Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η μετάβαση της Audi στην εποχή της ηλεκτροκίνησης δεν είναι ένας χαλαρός και ήρεμος περίπατος στην εξοχή. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, για καμία εταιρία δεν είναι και η Audi δεν αποτελεί εξαίρεση καθώς το 2024 είδε την ζήτηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της να μειώνεται κατά 7.8% και τις πωλήσεις της να σταματούν στα 164.480 οχήματα. Με αυτά τα νούμερα, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Audi προσαρμόζει τα πλάνα της – δεν είναι μόνο ότι θα ρίξει λίγο επιπλέον βάρος σε μεταβατικές τεχνολογίες όπως τα plug-in υβριδικά αλλά και ότι θα επισπεύσει ελαφρώς το λανσάρισμα πιο προσιτών αμιγώς ηλεκτρικών για να ανεβάσει τα νούμερα της.
Αφού έδωσε προτεραιότητα σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα, έφτασε επιτέλους η ώρα για την Audi να εμπλουτίσει την γκάμα της με ένα πιο προσιτό σημείο εισόδου στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Και θα το κάνει με ένα μοντέλο που αρχικά ήταν προγραμματισμένο να λανσαριστεί το 2027 αλλά έρχεται έναν χρόνο νωρίτερα με τον επικεφαλής της γερμανικής μάρκας να επιβεβαιώνει σε έγκυρο μέσο ότι το νέο ηλεκτρικό της μάρκας με τα τέσσερα δαχτυλίδια θα τοποθετηθεί στην κατηγορία του A3. Ο Gernot Dollner δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες σχετικά αλλά δήλωσε ότι το μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Ingolstadt. Το θέμα είναι τι μορφή θα πάρει αυτό το μοντέλο;
Ακούγοντας για κατηγορία A3, το μυαλό πηγαίνει αυτόματα σε μία πιο premium έκδοση του Volkswagen ID.3 αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάστηκε το 2019 και κυκλοφόρησε το 2020 οπότε θα μας φαινόταν πολύ περίεργο το πιο προσιτό μοντέλο της Audi, το μοντέλο που θα αποτελέσει το νέο σημείο εισόδου στην γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της να χρησιμοποιήσει ως βάση κάτι που όταν λανσαριστεί το αδερφάκι του θα κλείνει 5 χρόνια στην αγορά! Ποια θα μπορούσε να είναι η εναλλακτική; Δεδομένου ότι η νέα γενιά του Golf που θα χρησιμοποιεί την προηγμένη SSP αρχιτεκτονική και εξελίσσεται σε συνεργασία με την Rivian δεν πρόκειται να είναι έτοιμη πριν τα τέλη της δεκαετίας, το μόνο που απομένει είναι το VW ID.2all. Η Volkswagen παρουσίασε το πρωτότυπο πριν από δύο χρόνια και θα λανσάρει το μοντέλο παραγωγής το 2026 με αρχική τιμή της τάξης των €25.000 οπότε τόσο το χρονοδιάγραμμα όσο και η τιμολόγηση ταιριάζουν – με αυτονόητο το premium που ορίζει ένα μοντέλο της Audi έναντι ενός της Volkswagen. Το πρόβλημα είναι ότι το ID.2all είναι μικρότερο από το A3 αν και πιστεύουμε ότι η αρχιτεκτονική του ομίλου VW μπορεί να υποστηρίξει και ένα ελαφρώς μεγαλύτερο αμάξωμα. Προφανώς θα πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τι ετοιμάζει η Audi. Ίσως με ένα concept προς τα τέλη του 2025…;