Η E31 8-Series είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές δημιουργίες της BMW – όχι μόνο από την δεκαετία του ’90 αλλά στην ιστορία της γερμανικής μάρκας. Η πρώτη γενιά της BMW 8-Series δεν κατέγραψε ποτέ τις πωλήσεις που περίμεναν τα στελέχη της εταιρίας καθώς το λανσάρισμα της στην αγορά συνέπεσε με την παγκόσμια κρίση στις αρχές της δεκαετίας αλλά το μεγάλο coupe κατάφερε να γράψει την δική του ιστορία έστω και σε δεύτερο χρόνο όχι μόνο εξαιτίας του εντυπωσιακού design αλλά και χάρη στην 850CSi έκδοση που εξοπλιζόταν με τον S70 V12 κινητήρα που είναι επί της ουσίας μία υποδεέστερη εκδοχή του εμβληματικού V12 που χρησιμοποιούσε η McLaren F1. Η κλασική 8-Series όμως ποτέ δεν εξοπλίστηκε με V10 κινητήρα – μονάχα με V8 και με V12 και ποτέ δεν απέκτησε CSL έκδοση οπότε τι είναι η 858 CSL που βλέπουμε εδώ;
Είναι το όνειρο της Reyn Speed Shop, μίας αμερικανικής εταιρίας που αποφάσισε να κάνει μεγαλειώδη είσοδο στο “Legends of the Autobahn” του Monterey στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Το project ξεκίνησε με μία… ταπεινή BMW 850i και το πρώτο που έγινε ήταν να αφαιρεθεί ο αυθεντικός V12 και να αντικατασταθεί με τον ατμοσφαιρικό V10 που κάποια εποχή βρισκόταν κάτω από το καπό μίας E60 M5. Σε εκείνη την εφαρμογή, ο φανταστικός αυτός κινητήρας ήταν ικανός για 507 ίππους και 520 Nm ροπής αλλά για την 858 CSL, η χωρητικότητα του έχει αυξηθεί στα 5.8 λίτρα και παρότι ο βελτιωτής δεν αναφέρει περαιτέρω λεπτομέρειες, είμαστε σίγουροι ότι η απόδοση του έχει αυξηθεί. Ο κινητήρας αποτελεί δημιουργία της CarBahn του γνωστού στον χώρο του tuning για την BMW, Steve Dinan και σε άλλες εφαρμογές, περισσότερο αγωνιστικού χαρακτήρα, παράγει 720 ίππους ενώ για τον δρόμο, η ιπποδύναμη μειώνεται στα 620 άλογα. Δεν είμαστε σίγουροι αν τα ίδια νούμερα επαναλαμβάνονται και στην 858 CSL αλλά αποτελούν αν μη τι άλλου μία ένδειξη των δυνατοτήτων του πολύστροφου V10 ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι στην προκειμένη περίπτωση, ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο!
Στον τομέα της εμφάνισης, η BMW 858 CSL διαθέτει ένα εντυπωσιακό ανθρακονημάτινο bodykit που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σημαντικά φαρδύτερα φτερά, νέους προφυλακτήρες με τον εμπρός να ενσωματώνει ένα χαμηλότερο splitter και διαφορετικούς αεραγωγούς και τον πίσω, τον πιο επιθετικό διαχύτη και την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης. Το πακέτο ολοκληρώνουν οι όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος που γεμίζουν τους θόλους και φιλοξενούν το πανίσχυρο σύστημα πέδησης της Brembo αλλά και τα LED φωτιστικά σώματα, αν και δεν γίνεται να μην αναφέρουμε την κατάργηση των pop-up εμπρός φαναριών με τους νέους αεραγωγούς να παίρνουν την θέση τους στο καπό!
Όσον αφορά στο εσωτερικό, παρατηρούμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του προέρχεται από την E60 M5 (βλ. τιμόνι, διακόπτες, χειριστήρια κ.ά.) ενώ τα bucket καθίσματα αποτελούν δάνεια από μία E36 M3. Η 858 CSL διαθέτει επίσης κουμπί εκκίνησης καθώς και μία οθόνη που λειτουργεί χάρη στο iDrive σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της γερμανικής μάρκας. Από το πακέτο δεν λείπουν ούτε “πολυτέλειες” όπως το ABS και στο σύστημα ευστάθειας ενώ ενδεικτικό της ποιότητας και της απρόσμενης ευχρηστίας της μοναδικής αυτής δημιουργίας είναι και το γεγονός ότι θεωρητικά, μπορεί να συντηρηθεί από οποιοδήποτε συνεργείο BMW καθώς όλα τα υποσυστήματα και τα διαγνωστικά λειτουργούν σαν να βγήκε έτσι από το εργοστάσιο! Τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη και είναι απόλυτα λογικό καθώς ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου σκοπεύει να το χρησιμοποιήσει όπως του αρμόζει και επειδή η κατασκευή του απαίτησε περίπου 4 χρόνια σκληρής δουλειάς, εξέλιξης και δοκιμών.