Το 2021 η Hyundai είχε μία ιδέα. Να λανσάρει ένα 4-θυρο pickup ώστε βασιζόμενη στην ολοένα και αυξανόμενη δημοτικότητα του συγκεκριμένου στιλ οχήματος στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, να κατακτήσει ένα μερίδιο της αγοράς. Αυτό το pickup ονομάστηκε Santa Cruz, λανσαρίστηκε στην αγορά το 2021 ως το πρώτο 4-θυρο pickup στη Β. Αμερική και δεν έκρυψε ποτέ το γεγονός ότι δεν είναι ένας σκληροτράχηλος εργάτης καθώς από την αρχή η Hyundai το προώθησε ως ένα καθαρόαιμο “Sports Activity Vehicle”. Αν θέλεις μπορείς να το χαρακτηρίσεις και lifestyle pickup, όπως σε βολεύει. Η ουσία είναι ότι φτάσαμε στο 2024 και η κορεατική μάρκα αποφάσισε να ανανεώσει την προσφορά της για να παραμείνει ανταγωνιστική τα προσεχή χρόνια.
Οι αλλαγές είναι μικρές αλλά πολλές με αποτέλεσμα το παρουσιαστικό του Hyundai Santa Cruz να είναι γνώριμο αλλά ταυτόχρονα, αισθητά ανανεωμένο. Οι πιο χαρακτηριστικές αλλαγές εντοπίζονται στην γρίλια με τα μεγαλύτερα ανοίγματα, τα νέα φωτιστικά σώματα και την αύξηση του πλήθους των κάθετων γραμμών που συνδυαστικά, δημιουργούν μία πιο… άγρια εικόνα. Η Hyundai πρόσθεσε και ένα επιπλέον προστατευτικό στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αν και η αποτελεσματικότητα του μένει να αποδειχθεί στην πράξη. Μία πράξη που, τουλάχιστον στην XRT έκδοση, υπόσχεται πως είναι περισσότερο περιπετειώδης.
Η συγκεκριμένη έκδοση αποκτά νέους προφυλακτήρες, μαύρη γρίλια και 18άρες ζάντες ελαφρού κράματος που “ντύνονται” με all-terrain ελαστικά σε διάσταση 245/60 και χαρίζουν στο κορεατικό pickup όχι μόνο λίγο πιο μάτσο εμφάνιση αλλά και καλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής και λίγο καλύτερη άνεση εκτός δρόμου. Το Santa Cruz XRT εξοπλίζεται επίσης με νέα καθίσματα καθώς και ένα σύστημα περιμετρικής “όρασης” και παρακολούθησης των τυφλών σημείων για εκείνες τις περιπτώσεις που η ορατότητα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο Santa Cruz αποκτά, έστω και προαιρετικά, την πανοραμική οθόνη της Hyundai που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα 12.3 ιντσών και την οθόνη του συστήματος infotainment, επίσης 12.3 ιντσών, ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, ένα πιο “καθαρό” design για το ταμπλό καθώς και όλη την τεχνολογία που μπορεί να θελήσει κάποιος για το pickup του τόσο στον τομέα της συνδεσιμότητας όσο και σε αυτόν της ασφάλειας και της υποβοήθησης οδήγησης.
Παρότι το Hyundai Santa Cruz δεν είναι διαθέσιμο και δεν πρόκειται να γίνει διαθέσιμο στην δική μας αγορά, να προσθέσουμε ότι στην Β. Αμερική προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε έναν 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων με 194 ίππους και 245 Nm και την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του με 285 ίππους και 422 Nm ροπής. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ενώ προαιρετικά προσφέρεται και ένα σύστημα τετρακίνησης για την μεγιστοποίηση της πρόσφυσης ανεξαρτήτως οδοστρώματος ή συντελεστή τριβής.