Η αεροδυναμική είναι ένας ακρογωνιαίος λίθος της εξέλιξης ενός νέου μοντέλου αυτή την εποχή. Η ηλεκτροκίνηση δεν συγχωράει “τσαπατσούλικα” designs καθώς αυτά έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αποδοτικότητα του οχήματος. Μέτρια ή κακή αεροδυναμική σημαίνει υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας που όπως εύκολα καταλαβαίνει οποιοσδήποτε, σημαίνει χαμηλότερη αυτονομία εφόσον όλα τα υπόλοιπα μεγέθη είναι ίδια. Η αεροδυναμική όμως δεν έγινε ξαφνικά σημαντική σήμερα. Ήταν πάντοτε ακόμα και αν οι κατασκευαστές μπορούσαν να… κρύψουν τις ατέλειες κάτω από το πατάκι της ευρωστίας και της πληθώρας των σταθμών ανεφοδιασμού. Ήδη από την δεκαετία του ’80, η BMW πειραματιζόταν με διαφορετικά σχήματα και εξερευνούσε τα όρια και δεν υπάρχει άλλο μοντέλο που να δίνει σάρκα και οστά σε αυτή τη νοοτροπία από το AVT.
Το όνομα του πρωτότυπου που παρουσίασε η γερμανική εταιρία το 1980 προέρχεται από τις λέξεις “Aerodynamischer Versuchstrager” που σημαίνουν αεροδυναμικό όχημα δοκιμών και το concept ήταν ένα όχημα κανονικού μεγέθους χωρίς όμως εσωτερικό και χωρίς μηχανικά. Το AVT ήταν ένα μέσο προώθησης των νέων εγκαταστάσεων που λειτουργούσαν στο Ismaning/Ascheim και πιο συγκεκριμένα, μίας νέας αεροδυναμικής σήραγγας τελευταίας τεχνολογίας, οπότε δεν χρειαζόταν να είναι κάτι περισσότερο από αυτό που βλέπουμε. Αυτό που βλέπουμε όμως είχε να δει το φως της δημοσιότητας περισσότερα από 40 χρόνια καθώς αφού εκπλήρωσε τον σκοπό της ύπαρξης του, το AVT είτε τοποθετήθηκε σε κάποια από τις αποθήκες-γκαράζ της BMW και ξεχάστηκε, είτε καταστράφηκε.
Οι σχεδιαστές της BMW πάντως συνεργάστηκαν στενά με τους αεροδυναμιστές για να δημιουργήσουν ένα άκρως αεροδυναμικό σχήμα με πολύ χαμηλό προφίλ, εξαιρετικά μικρή μετωπική επιφάνεια και πολύ ομαλή ροής στις γραμμές του οχήματος που με την σειρά τους εξασφαλίζουν πολύ ομαλή ροή του αέρα πάνω στις “καθαρές” επιφάνειες. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης το χαμηλό splitter στο εμπρός μέρος, οι καλυμμένοι πίσω τροχοί και το ιδιαίτερο σχήμα της καμπίνας των επιβατών, όλα μέτρα που πάρθηκαν για την μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας του οχήματος. Ακόμα και έτσι πάντως, κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία του σχεδιασμού της εποχής αλλά και της BMW παρέμειναν, όπως για παράδειγμα η εμβληματική “kidney” γρίλια και τα pop-up φωτιστικά σώματα που είδαμε να χρησιμοποιεί η εταιρία για πρώτη φορά στην M1 μερικά χρόνια πριν και στην 8 Series μερικά χρόνια μετά. Δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε πολλά παραπάνω για το εντυπωσιακό πρωτότυπο παρότι η ίδια η BMW θεωρεί πως είναι ένα από τα πιο σημαντικά της ιστορίας της. Ένα όχημα που δεν πρέπει να ξεχαστεί καθώς μας δείχνει μία διαφορετική πλευρά της μάρκας.