Hyundai – Κανείς δεν θέλει πλέον χειροκίνητα κιβώτια!

Hyundai – Κανείς δεν θέλει πλέον χειροκίνητα κιβώτια!

Τα χειροκίνητα κιβώτια είναι ήδη ένα είδος υπό εξαφάνιση. Παραμένουν δημοφιλή στις μικρότερες και φθηνότερες κατηγορίες αλλά όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να βρεις ένα μηχανικό κιβώτιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Στα ηλεκτρικά δε, είναι πρακτικά περιττά, οπότε δεν το συζητάμε καν ενώ και στα υβριδικά οι κατασκευαστές έχουν την τάση να προτιμούν τα αυτόματα κιβώτια (οποιουδήποτε είδους) γιατί τους επιτρέπουν να ελέγχουν καλύτερα τη λειτουργία του κινητήριου συνόλου. Σε αυτή την ούτως ή άλλως πολύπλοκη εξίσωση πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης  που απαιτούν αυτόματα κιβώτια για να λειτουργήσουν στο μέγιστο που επιτρέπει η τεχνολογία.

Στον πυρήνα του ζητήματος της μείωσης των ποσοστών των χειροκίνητων κιβωτίων όμως, βρίσκεται το γεγονός ότι δεν υπάρχει η ζήτηση. Όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν οι κατασκευαστές ενδεχομένως να προσπαθούσαν να βρούνε μία εναλλακτική λύση για όλα τα προβλήματα ή τις απαιτήσεις που αναφέρθηκαν στην προηγούμενη παράγραφο αν ο κόσμος αγόραζε αυτοκίνητα με μηχανικά κιβώτια αλλά αυτό απλά δεν συμβαίνει και κατ’ επέκταση οι εταιρίες είναι απόλυτα ικανοποιημένες με το να αντικαταστήσουν τα χειροκίνητα με αυτόματα κιβώτια!

Δεν θα πρέπει να κρίνουμε την κατάσταση στο σύνολο της αγοράς με μία μικρή μερίδα φανατικών petrolheads που ακόμα και σήμερα πίνουν νερό στο όνομα ενός παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου. Αυτοί ή εμείς, όπως θέλεις να το πεις, είμαστε μειοψηφία. Η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου δεν βλέπει το αυτοκίνητο όπως εμείς και είναι λογικό. Έχει άλλα πάθη, άλλα ενδιαφέροντα και τις περισσότερες φορές, το αυτοκίνητο είναι απλά ένα μέσο μετακίνησης και τίποτα περισσότερο. Αν όποια επιπλέον “δουλειά” που πρέπει να κάνουν για να μετακινηθούν μπορεί να αντικατασταθεί με έναν αυτοματισμό, καλύτερα. Δεν νοιάζονται για την αίσθηση, την αναλογικότητα και την συμμετοχή στην οδήγηση και οι πωλήσεις αντικατοπτρίζουν ακριβώς αυτό. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι δηλώσεις του επικεφαλής του Τεχνικού Κέντρου της Hyundai στη Γερμανία, Tyrone Johnson που συμπτωματικά, είχε ενεργή συμμετοχή στα προγράμματα της Ford και της Jaguar στην Formula 1, στο πρόγραμμα του Ford Focus στο WRC και ήταν αυτός που έκανε την πρώτη Mustang Shelby στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Ο Johnson δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν καταλαβαίνει “την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα επιδόσεων πεθαίνουν” αλλά ταυτόχρονα, δεν καταλαβαίνει ούτε τη νοσταλγία καθώς “αν θέλεις να κινηθείς γρήγορα δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα ηλεκτρικό”.

Κανείς δεν θέλει χειροκίνητα κιβώτια και χειρόφρενα πλέον ή αναλογικά όργανα – τα θερμικά και τα ηλεκτρικά μας έχουν παρόμοιες επιφάνειες διεπαφής.

Καταλαβαίνω ότι κάποιοι άνθρωποι θέλουν τον ήχο, τις δονήσεις. Τα αισθητήρια όργανα τους βοηθούν τον εγκέφαλο να καταλάβει τι συμβαίνει σε ένα αυτοκίνητο

Δήλωσε σε αγγλικό μέσο για να ολοκληρώσει την τοποθέτηση του με μία παρατήρηση. Ότι ο κόσμος είναι πάντα αρνητικός στην αλλαγή. Είτε μιλάμε για την μετάβαση από τα καρμπιρατέρ στον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, στο ABS και το ESP, στα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα συστήματα διεύθυνσης κ.ο.κ. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά, είτε μιλάμε για μοντέλα επιδόσεων είτε για πιο “συμβατικά” μοντέλα. Ίσως όλα είναι θέμα χρόνου και συνήθειας τελικά…

Prev Post Pagani Huayra Codalunga Roadster – Μαγική…
Next Post Hyundai Ioniq 6 N – θα κλέψει την παράσταση στο Goodwood Festival of Speed
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook