Το πλάνο είναι φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό. Από το 2026 και έπειτα η Audi θα λανσάρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά με στόχο να… εξαφανίσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2033. Για να γίνουν όμως όλα αυτά, πρέπει το πλάνο της γερμανικής μάρκας να υποστηρίζεται από τις υποδομές παραγωγής και γι’ αυτό η Audi ανακοινώνει σήμερα την μετατροπή, αναβάθμιση και εκμοντερνισμό όλων των εργοστασίων της ώστε να είναι σε θέση να αναλάβουν την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα παρουσιάσει η μάρκα. Σε αντίθεση με κάποιους από τους ανταγωνιστές της, η Audi επιλέγει να “χτίσει” πάνω στο υπάρχον παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής για να επιτευχθούν οι στόχοι της τονίζοντας ότι αυτός είναι ο δρόμος διατήρησης των φυσικών πόρων ή όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, αυτή είναι “βιωσιμότητα εν δράσει”.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η Audi θα κατασκευάζει ηλεκτρικά μοντέλα σε όλα τα εργοστάσια της σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο Bollinger Hofe και στις Βρυξέλλες αυτό συμβαίνει ήδη ενώ από το 2023, το Q6 e-tron θα περάσει στην παραγωγή στο Ingolstadt (στην ίδια γραμμή με τα A4 και A5 υπογραμμίζοντας την διάσταση της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας) με τις εγκαταστάσεις στο Neckarsulm, το San Jose Chiapa και το Gyor να ακολουθούν. Μέχρι το 2029, όλα τα εργοστάσια θα παράγουν τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με την Audi να επενδύει παράλληλα περί τα 500 εκατομμύρια ευρώ στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε όλες αυτές τις εγκαταστάσεις. Νέα εργοστάσια θα κατασκευαστούν μονάχα σε περιοχές όπου απαιτείται η επιπλέον παραγωγή, όπως για παράδειγμα στην Κίνα όπου η Audi συνεργάζεται με την FAW για την δημιουργία μίας νέας μονάδας στο Changchun όπου θα κατασκευάζονται τοπικά μοντέλα που βασίζονται στην PPE αρχιτεκτονική. Η συγκεκριμένη μονάδα θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος το 2024 και θα είναι η πρώτη στην Κίνα όπου θα κατασκευάζονται αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Ο εξηλεκτρισμός των εργοστασίων ωστόσο είναι μονάχα μία διάσταση του οράματος της Audi για την παραγωγή του μέλλοντος. Η γερμανική φίρμα εκμεταλλεύεται την ευκαιρία που της παρέχει η στροφή στη νέα τεχνολογία για να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές ώστε να επιτευχθούν άλματα στην παραγωγικότητα και την βελτιστοποίηση. Το δίκτυο παραγωγής της Audi στο μέλλον πρέπει να είναι οικονομικό, βιώσιμο και ελκυστικό πέραν του να είναι ευέλικτο και γι’ αυτό ένας βασικός στόχος της μάρκας είναι η μείωση του ετήσιου κόστους των εργοστασίων κατά 50% μέχρι το 2033. Το πλάνο περιλαμβάνει την απλούστευση της γκάμας (πάντοτε με γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών), την ψηφιοποίηση της παραγωγής και τον εικονικό σχεδιασμό της συναρμολόγησης μεταξύ άλλων. Τέλος, δεν γίνεται να μην εστιάσουμε λίγο περισσότερο στον τομέα της βιωσιμότητας καθώς η Audi θεωρεί πολύ σημαντική τη μείωση έως το εκμηδενισμό μελλοντικά, του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της παραγωγής αυτοκινήτων είτε μιλάμε για εκπομπές ρύπων (στο εργοστάσιο ή ακόμα και τους προμηθευτές) είτε για την διαχείριση των φυσικών πόρων (με επιπλέον έμφαση στο νερό) είτε για την προστασία της βιοποικιλότητας.