Δύο χρόνια πριν η Hyundai παρουσίασε στον κόσμο το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της και τώρα, επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος για να κάνει το ίδιο και για το δεύτερο. Το σκηνικό ίδιο: το Goodwood Festival of Speed που συγκεντρώνει τα βλέμματα όλου του κόσμου για τις ημέρες που διεξάγεται στην Αγγλία. Ο πρωταγωνιστής: το ολοκαίνουριο Hyundai Ioniq 6 N που δανείζεται την ίδια επιτυχημένη συνταγή με το Ioniq 5 N, της αλλάζει… περιτύλιγμα και λανσάρεται ως μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική για εκείνους που δεν είναι οπαδοί των crossovers αλλά αναζητούν κάτι πιο εκκεντρικό χωρίς όμως να είναι διατεθειμένοι να κάνουν την παραμικρή υποχώρηση όσον αφορά στις επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Τουλάχιστον αναφορικά με τις επιδόσεις, το Ioniq 6 N είναι κάτι παραπάνω από ικανό και έχει τα νούμερα για να το αποδείξει. Εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 238 ίππων στον εμπρός άξονα και έναν 412 ίππων στον πίσω για συνδυαστική απόδοση που χάρη στη λειτουργία “N Grin Boost” αγγίζει για σύντομο χρονικό διάστημα τους 650 ίππους ενώ η ροπή αγγίζει τα 770 Nm και όπως σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά, είναι διαθέσιμη άμεσα! Έτσι, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε μόλις 3.2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 257 km/h και αν πρέπει να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω για ποιον λόγο μπορεί κάποιος να θέλει κάτι περισσότερο. Για την αποθήκευση της ενέργειας δε, φροντίζει μία μπαταρία 84 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 468 χιλιομέτρων – όχι ότι η κάλυψη τεράστιων αποστάσεων ανάμεσα στις φορτίσεις είναι το άμεσο και πρωτεύον ζητούμενο με ένα μοντέλο όπως το Hyundai Ioniq 6 N. Σε κάθε περίπτωση, όταν το φορτίο εξαντληθεί, το κορυφαίο Ioniq 6 χρειάζεται μόλις 18 λεπτά στον κατάλληλο ταχυφορτιστή για να το αναπληρώσει από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας χάρη στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V που του επιτρέπει ρυθμούς φόρτισης 350 kW!

Η νέα πρόταση της N Performance δεν έχει κανένα πρόβλημα ούτε στα δυναμικά χαρακτηριστικά όμως. Οι μηχανικοί έχουν αλλάξει την γεωμετρία της ανάρτησης για να του χαρίσουν σπορ οδική συμπεριφορά ενώ η πληθώρα λειτουργιών και ρυθμίσεων των ηλεκτρονικών συστημάτων του εξασφαλίζει το γεγονός ότι ο οδηγός δεν πρόκειται να βαρεθεί ούτε στην πιο… ρουτινιάρικη διαδρομή. Από το σύστημα N Active Sound+ που προσφέρει μία από τις καλύτερες λύσεις στο πρόβλημα της έλλειψης ήχου των ηλεκτρικών μοντέλων επιδόσεων και το N e-shift που προσομοιώνει αλλαγές ταχυτήτων μέχρι το προαναφερθέν N Grin Boost, την N Battery που βελτιστοποιεί τη λειτουργία της μπαταρίας ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας N Brake Regen, το N Torque Distribution με τις 11 επιλογές για την κατανομή της ροπής και το N Drift Optimizer που θα μεταμορφώσει ακόμα και έναν μέτριο οδηγό σε… άρχοντα των πλαγιολισθήσεων, το Hyundai Ioniq 6 N έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει συγκινήσεις στην ευθεία και τις στροφές, στον δρόμο και στην πίστα!

Αυτό γίνεται εμφανές ήδη από την πρώτη ματιά. Το Ioniq 6 N βασίζεται στην ανανεωμένη εκδοχή του ηλεκτρικού fastback sedan αλλά εμπλουτίζει και… αγριεύει το design με νέους προφυλακτήρες, φαρδύτερα μαρσπιέ, εντυπωσιακές ζάντες ελαφρού κράματος που επενδύονται με αποκλειστικά για αυτό, Pirelli P Zero ελαστικά σε διάσταση 275/35R20 και φυσικά, την μεγάλη σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των επεμβάσεων είναι ένας άριστος συνδυασμός αεροδυναμικής απόδοσης και χαμηλών αντιστάσεων όπως αποδεικνύεται και από τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.27 ενώ για όποιον δεν είναι αρκετό το βασικό πακέτο, η Hyundai προσφέρει ένα πλήρες ανθρακονημάτινο bodykit που αναβαθμίζει την εμφάνιση του Ioniq 6 N τονίζοντας τα σπορ χαρακτηριστικά του. Ανάλογες είναι οι επεμβάσεις και στην καμπίνα όπου το νέο τιμόνι, τα bucket καθίσματα και τα λίγα, διακριτικά διακοσμητικά είναι αρκετά για να δημιουργήσουν μία ατμόσφαιρα που αναμφίβολα θα εκτιμηθεί από τους ιδιοκτήτες! Δυστυχώς, η Hyundai δεν έχει αποκαλύψει ακόμα την τιμή της νέας δημιουργίας της αλλά η λογική λέει ότι δεν θα απέχει πολύ από αυτήν του Ioniq 5 N με ότι συνεπάγεται αυτό…



