Στον ολοένα και μεγαλύτερο κατάλογο των εταιριών που συνειδητοποιούν ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πιθανότατα δεν θα ακολουθήσει τους ρυθμούς που ήλπιζαν οπότε τώρα είναι αναγκασμένες να προσαρμόσουν τα πλάνα τους ώστε να αντικατοπτρίζουν τους πραγματικούς ρυθμούς της αγοράς, προστίθεται η Audi που οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι διαμήνυε πριν από όχι και τόσο πολύ καιρό ότι θα λανσάρει το τελευταίο θερμικό μοντέλο της το 2026. Το 2026 λοιπόν σίγουρα θα λανσάρει κάποιο θερμικό μοντέλο αλλά σίγουρα δεν θα είναι το τελευταίο της, με τον επικεφαλής της γερμανικής εταιρίας, Gernot Dollner, να δηλώνει κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το περασμένο έτος ότι “η μεταβατική περίοδος θα διαρκέσει περισσότερο απ’ όσο πιστεύαμε”.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Όπως δήλωσε ο Dollner, αυτό σημαίνει ότι οι θερμικοί κινητήρες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μεσοπρόθεσμο πλάνο της Audi, ειδικότερα ως μέρος ή βάση αν προτιμάς υβριδικών συνόλων. Μόνο μέσα στο 2025 η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει στην αγορά 10 νέα plug-in υβριδικά μοντέλα επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά ότι η τεχνολογία που η πλειοψηφία των κατασκευαστών θεωρούσε περιττή, αν εξελιχθεί και γίνει διαθέσιμη σε ανταγωνιστική τιμή μπορεί να αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα σε αυτή την μεταβατική περίοδο που διανύουμε. Η plug-in υβριδική τεχνολογία που μπορεί να είναι εξαιρετικά επωφελής τόσο για το περιβάλλον όσο και για την τσέπη των καταναλωτών εφόσον εκπαιδευτούν και ενημερωθούν για την ορθή χρήση της καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών μοντέλων τα χρησιμοποιούν ως full-hybrid με αποτέλεσμα να μην εκμεταλλεύονται τις πλήρεις δυνατότητες τους!
Το πρώτο PHEV της Audi θα είναι το νέο A5 συνδυάζοντας έναν δίλιτρο, 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα ενώ θα ακολουθήσει το A3 Sportback που χάρη σε έναν 1500άρη βενζινοκινητήρα, έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία 25.7 kWh παρέχει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 143 χιλιομέτρων! Πολύ σύντομα η γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων θα περιλαμβάνει το Α6, το Q5 και τη νέα γενιά του Q3 ενώ τόσο το Q7 όσο και το ακόμα μεγαλύτερο SUV που θα παρουσιαστεί θα είναι διαθέσιμα και με plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα. Με τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών να μην υπερβαίνουν το 10% επί του συνόλου για ολόκληρο το 2024, η Audi πιστεύει ότι τα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα και ιδιαίτερα τα PHEV είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την μείωση των εκπομπών ρύπων και ένα προσιτό σκαλοπάτι που κάνει ευκολότερη την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα όμως, θα συνεχίσει να προσφέρει θερμικές εκδόσεις και σε αυτές συμπεριλαμβάνονται οι πετρελαιοκίνητες έστω και αν δεν πρόκειται να επενδύσει πολύ σε νέες γενιές diesel κινητήρων. Η τρέχουσα γενιά ήδη συμμορφώνεται με το Euro 7 πρότυπο και θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμη για όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται αλλά δεδομένης της πτώσης του μεριδίου αγοράς των πετρελαιοκινητήρων, η περαιτέρω επένδυση σε αυτόν τον τομέα δεν βγάζει νόημα.