 ώστε να εξερευνηθούν τα όρια του εφικτού αναφορικά με τις δυνατότητες της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης σε ένα περιβάλλον επιδόσεων.
Η BMW μας καθησυχάζει δηλώνοντας ότι η νέα M3 θα είναι καλύτερη από όλες τις προηγούμενες ακριβώς όπως γίνεται όλα αυτά τα χρόνια. Ναι, η αλλαγή είναι τεράστια καθώς μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική τεχνολογία που αλλάζει δραστικά και εις βάθος την εμπειρία οδήγησης. Ταυτόχρονα όμως, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αναπαριστά και μία τεράστια ευκαιρία ακριβώς όπως έγινε και στην περίπτωση της τελευταίας γενιάς της M5. Να θυμίσουμε σε περίπτωση που το έχεις ξεχάσει ότι η προηγούμενη M5 ήταν η πρώτη που έκανε χρήση ενός συστήματος τετρακίνησης – η ισχύς είναι τίποτα χωρίς έλεγχο άλλωστε! Να θυμίσουμε επίσης ότι ο κόσμος είχε φέρει την καταστροφή όταν πίσω στο μακρινό 2015 είχαν κυκλοφορήσει δηλώσεις που έλεγαν όταν η επόμενη γενιά της M5 θα έπρεπε να είναι τετρακίνητη. Ήρθε τελικά η καταστροφή; Εννοείται πως όχι. Η τετρακίνητη BMW M5 που κυκλοφόρησε θεωρείται ακόμα και σήμερα μία από τις καλύτερες M5 στην ιστορία της εταιρίας. Ο κόσμος έχει την τάση να φέρνει την καταστροφή μπροστά σε οποιαδήποτε σχεδόν μεγάλη αλλαγή αλλά μήπως τελικά πρέπει να έχουμε λίγη εμπιστοσύνη στους μηχανικούς; Ας δούμε τουλάχιστον τι έχουν ετοιμάσει και κρίνουμε μετά. Η ηλεκτρική BMW M3 είναι αναπόφευκτη και με τον van Meel να δηλώνει ότι “θα κάνουμε το κτήνος ελεγχόμενο” οριακά ανυπομονούμε να δούμε τι είναι εφικτό με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης τελικά…