Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι ολόκληρο το πλάνο της βιομηχανίας αυτοκινήτου ή αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, της Ευρώπης που απαιτεί τη συμμόρφωση της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Είναι ένα μεγάλο μέρος του αλλά δεν παύει να είναι μέρος του. Οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν κι άλλα βήματα ώστε να διατηρήσουν το προνόμιο της διάθεσης των προϊόντων τους στην ευρωπαϊκή αγορά και ένα από αυτά αφορά το πλαστικό. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς πρέπει σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην επικράτεια το 25% του πλαστικού που χρησιμοποιείται να προέρχεται από ανακύκλωση και οι ιαπωνικές εταιρίες με προεξέχουσες στην προκειμένη περίπτωση την Honda και τη Nissan, πρέπει να αυξήσουν το ποσοστό τους ώστε να συμμορφώνονται με τις επιταγές των νομοθετών.
Βλέπεις, τα πλαστικά αναπαριστούν περίπου το 50% ενός αυτοκινήτου – από το ταμπλό, την συντριπτική πλειοψηφία του εσωτερικού, τους προφυλακτήρες κ.ά. και οι κατασκευαστές προσπαθούν εδώ και χρόνια να προσαρμόσουν τις αλυσίδες ανεφοδιασμού τους ώστε να ενσωματώσουν υλικά από ανακυκλωμένες πηγές. Το αυξημένο κόστος του ανακυκλωμένου πλαστικού όμως, ένα κόστος που στην αγορά είναι από 50 έως 300% υψηλότερο σε σύγκριση με την “συμβατική” εκδοχή του ίδιου προϊόντος αποτελεί μία επιπλέον πρόκληση για τις εταιρίες. Μία πρόκληση που οφείλουν να ξεπεράσουν καθώς σύμφωνα με τους κανονισμούς που θα ισχύουν από το 2031, τα οχήματα που δεν συμμορφώνονται δεν θα κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η Honda σκοπεύει να συνεργαστεί με εταιρίες χημικών και άλλες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ανακύκλωσης ώστε να εγκαθιδρύσει μία στιβαρή αλυσίδα ανεφοδιασμού μέχρι το 2040 ενώ στοχεύει και στην μείωση των τύπων πλαστικού που χρησιμοποιούνται στα νέα αυτοκίνητα κατά 60%. Σύμφωνα με ιαπωνικό μέσο η Mitsubishi Chemical Group και η Toray Industries θα επεξεργάζονται το πλαστικό για την Honda, αφαιρώντας οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του τελικού προϊόντος. Η Nissan από την άλλη, εξετάζει το ενδεχόμενο της επένδυσης στην μονάδα ανακύκλωσης της Renault αλλά οι λεπτομέρειες της επένδυσης δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα. Από αυτή την υπόθεση δεν εξαιρείται ούτε η Toyota που θέλει μέχρι το 2030, το 30% ή περισσότερο (κατά βάρος) των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στα νέα αυτοκίνητα να προέρχεται από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη ενώ ανάλογους στόχους και πρωτοβουλίες “τρέχουν” και οι Subaru, Mercedes-Benz και BMW ενώ στο ίδιο θέμα αλλά σε άλλη ήπειρο, αξίζει να σημειώσουμε ότι η ιαπωνική κυβέρνηση θα στηρίξει προσπάθειες που γίνονται στον τομέα της ανακύκλωσης και γενικότερα της κυκλικής οικονομίας με τη δημιουργία μίας δημόσιας-ιδιωτικής οντότητας που θα συντονίζεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Μίας οντότητας που θα περιλαμβάνει περίπου 10 οργανισμούς μεταξύ των οποίων αυτός των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών και το Plastic Waste Management Institute.