Για μία εταιρία η οποία βρισκόταν στο προσκήνιο της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης για πολλά χρόνια, η Honda άργησε να ξεκινήσει την στροφή της στην ηλεκτροκίνηση. Στην Ευρώπη για παράδειγμα προσφέρει το συμπαθέστατο αλλά… niche Honda e ενώ στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, θα προσφέρει σύντομα το Prologue. Ένα SUV με μήκος 4.87 μέτρων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την General Motors καθώς χρησιμοποιεί τόσο την αρχιτεκτονική, όσο και τις μπαταρίες της αμερικανικής εταιρίας αλλά διαφοροποιείται αισθητά από τα άλλα μοντέλα της GM χάρη στο design (αμαξώματος και καμπίνας) και το στήσιμο της ανάρτησης και του πλαισίου. Στο κάτω-κάτω, οι πρώτες ύλες μπορεί να είναι ίδιες αλλά αν αλλάξει η συνταγή, αλλάζει και το τελικό αποτέλεσμα.
Όσον αφορά στον σχεδιασμό, δεν έχουμε να πούμε πολλά καθώς το Prologue πραγματοποίησε το ντεμπούτο του πίσω στο 2022 και έκτοτε δεν έχει αλλάξει κάτι στον συγκεκριμένο τομέα. Το Honda Prologue παραμένει αισθητικά μινιμαλιστικό, συντηρητικό θα λέγαμε ενώ η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό, όπου ακόμα και η βασική έκδοση εξοπλίζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 11 ιντσών και μία κεντρική οθόνη αφής 11.3 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment. Ήδη από την πρώτη ματιά γίνεται εμφανής η ελάττωση του αριθμού των φυσικών χειριστηρίων αλλά κάποιες βασικές λειτουργίες παρέμειναν… αναλογικές ενώ η ενσωμάτωση του λογισμικού της Google αυξάνει την ευχρηστία και την πρακτικότητα του συστήματος.
Η Honda ανακοίνωσε, χωρίς να παρέχει πολλές επιπλέον πληροφορίες, ότι το Prologue θα είναι διαθέσιμο είτε με έναν είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες ενώ σε οποιαδήποτε περίπτωση η μπαταρία θα έχει χωρητικότητα 85 kWh. Στην κορυφαία, τετρακίνητη εκδοχή του, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV θα προσφέρει 292 ίππους και 450 Nm ροπής (λιγότερα τόσο σε σύγκριση με το αντίστοιχο Hyundai Ioniq 5 όσο και με το VW ID.4) ενώ από την άλλη, η πιο αποδοτική έκδοση θα παρέχει αυτονομία της τάξης των 480+ χιλιομέτρων. Όταν το φορτίο της μπαταρίας εξαντληθεί, η φόρτιση μπορεί να γίνει είτε στον οικιακό φορτιστή των 11.5 kW οπότε θα χρειαστούν γύρω στις 8 ώρες για το “γέμισμα”, είτε σε κάποιον DC ταχυφορτιστή με ρυθμό έως 155 kW οπότε προστίθενται 105 χιλιόμετρα σε 10 λεπτά περίπου. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το Prologue υστερεί κάπως στις δυνατότητες της μπαταρίας όχι μόνο σε σύγκριση με μοντέλα όπως το Hyundai Ioniq 5 αλλά και σε σύγκριση με μοντέλα της GM που χρησιμοποιούν τις Ultium μπαταρίες…
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η στροφή της Honda στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης τώρα ξεκινά και το Prologue είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση σε μία εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία – άσχετα αν προορίζεται αποκλειστικά για την αγορά της Β. Αμερικής, τουλάχιστον σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι τώρα. Με τιμή που θα ξεκινά από τα 45-50 χιλιάδες δολάρια δεν είναι ακριβώς φθηνό αλλά δεν απέχει και πολύ από τον ανταγωνισμό ενώ θα προσφέρει μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης και πλήρη βασικό εξοπλισμό.