Τον τελευταίο καιρό η Honda μας απασχολεί πολύ συχνά και μάλιστα για όλους τους σωστούς λόγους. Η ιαπωνική εταιρία που μέχρι τώρα ακολουθούσε μία πολύ συγκρατημένη στρατηγική “χαρίζοντας” προσωρινά το προσκήνιο στους ανταγωνιστές της ενώ αυτή προετοίμαζε τα επόμενα βήματα. Τους προηγούμενους μήνες, η Honda ανακοίνωσε ότι στρέφει στην προσοχή της στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και έχοντας παρουσιάσει δύο πρωτότυπα της παγκόσμιας σειράς μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων “0 Series”, επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος για να παρουσιάσει άλλα δύο και να ξεκινήσει το 2025 ακριβώς όπως έκανε το 2024 αλλά με επιπλέον ορμή.
Το πρώτο concept που φαίνεται στο σκοτάδι θυμίζει πολύ έντονα το λεγόμενο “Saloon” και η αλήθεια είναι πως δεν αποκλείεται να είναι όντως, το πρώτο concept που μας αποκάλυψε η ιαπωνική μάρκα τον… μακρινό Ιανουάριο ωστόσο υπάρχει μία διαφορά. Πριν από σχεδόν 12 μήνες η Honda περιέγραφε το “Saloon” ως concept ενώ τώρα χρησιμοποιεί τον όρο πρωτότυπο που σημαίνει πως το όχημα που θα δούμε σε λίγες εβδομάδες στο Consumer Electronics Show στο Las Vegas των Η.Π.Α. ίσως να είναι μία εξέλιξη πάνω στο θέμα.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το δεύτερο πρωτότυπο της “0 Series” που βρίσκεται δίπλα από το Saloon και παίρνει τη μορφή ενός αρκετά τετράγωνου, ομολογουμένως, SUV. Η Honda δεν αποκαλύπτει ακόμα καμία λεπτομέρεια αναφορικά με τα δύο μοντέλα αλλά δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε το γεγονός ότι το SUV φαίνεται αρκετά μεγάλο και πως ξεχωρίζει, εκτός από το ιδιαίτερο σχήμα του, με την πολύ χαρακτηριστική LED “υπογραφή” στο πίσω μέρος. Μία υπογραφή που περιλαμβάνει μία λεπτή μπάρα η οποία σχεδόν περιγράφει το σημείο που θα φιλοξενούσε το πίσω τζάμι – δεν γνωρίζουμε αν όντως εκεί βρίσκεται το πίσω τζάμι ή αν έχει όντως αυτό το σχήμα.
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως τα πλάνα της Honda περιλαμβάνουν την έκδοση παραγωγής του Saloon κάποια στιγμή εντός του 2026, ένα μεσαίο SUV και ένα entry-level crossover την ίδια χρονιά, ένα μεγάλο 7-θέσιο SUV το 2027, ένα compact SUV το 2028, ένα μικρό SUV το 2029 και ένα compact sedan το 2030 με όλα τα μοντέλα να προορίζονται και για την ευρωπαϊκή αγορά. Υποθέτουμε ότι το πρωτότυπο που θα δούμε στο CES στις αρχές του Ιανουαρίου είναι προάγγελος του 7-θέσιου SUV που προγραμματίζεται για το ’27. Εφόσον υλοποιηθεί αυτό το πρόγραμμα, η Honda θα διαθέτει μέχρι τα τέλη της δεκαετίας μία πλήρη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με την ελπίδα ότι η ολοκλήρωση της ηλεκτρικής στρατηγικής της θα συμβεί ταυτόχρονα με την ευρεία διείσδυση της τεχνολογίας στην αγορά. Με πιο απλά λόγια η Honda ελπίζει ότι όταν ο κόσμος στραφεί μαζικά στα EV, αυτή θα είναι έτοιμη να του προσφέρει πολλαπλές επιλογές και όχι την μία (λέγε με e:Ny1) που διαθέτει αυτή τη στιγμή.
Φυσικά η Honda δεν θα παρουσιάσει μόνο τα δύο πρωτότυπα στο Consumer Electronics Show. Η εταιρία θα φέρει και ένα νέο λειτουργικό σύστημα το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της καθώς και νέες τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης αν και θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να αλλάξει το έτος για να μάθουμε όλες τις σχετικές πληροφορίες.