Κάποιοι ενδεχομένως να πιστεύουν ότι η κατηγορία των premium 7-θέσιων SUV δεν χρειάζεται ένα ακόμα μέλος αλλά όπως όλα δείχνουν η Hyundai διαφωνεί και είναι σχεδόν έτοιμη να λανσάρει στην αγορά την δική της πρόταση. Ένα μοντέλο που θα τοποθετηθεί απέναντι στο ολοκαίνουριο Volvo EX90 και τις υπόλοιπες εναλλακτικές σε αυτό το μικρό αλλά εξαιρετικά προσοδοφόρο κομμάτι της αγοράς. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό, 7-θέσιο, πολυτελές SUV που μπορεί να βασίζεται (σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, θα δούμε) στο Ioniq Concept Seven που πραγματοποίησε την πρεμιέρα του πριν από τρία χρόνια, αλλά θα ονομαστεί Ioniq 9 ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις…
Βλέπεις, το Hyundai Ioniq 9 είναι το δίδυμο αδερφάκι του Kia EV9, οπότε αν είχε βαφτιστεί “Ioniq 7” όπως ήταν αρχικά αποφασισμένο, δεν αποκλείεται κάποιοι να υπέθεταν εντελώς συνειρμικά πως το μοντέλο της Hyundai είναι… λιγότερο από το EV9. Κάτι τέτοιο όμως απλά δεν ισχύει οπότε το νέο μοντέλο της κορεατικής φίρμας έγινε Ioniq 9, χρησιμοποιεί την ίδια, μεγαλύτερη εκδοχή της e-GMP αρχιτεκτονικής και πιθανότατα, παρότι δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι επίσημα, θα εξοπλίζεται με τους ίδιους ηλεκτροκινητήρες. Να θυμίσουμε ότι το Kia EV9 διαθέτει μία μπαταρία 99.8 kWh και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: με έναν ηλεκτροκινητήρα 203 ίππων στον πίσω άξονα ή με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, συνδυαστικής απόδοσης 383 ίππων. Στην πρώτη η αυτονομία αγγίζει τα 563 χιλιόμετρα και στην δεύτερη τα 503 χιλιόμετρα και ενώ δεν γνωρίζουμε ακόμα αν τα ίδια νούμερα ισχύουν και για το Ioniq 9, αν δεν υπάρξει κάποια συνταρακτική έκπληξη δεν θα διαφέρουν σημαντικά. Πιθανό είναι επίσης και το λανσάρισμα μίας καυτής, “N” έκδοσης που αν αληθεύουν οι φήμες μπορεί να κάνει χρήση του πανίσχυρου κινητήριου συνόλου του Ioniq 5 N με τα 650 άλογα αν και θα μπορούσε να είναι ελαφρώς detuned καθώς ένα μεγάλο, 7-θέσιο, premium SUV δεν χρειάζεται απαραιτήτως αυτού του επιπέδου την ιπποδύναμη.
Όσον αφορά στο design, το επερχόμενο Hyundai Ioniq 9 αναμένεται να αντιτάξει στις έντονες γωνίες και τις ευθείες γραμμές του Kia EV9 τις μεγάλες καμπύλες του και μία γραμμή οροφής με μεγαλύτερη κλίση στο πίσω μέρος. Στοιχεία του Ioniq Concept Seven όπως τα φωτιστικά σώματα και οι τονισμένοι θόλοι λογικά θα διατηρηθούν και στην έκδοση παραγωγής ενώ άλλα στοιχεία (βλ. παράθυρα άνευ πλαισίου και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν προς την αντίθετη κατεύθυνση) όχι. Το εσωτερικό θα αντλεί επιρροές από το Santa Fe ενώ πιστή στην φιλοσοφία της και παρά το γεγονός ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και μία μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης θα είναι στο επίκεντρο του design, η Hyundai δεν πρόκειται να καταργήσει το σύνολο των φυσικών χειριστηρίων καθώς οι βασικές λειτουργίες όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός ή το ηχοσύστημα θα ρυθμίζονται με αυτά. Περισσότερες λεπτομέρειες θα έχουμε σε λίγο καιρό αφού οι πληροφορίες αναφέρουν πως το Ioniq 9 θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του εντός του 2024.