Όταν η Honda παρουσίασε τη πρώτη γενιά του HR-V, το 1998, ελάχιστοι ήταν εκείνοι που θα μπορούσαν να προβλέψουν τη ραγδαία ανάπτυξη που θα σημείωνε η κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Ανάμεσα σε αυτούς που δεν το πρόβλεψαν ήταν φυσικά και η ίδια η Ιαπωνική εταιρία, καθώς της πήρε περίπου δέκα χρόνια (η παραγωγή της πρώτης γενιάς σταμάτησε το 2006) μέχρι να αποφασίσει να αναβιώσει επί της ουσίας το συγκεκριμένο μοντέλο και να προχωρήσει στη δημιουργία της δεύτερης γενιάς του. Φυσικά αυτό είναι προφανές πως από εκεί που ήταν πρωτοπόρος, όταν παρουσίασε το πρώτο HR-V το 1998, έγινε σχεδόν ουραγός μέχρι να βγάλει τελικά στη κυκλοφορία τη δεύτερη γενιά. Ωστόσο η Honda έχει δείξει και αποδείξει πολλάκις πως είναι σε θέση το αρχικό μειονέκτημα να το μετατρέψει σε πλεονέκτημα. Μένει λοιπόν να εξετάσουμε αν τα κατάφερε και στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Συγκρατημένο εμφανισιακά
Όταν ο προκάτοχός σου είχε μία εξαιρετικά προχωρημένη εμφάνιση για την εποχή του, ενώ και η εταιρία από την οποία προέρχεσαι έχει κατά καιρούς δημιουργήσει πολύ πρωτότυπα σε σχεδιασμό μοντέλα, η αλήθεια είναι ότι περιμένεις κάτι παραπάνω σε ότι αφορά στην εξωτερική εικόνα ενός μοντέλου που ανήκει σε μία κατηγορία με συνεχώς αναπτυσσόμενη δυναμική. Αυτό καθώς η σιλουέτα του HR-V δεν είναι και ότι πιο ενθουσιαστικό υπάρχει αυτή τη στιγμή, καθώς μπορεί μεν να διαθέτει απαλές και αρμονικές γραμμές, αλλά του λείπει το στοιχείο εκείνο που θα μαγνητίσει το μάτι, ειδικά του νεανικού κοινού στο οποίο κατά βάση απευθύνεται. Η κατασκευή του είναι βασισμένη στο πάτωμα του Jazz και το μήκος του κρατήθηκε στα 4.3 μέτρα, προκειμένου να είναι εμφανώς διαφοροποιημένο σε σχέση με το CR-V.
Ευρύχωρο
Και μπορεί οι εξωτερικές διαστάσεις του HR-V να κρατήθηκαν σε κόμπακτ επίπεδα, η εσωτερική άνεση ωστόσο είναι ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα πέντε άτομα, ενώ η πολύ εύκολη αναδίπλωση ή ακόμη και το πλήρες ανασήκωμα των πίσω καθισμάτων μεγαλώνει ακόμη περισσότερο τον ήδη μεγάλο χώρο (470 λίτρα) των αποσκευών. Από εκεί και πέρα η έλλειψη χρωμάτων στο εσωτερικό, μπορεί να μην συνάδει με τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, από την άλλη όμως ξεχωρίζουν τα τρισδιάστατα όργανα του πίνακα καθώς και η εύχρηστη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί μέχρι και HDMI υποδοχή. Χαμηλότερα, υπάρχει η περιοχή ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού, ενώ υπάρχουν δύο μεγάλες πρακτικές ποτηροθήκες. Η ποιότητα των πλαστικών θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη, ενώ αυτή της κατασκευής δεν παρουσίαζε κανένα πρόβλημα, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εμφανώς ταλαιπωρημένο από τα πολύ δύσκολα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα με τα οποία ήταν φορτωμένο.
Δύναμη και οικονομία
Ο λόγος για το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο i-DTEC των 1.6 λίτρων με τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής. Τα 10’’ για το 0-100 χλμ./ώρα, τα 192 χλμ./ώρα της τελικής, τα 104 γρ./χλμ. εκπομπών CO2 και τα 6.4 λτ.100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια των 1000 και πλέον χιλιομέτρων της δοκιμής, είναι μεν πραγματικά νούμερα, δεν καταφέρνουν ωστόσο να αποτυπώσουν την αίσθηση στην οδήγηση που προσφέρει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο. Εξίσου μοναδική είναι και η αίσθηση στις αλλαγές των σχέσεων του κιβωτίου των έξη ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται. Στην πράξη, ο πετρελαιοκινητήρας είναι ήσυχος, ελαστικός ακόμη κι αν ξεχαστείς κάτω από τις 1.000 στροφές και τραβάει με δύναμη από τις 1.500 στέλνοντας με ευκολία τη βελόνα του στροφόμετρου στον κόφτη των 5.000 στροφών.
Αξιοπρεπέστατο στο δρόμο
Κάνοντας με το πετρελαιοκίνητο Honda HR-V πάνω από 1000 χιλιόμετρα, το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η ευκολία στην οδήγηση καθώς και η αίσθηση που προσφέρει, κυρίως λόγω του συνδυασμού κινητήρα κιβωτίου. Από εκεί και πέρα είναι πολύ ευχάριστο και αποτελεσματικό, καθώς χαρακτηρίζεται από πολύ υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και μικρές κλίσεις στις στροφές. Σε κάθε περίπτωση σύμμαχοι του οδηγού είναι το διακριτικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, το ακριβές τιμόνι, τα δυνατά φρένα, αλλά και οι τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος City-Brake Active. Η ανάρτηση εκτός από αποτελεσματικότητα, προσφέρει ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης και ποιοτική κύλιση. Σε ότι αφορά τον τομέα της ηχομόνωσης ωστόσο, ήθελε λίγο περισσότερη προσπάθεια, καθώς τόσο οι αεροδυναμικοί όσο και οι μηχανικοί θόρυβοι φτάνουν στη καμπίνα των επιβατών, χωρίς ωστόσο να γίνονται ενοχλητικοί ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν αρκετά. Εκτός δρόμου, με όχι ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, χωρίς τετρακίνηση και με ασφάλτινα ελαστικά, το HR-V δεν είναι για πολλά.
Ναι μεν αλλά…
Η αναβίωση του HR-V από τη Honda σε γενικές γραμμές κρίνεται επιτυχημένη. Μπορεί η εμφάνιση τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του να μην είναι ενθουσιαστική, ωστόσο η άνεση των χώρων, ο εξαιρετικός πετρελαιοκινητήρας και η πολύ καλή αίσθηση που σου δημιουργεί όταν το οδηγείς, είναι πολύ βασικά και σημαντικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο τα 26500 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση, όπως και να το κάνουμε είναι αρκετά, ακόμη και για το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που έχει το αυτοκίνητο, όπως και για την παραδειγματική αξιοπιστία που παραδοσιακά έχουν τα αυτοκίνητα της ιαπωνικής μάρκας.
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Κινητήρας – κιβώτιο
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Αξιοπιστία
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- “Συγκρατημένη εμφάνιση”
- Τιμή
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 120 |
0-100 | 10″ |
Τελική ταχύτητα | 192 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.4 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 104 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]