Honda και Nissan εξετάζουν την προοπτική συγχώνευσης!

Honda και Nissan εξετάζουν την προοπτική συγχώνευσης!

Οι πιο παλαιοί ενδεχομένως να θυμούνται τον ισχυρό άνδρα της τότε Fiat Chrysler Automobiles – του ομίλου που συγχωνεύτηκε με το PSA Group για την δημιουργία της Stellantis. Ο Sergio Marchionne έφυγε από τη ζωή νωρίς, σε ηλικία 66 ετών αλλά έχει αφήσει πίσω του μία πολύ μεγάλη κληρονομιά και μία από τις ισχυρότερες πεποιθήσεις του ήταν ότι στη σύγχρονη βιομηχανία αυτοκινήτου οι συγχωνεύσεις και οι συνεργασίες είναι ενδεχομένως ο μοναδικός τρόπος επιβίωσης. Η πεποίθηση του αυτή έχει επιβεβαιωθεί ήδη πολλές φορές και το πιο πρόσφατο παράδειγμα εμπλέκει τη Nissan και την Honda που αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία για την έναρξη των συνομιλιών που εφόσον αποδώσουν καρπούς θα οδηγήσουν στην συγχώνευση των δύο ιαπωνικών εταιριών αρχικά και εν συνεχεία, ίσως και της Mitsubishi.

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά οι Honda και Nissan πήραν την απόφαση να συνεργαστούν σε επίπεδο μπαταριών για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και λογισμικού και από τότε ο επικεφαλής της Honda, Toshihiro Mibe, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο εμβάθυνσης της συνεργασίας. Τώρα, δημοσίευμα έγκυρου και έγκριτου μέσου δηλώνει ότι οι δύο εταιρίες σκοπεύουν να υπογράψουν ένα μνημόνιο συνεργασίας βάσει του οποίου θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για τη δημιουργία μίας holding εταιρίας υπό την οποία θα λειτουργούν αλλά οι φήμες δεν επιβεβαιώνονται σε αυτό το σημείο ούτε από την μία, ούτε από την άλλη πλευρά. Να θυμίσουμε απλά ότι η Nissan γνωστοποίησε προ λίγου καιρού το εύρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει και μία σειρά επώδυνων μέτρων που θα υλοποιηθούν με στόχο την ολική επανεκκίνηση της μάρκας μέσα από τον εξορθολογισμό των επιχειρήσεων της και την δραστική μείωση των ζημιών. Πριν από 3 εβδομάδες μάλιστα, είχε κυκλοφορήσει ένα δημοσίευμα που έλεγε πως με τα τρέχοντα δεδομένα η Nissan έχει άλλους 12-14 μήνες ζωής και γι’ αυτό αναζητά διακαώς έναν θεσμικό επενδυτή που θα την βοηθήσει να βγει από την δύσκολη κατάσταση.

Η Honda από την πλευρά της αρχίζει να ανεβάζει ρυθμούς στον ευρύτερο χώρο του εξηλεκτρισμού προετοιμάζοντας την ενίσχυση της όχι μόνο με εξηλεκτρισμένα οχήματα αλλά και με μία ολόκληρη οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών. Αν τελικά οι δύο εταιρίες προχωρήσουν με την συγχώνευση, η νέα οντότητα θα λειτουργήσει ως το αντίπαλον δέος σε κολοσσούς όπως η Toyota, η Tesla και οι Κινέζοι ενώ θα αποτελέσει το δεύτερο ιαπωνικό στρατόπεδο, ιδίως αν προσχωρήσει σε αυτό και η Mitsubishi, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο διαχείρισης πόρων, κοινής εξέλιξης, συνεργιών κ.ά. Ακόμα και ως μία οντότητα όμως, οι Honda, Nissan και Mitsubishi έχουν να διανύσουν έναν δύσβατο δρόμο αν αναλογιστεί κανείς ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους έχουν πουλήσει αθροιστικά περίπου 4 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, ενώ η Toyota έχει πουλήσει μόνη της πάνω από 5.2 εκατομμύρια οχήματα!

Prev Post Αυτή είναι η διαφορά των νέων ελαστικών σε μία Porsche Carrera GT!
Next Post Η BMW βάζει “βιώσιμο” πετρέλαιο στα νέα μοντέλα της!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook