Τον τελευταίο καιρό η Honda βρίσκεται σε οργασμό δημιουργίας και διεύρυνσης της γκάμας των SUV μοντέλων της. Στη πράξη αυτό σημαίνει την αλλαγή γενιάς του CR-V, την ανανέωση του HR-V και την παρουσίαση μίας ολοκαίνουριας πρότασης, η οποία τοποθετείται ανάμεσα στα δύο προαναφερθέντα, το ZR-V. Kαι βεβαίως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει και το αμιγώς ηλεκτρικό e:Ny1. Και η αλήθεια είναι πως ανυπομονούσαμε να οδηγήσουμε την ανανεωμένη γκάμα των SUV της Honda, πολύ δε περισσότερο το ZR-V. H ανυπομονησία αυτή ήταν απόλυτα δικαιολογημένα, καθώς το ολοκαίνουριο SUV της Honda είναι η πλέον ισορροπημένη επιλογή από άποψη διαστάσεων, ενώ σύντομα θα βρεθούμε πίσω από το τιμόνι τόσο του HR-V όσο και του CR-V.
Και όταν ισχυριζόμαστε πως πρόκειται για μία ισορροπημένη επιλογή, δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά και μόνο στις διαστάσεις του μοντέλου, οι οποίες προφανώς και είναι σωστές, αλλά και στην εμφάνιση, στην ομοιογένεια και βεβαίως στον τρόπο που συμπεριφέρεται στο δρόμο. Αυτό διότι, όπως θα διαβάσετε αναλυτικότερα στη συνέχεια της δοκιμής, οι μηχανικοί της Honda έβαλαν όλη τους την τεχνογνωσία στο νέο της δημιούργημα και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά πολύ καλό. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.
Δοκιμασμένη αισθητική
Η συνολική εξωτερική εικόνα του ZR-V δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε «ξεσηκωτική», καθώς οι σχεδιαστές του επέλεξαν σίγουρες λύσεις για το ολοκαίνουριο δημιούργημά τους. Το εμπρός τμήμα του αποπνέει έναν διακριτικό δυναμισμό, χάρη στους λεπτούς προβολείς και στη μάσκα η κυρίαρχη εντυπωσιακή, γυαλιστερή μαύρη μάσκα αποτελείται από ισχυρές κάθετες μπάρες στις εκδόσεις Elegance και Advance, ενώ στην έκδοση Sport, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, διαφοροποιείται με το μοναδικό φινίρισμα σε σχήμα πλέγματος. Κάτω από τα φώτα, ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει κάθετες σχισμές στις άκρες, μπροστά από τον εμπρός τροχό, οι οποίες αποτελούν μέρος της αεροκουρτίνας που μειώνει τη συνολική αντίσταση του οχήματος.
Η έκδοση Sport ξεχωρίζει από τον διαφορετικό προφυλακτήρα, με ακόμα πιο γυαλιστερή μαύρη διακόσμηση γύρω από την περιοχή της αεροκουρτίνας, ενισχύοντας την εικόνα και τους σπορ τόνους του ZR-V. Ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί την έκδοση Sport είναι οι δύο χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, που ολοκληρώνουν την εικόνα του πίσω μέρους. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, το μήκος του βρίσκεται στα 4,568 μέτρα, το πλάτος στα 1,840 και το ύψος στα 1,620 μέτρα ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,657 μέτρα.
Ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ZR-V η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργείται είναι αυτή της άνεσης, τόσος εξαιτίας των καθισμάτων, όσο κυρίως από την αίσθηση του χώρου που σου προσφέρει. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει ο οριζόντιος σχεδιασμός, που τονίζεται από την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος που καμουφλάρει τους αεραγωγούς και δημιουργεί μία όμορφη ιδιαιτερότητα. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από οθόνη επτά ιντσών και ένα αναλογικό ταχύμετρο ενώ η αυτόνομη οθόνη εννέα ιντσών του συστήματος πολυμέσων δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό.
Για την ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής του οδηγού και, το τιμόνι διαθέτει δύο ομάδες διακοπτών. Αυτή στα αριστερά ελέγχει την οθόνη του συστήματος infotainment, επιτρέποντας στους χρήστες να επιλέγουν λειτουργίες ήχου, τηλεφώνου ή ρυθμίσεων, ενώ η αντίστοιχη στη δεξιά πλευρά ελέγχει τις λειτουργίες του οχήματος και των συστημάτων υποβοήθησης. Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν τα υψηλής ποιότητας υλικά, το προσεγμένο φινίρισμα και ο διακριτικός φωτισμός και όλα μαζί δημιουργούν μία άκρως ικανοποιητική ατμόσφαιρα, στο εσωτερικό.
Η κονσόλα καθορίζεται από το «ιδιαίτερο» κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο γεφυρώνει κυριολεκτικά την απόσταση από το ντουλαπάκι μεταξύ των καθισμάτων, δημιουργώντας ένα μικρό ράφι στο κάτω τμήμα για ορισμένα μικροαντικείμενα. Φυσικά η συνδεσιμότητα είναι ένα από τα πρώτα ζητούμενα σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο και ως εκ τούτου, το ZR-V διαθέτει πέντε ξεχωριστές θύρες για τη φόρτιση κινητών συσκευών σε όλη την καμπίνα. Μπροστά, υπάρχει μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης 15 Watt για smartphones, εκτός από τις φωτιζόμενες θύρες ταχείας φόρτισης USB-A και USB-C κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα.
Αν και πρόκειται για ένα σχετικά ψηλό SUV, έχεις την αίσθηση ότι κάθεσαι σχετικά χαμηλά, μέσα στο αυτοκίνητο. Τα καθίσματα, θερμαινόμενα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις, στη συγκεκριμένη έκδοση Sport, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και αποδεικνύονται αρκετά ξεκούραστα σε μεγάλες διαδρομές. Πολύ σημαντικό βεβαίως είναι και το γεγονός πως το νέο SUV της Honda είναι αρκούντως ευρύχωρο. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν ακόμα και τρεις επιβάτες κανονικού αναστήματος, κάτι που διευκολύνεται από την ομαλή διαμόρφωση του δαπέδου, ενώ έχουν στη διάθεσή τους θύρες φόρτισης και αεραγωγούς για την παροχή φρέσκου αέρα.
Με πίσω διαιρούμενα καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο, διαχωριστικό χώρο αποσκευών, αναδιπλούμενη εταζέρα και έναν μικρό υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, το πορτ μπαγκάζ προσαρμόζεται στις ανάγκες των επιβατών, αν και η στάνταρντ χωρητικότητα των 390 λίτρων είναι μια μάλλον μέτρια τιμή. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων προστίθενται επιπλέον 921 λίτρα, ενώ το χαμηλό, φαρδύ κατώφλι και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Μία αυτόματη ηλεκτρική πίσω πόρτα είναι στάνταρντ από την έκδοση Sport και πάνω, ενώ η λειτουργία walk-away ενεργοποιεί το αυτόματο κλείσιμο και κλείδωμα.
Με φουλ υβριδική τεχνολογία
Κάτω από το καπό του ZR-V βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός δίλιτρος κινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με 143 άλογα, συνδυασμένος με δύο ηλεκτρομοτέρ και τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 184 ίππους που περνούν τη ροπή των 315 Nm αποκλειστικά και μόνο στους εμπρός τροχούς. Με τον ηλεκτροκινητήρα να τροφοδοτείται από μια μπαταρία μέτριας χωρητικότητας, με πυκνότητα 1,05 kWh. Το ηλεκτρομοτέρ φροντίζει να κινεί το Honda ZR-V με χαμηλή ταχύτητα σε λειτουργία EV ή σε εν σειρά υβριδική λειτουργία με τον θερμικό κινητήρα να χρησιμεύει στη συνέχεια ως γεννήτρια.
Σε υψηλότερες ταχύτητες, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης γυρίζει απευθείας τους τροχούς χρησιμοποιώντας πολύδισκο συμπλέκτη. Εδώ βέβαια μπορεί να συμβάλλει και ο ηλεκτροκινητήρας, όπως γίνεται σε κάθε υβριδικό-παράλληλο σύστημα κίνησης. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7.8’’ ενώ η τελική του ταχύτητα βρίσκεται στα 173 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό στοιχείο ωστόσο είναι η κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με τα περισσότερα από τα περίπου 1500 χιλιόμετρα να γίνονται σε ταξίδι στην εθνικό οδό και μάλιστα με σβέλτους ρυθμούς κίνησης, βρέθηκε στη περιοχή των έξη λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή η οποία είναι πραγματικά εξαιρετική για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Άνετο
Και ερχόμαστε στην ουσία του τίτλου ως «ισορροπημένη» επιλογή, καθώς το ZR-V στο δρόμο διαθέτει την απαραίτητη σπιρτάδα αναζητάς από ένα SUV με νεανικό και σπορ χαρακτήρα και από την άλλη έχει την άνεση που θέλεις για τις οικογενειακές σου μετακινήσεις. Mε την ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου να φωνάζει άνεση, είναι σε θέση να καλύψει πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβάτες. Η ανάρτησή του φιλτράρει σωστά τα χτυπήματα, η ηχομόνωση εγγυάται ησυχία στην εθνική και, με ήπιο ρυθμό, η μετάβαση από την ηλεκτρική στη θερμική/υβριδική λειτουργία παραμένουν ανεπαίσθητες.
Μέσω ενός επιλογέα, οι χρήστες μπορούν να αλλάζουν αυτόματα μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης, Normal, Sport, Eco και Snow. Το πρόγραμμα Sport βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και τις επιδόσεις, ενώ το Eco προσαρμόζει τη λειτουργία της μονάδας ισχύος με γνώμονα την αποδοτικότητα καυσίμου. Το νέο πρόγραμμα Snow προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του γκαζιού για οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Δυστυχώς, παρά την ύπαρξη των πολύ πρακτικών μεταλλικών paddles στο τιμόνι η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται ουσιαστικά σε τέσσερις βαθμίδες, μόνο στο πρόγραμμα Sport.
Στο Normal, που είναι το default πρόγραμμα κατά την εκκίνηση, η όποια επέμβαση ακυρώνεται πολύ γρήγορα. Τέλος να πούμε πως η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στου εμπρός τροχούς, οπότε οι εκτός δρόμου διαθέσεις σας θα πρέπει να είναι λελογισμένες. Με απόλυτα κριτήρια, το ZR-V σε κερδίζει χάρη στην ποιότητα κύλισης, στους χώρους, αν εξαιρέσουμε το πορτ μπαγκάζ, στην ποιότητα και στην αίγλη του ονόματος Honda, ενώ το υβριδικό του σύστημα λειτουργεί ωραία, διατηρώντας σε πολύ λογικά επίπεδα την κατανάλωση. Oι τιμές του ξεκινούν από τα, άκρως λογικά για τα όσα προσφέρει, 34990 Ευρώ, ενώ η έκδοση Sport της δοκιμής μας βρίσκεται στα 38990 Ευρώ.