Το Honda S2000 παρουσιάστηκε το 1999 και έβαλε φωτιά στις καρδιές των απανταχού οπαδών της οδήγησης. Ήδη από το ντεμπούτο του χαρακτηρίστηκε μοντέρνο κλασικό και όχι άδικα, χάρη στο διαχρονικό design του, τις οδηγικές αρετές του και φυσικά, τον αλουμινένιο, ατμοσφαιρικό κινητήρα-διαμάντι με την ειδική απόδοση των 120-125 ίππων ανά λίτρο (ανάλογα με την αγορά) που στρόφαρε μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. Η Honda δεν έκανε ποτέ το χατίρι των φίλων της όμως και δεν πρόσθεσε ποτέ στην γκάμα της μία “Type R” έκδοση – ακόμα πιο σκληροπυρηνική, ακόμα πιο δυνατή και φυσικά ακόμα πιο ακριβή. Το πιο κοντινό σε Type R που λανσαρίστηκε στην αγορά ήταν το S2000 “Club Racer” ή CR που είχε… κάτι από Type R αλλά χωρίς να είναι καθαρόαιμο. Αυτό έρχεται να το διορθώσει ο αμερικανικός βελτιωτικός οίκος Evasive Motorsports που παρουσίασε το S2000R. Ένα αναβαθμισμένο και εκμοντερνισμένο S2000 που είναι ήδη διαθέσιμο στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.
Η μόνη αμφιλεγόμενη τροποποίηση που έχει γίνει στο S2000 για να γίνει “R” αφορά τον κινητήρα. Ευτυχώς για κάποιους, δυστυχώς για άλλους η Evasive Motorsports αφαίρεσε τον θρυλικό F20C που σε πολύ μεγάλο βαθμό προσέδιδε στο ιαπωνικό roadster τον χαρακτήρα του για να τοποθετήσει στην θέση του τον K20C1 του Honda Civic Type R. Εξαιρετικός κινητήρας, με 310 ίππους και περί τα 400 Nm ροπής αλλά υπερτροφοδοτούμενος! Καλό για την ροπή στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές, καλό για την οδηγισιμότητα του συνόλου αλλά χωρίς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ατμοσφαιρικού συνόλου που αντικαθιστά. Θαρραλέα η επιλογή του βελτιωτικού οίκου αν και σίγουρα θα προκαλέσει συζητήσεις.
Ανεξαρτήτως, οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί καθώς η Evasive Motorsports εξόπλισε το S2000R με νέα, ανθρακονημάτινη εισαγωγή αέρα της Mugen, νέο plenum, εξάτμιση κατασκευασμένη από τιτάνιο της Origin Fab και πολλά άλλα, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου της MoTec που έχει αναλάβει την διαχείριση και εποπτεία του κινητήρα. Ο νέος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με το εργοστασιακό κιβώτιο του Honda S2000 ενώ για να μειώσει το βάρος, η Evasive Motorsports αντικατέστησε την οροφή, το καπό, το πορτ-μπαγκάζ και αρκετά κομμάτια από την καμπίνα με ανθρακονημάτινα. Νέα είναι επίσης τα καθίσματα της Recaro και το τιμόνι της Momo, με το τελευταίο να προέρχεται από το αυθεντικό Honda NSX-R.
Το πακέτο συμπληρώνουν οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών της Evasive που ντύνονται με ελαστικά Yokohama AD09 σε διάσταση 255/35/18 και “κρύβουν” το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης που περιλαμβάνει 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Η ανάρτηση δε, είναι πλήρως ρυθμιζόμενη και προέρχεται από την φημισμένη KW ενώ το S2000R διαθέτει και νέες αντιστρεπτικές ράβδους της Eibach. Ο αμερικανικός βελτιωτικός οίκος ανακοίνωσε ότι όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να παραγγείλει το δικό του S2000R και μπορεί είτε να παρέχει το δικό του Honda S2000 ή να αναθέσει την εύρεση του αυτοκινήτου-δότη στην Evasive Motorsports. Το κακό είναι ότι πουθενά δεν αναφέρεται το θέμα της τιμής αλλά δεδομένης της έκτασης της αναβάθμισης και των κορυφαίων aftermarket που χρησιμοποιούνται, δεν θα είναι χαμηλή!