“Η Audi πρέπει να γίνει πιο γρήγορη, πιο ευέλικτη και πιο αποδοτική” δήλωσε ο επικεφαλής της γερμανικής μάρκας, Gernot Dollner, συμπληρώνοντας ότι “αυτό δεν είναι εφικτό χωρίς προσαρμογές στο ανθρώπινο δυναμικό”. Αν ψάχνεις τους 10 καλύτερους τρόπους για να περιγράψεις την μείωση κατά μερικές χιλιάδες θέσεων εργασίας σε ορίζοντα 5-ετίας τότε η φράση “προσαρμογές στο ανθρώπινο δυναμικό” θα πρέπει σίγουρα να είναι υποψήφια. Η ουσία είναι ότι αυτό ακριβώς κάνει η Audi που ανακοίνωσε ότι θα μειώσει κατά 7.500 εργαζόμενους το ανθρώπινο δυναμικό της στη Γερμανία μέχρι το 2029 εστιάζοντας κατά κύριο λόγο σε τομείς όπως η διοίκηση και η εξέλιξη με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ ετησίως.
Η ανακοίνωση της Audi φέρνει δυστυχώς τον συνολικό αριθμό περικοπών που έχουν προγραμματιστεί εντός του ομίλου Volkswagen στις 48.000, με τον CEO του VW Group, Oliver Blume, να πιέζει για περισσότερες ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα του ομίλου. Εν τω μεταξύ, η Volkswagen έχει ανακοινώσει ένα πρόγραμμα περικοπών που περιλαμβάνει 35.000 λιγότερες θέσεις εργασίας, η Porsche σκοπεύει να κάνει το ίδιο για περίπου 3.900 ενώ πρόσφατα η μονάδα λογισμικού του ομίλου, Cariad, δήλωσε ότι θέλει να μειώσει τις θέσεις εργασίας της κατά 1.600.
Να θυμίσουμε ότι η Audi συγκεκριμένα, έχει προχωρήσει ήδη στην μείωση του ανθρώπινου δυναμικού της κατά περίπου 9.500 από το 2019, μία κίνηση που εκείνη την περίοδο δήλωνε πως θα απελευθερώσει δισεκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την αύξηση των περιθωρίων της κατά 9 έως 11%. Ωστόσο τα αποτελέσματα της Audi τα τελευταία χρόνια δεν ήταν τα αναμενόμενα με πιο χαρακτηριστική την πτώση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους από το 7% τους πρώτους 9 μήνες του ’23, στο 4.5% για το ίδιο χρονικό διάστημα το 2024 εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων σε βασικές αγορές και του κόστους της διακοπής λειτουργίας του εργοστασίου της στις Βρυξέλλες. Τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η Audi σημαίνουν ότι θα περικόψει το 14% περίπου του ανθρώπινου δυναμικού της αλλά αυτές οι περικοπές δεν αφορούν τους εργαζόμενους στα εργοστάσια και δεν περιλαμβάνουν απολύσεις. Στόχος της Audi είναι οι περικοπές να γίνουν με όσο το δυνατόν πιο… φυσικό τρόπο ενώ πρόσφερε στους εργαζόμενους στα εργοστάσια μία επέκταση της εγγύησης ασφάλειας εργασίας μέχρι το τέλος του 2033. Μέρος του πλάνου της Audi είναι η προσθήκη ενός νέου entry-level αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου στο εργοστάσιο της στο Ingolstadt ενώ εξετάζεται και η προσθήκη ενός επιπλέον μοντέλου στο δεύτερο εργοστάσιο της στη Γερμανία, στο Neckarsulm. Όπως καταλαβαίνεις, η κατάσταση δεν είναι καθόλου εύκολη και η Audi προσπαθεί να βρει τον δρόμο της με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.