Εντυπωσιακή η εξωτερική του εικόνα |
Η ικανότητα της Honda στη κατασκευή εντυπωσιακών, σε προδιαγραφές αλλά και λειτουργία, κινητήρων είναι δεδομένη και έχει αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις. Το ίδιο ακριβώς επανέλαβε και με τη παρουσίαση του πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που πρωτοτοποθέτησε στo Civic μεταμορφώνοντάς το κυριολεκτικά. Όταν βέβαια ανακοίνωσε την απόφασή της να παρουσιάσει και το CRV με αυτό το μηχανικό σύνολο, οι αμφιβολίες και τα ερωτηματικά ήταν εύλογα και πολλά, καθώς οι μεγαλύτερες διαστάσεις και το αυξημένο βάρος έχουν προφανώς και διαφορετικές απαιτήσεις. Ωστόσο όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια της δοκιμής, η κίνηση ήταν προφανώς μελετημένη, αποκλείοντας όμως και μία επιλογή από τους υποψήφιους αγοραστές του!
Ευμεγέθη φώτα τοποθετημένα ψηλά και στην άκρη του αμαξώματος |
Επιβλητικό και άνετο
Η τέταρτη γενιά του Ιαπωνικού κροσσόβερ είναι και η πιο εντυπωσιακή απ’όλες, καθώς οι σχεδιαστές του φρόντισαν να τονίσουν αφενός τις διαστάσεις (4570 μήκος, 1820 πλάτος, 1650 ύψος) αφετέρου τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις θα διαπιστώσεις πως οι δημιουργοί του είχαν ως σκοπό τη δημιουργία ενός επιβλητικού σχήματος. Στο εμπρός μέρος η «εξογκωμένη» μούρη, στα πλαϊνά η κλίση της οροφής προς τα πίσω και στο πίσω μέρος τα ευμεγέθη φώτα στις άκρες του αμαξώματος, καθιστούν σαφή τη πρόθεσή για εντυπωσιασμό και για δημιουργία ενός συνολικού σχήματος που κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει. Βέβαια όλα αυτά οι σχεδιαστές του κατάφεραν να τα συνδυάσουν με έναν πραγματικά καλαίσθητο τρόπο, καθώς το τελικό αποτέλεσμα καταφέρνει αφενός ξεχωρίζει σημαντικά από τον ανταγωνισμό, αφετέρου να διαθέτει μία δική του τελείως προσωπική φιλοσοφία
Κλίση προς τα πίσω για την οροφή, χάριν της αεροδυναμικής αλλά και της καλαισθησίας |
Και αν η προσπάθεια στο εξωτερικό αναζητούσε τον εντυπωσιασμό, στο εσωτερικό αυτός έρχεται αβίαστα από την άνεση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Μάλιστα η ευρυχωρία είναι τέτοια που σε βάζει σε σκέψεις αν θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και πολυχρηστικό. Το επίπεδο πάτωμα των πίσω θέσεων είναι ένα ακόμη στοιχείο που βοηθάει σημαντικά στη φιλοξενία πέντε ατόμων, χωρίς καμία υπαναχώρηση ως προς την άνεσή τους. Όσο για τα 590 λίτρα του χώρου των αποσκευών, κουράγιο να έχετε για να φορτώνετε πράγματα. Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών δεν θα προβληματίσει, όπως και η εργονομία, ενώ ο εξοπλισμός ακόμη και από τη βασική έκδοση Comfort κρίνεται πλήρης, αν και η αλήθεια είναι πως τα επιπλέον 1300 Ευρώ για την Elegance είναι ένα μικρό «σκαλοπάτι» που αξίζει, καθώς διαθέτει επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω και πολλά ακόμη στοιχεία που πραγματικά αξίζουν τη μικρή διαφορά τιμής.
Αρκετά πρωτότυπη εικόνα για τη κατηγορία, με υψηλή εργονομία και ποιότητα |
Πολύ καλή προσπάθεια έχει γίνει τόσο στον τομέα της ποιότητας κύλισης όσο και της ηχομόνωσης, ενώ αυτό που θα θέλαμε είναι λίγο μεγαλύτερο το κάτω μέρος από το κάθισμα του οδηγού. Τέλος η αισθητική του εσωτερικού είναι γνώριμη και από άλλα μοντέλα της Honda, καθώς δεν παρουσιάζει σημαντικές και αξιόλογες διαφοροποιήσεις.
Παράδειγμα προς μίμηση
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1597 κυβικών με τους 120 ίππους στις 4000 στροφές και τα 30.6 κιλά ροπής στις 2000 στροφές, αποτελεί ένα ακόμη εξαιρετικό δείγμα γραφής της Ιαπωνικής εταιρίας. Με δύναμη από χαμηλά η οποία συνεχίζει με τον ίδιο γραμμικό τρόπο να αποδίδεται μέχρι ψηλά, η πραγματικά ραφιναρισμένη λειτουργία, οι χαμηλές εκπομπές CO2 (119 γρ./χλμ) και η κατανάλωση που κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6.5 λίτρα, είναι στοιχεία εντυπωσιακά, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι συνοδεύουν ένα αυτοκίνητο με βάρος 1530 κιλών. Το κιβώτιο των έξη σχέσεων έχει γνήσια αίσθηση Honda, που σημαίνει ότι απολαμβάνεις τη χρήση του, ενώ η σχετικά αραιή κλιμάκωση δεν επηρεάζει τις επιδόσεις αλλά ευεργετεί τη κατανάλωση. Το αυτοκίνητο προσφέρεται αποκλειστικά ως δικίνητο, καθώς δεν δίνεται ούτε καν η δυνατότητα επιλογής του ως τετρακίνητου από τους υποψήφιους αγοραστές.
Το επίπεδο πάτωμα συμβάλει στη περαιτέρω αύξηση της παρεχόμενης άνεσης |
Για πολλά χιλιόμετρα
Δυστυχώς είχαμε στη διάθεσή μας το CRV για ελάχιστες ημέρες και δεν το κάναμε μαζί του όσα χιλιόμετρα θα θέλαμε. Η πρώτη εντύπωση, η οποία ίσχυε στο ακέραιο και για τις προηγούμενες γενιές του αυτοκινήτου, είναι η ευκολία στην οδήγηση παρά τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις. Σε αυτό συμβάλει σημαντικά αφενός η υψηλή θέση οδήγησης αφετέρου ο κινητήρας ο οποίος ακούει από χαμηλά και έχει μία εξαιρετικά ομαλή καμπύλη απόδοσης, χωρίς κανένα κομπιάσματα, ξεσπάσματα αλλά και χωρίς να «κρεμάει» πουθενά. Από εκεί και πέρα και ενώ περιμένεις, λόγω ύψους αλλά και χαρακτήρα, να εμφανίζει κάποιες κλίσεις στις στροφές, διαπιστώνεις πως αφενός αυτές είναι από μικρές έως ανύπαρκτες ενώ αφετέρου όταν περνάς πάνω από λακκούβες, η ανάρτηση έχει την ικανότητα να απορροφάει σχεδόν τα πάντα χωρίς να αφήνεις τους επιβάτες να δυσανασχετήσουν.
Πολύ μεγάλος ο οποίος γίνεται τεράστιος με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων |
Το μεγάλο του προσόν κρύβεται στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όπου η πλήρης έλλειψη θορύβων το καθιστά ικανό να διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες. Σε ότι έχει να κάνει με τα φρένα, χωρίς να τα κουράσουμε είναι η αλήθεια, τόσο η απόδοση όσο και η αίσθηση από το πεντάλ δεν μας προβλημάτισαν. Τέλος για όσους απορείτε γιατί δεν αναφέρουμε τίποτα για εκτός δρόμου κίνηση, θα σας πούμε πως το CRV με αυτόν τον κινητήρα είναι αποκλειστικά δικίνητο, ενώ και η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών του αυτοκινήτου αλλά και της κατηγορίας γενικά, δεν πρόκειται να πατήσει πότε σε χώμα.
Ακόμη ένα εξαιρετικό δείγμα δυνατοτήτων από την Ιαπωνική εταιρία |
Ευχάριστο
Μπορεί η Honda να άργησε να μπεί στο χορό των μικρομεσαίων πετρελαιοκινητήρων, αλλά ο τρόπος που το έκανε απέδειξε για πολλοστή φορά τις ικανότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας αυτής στη κατασκευή κινητήρων. Το CRV με τον 1.6 i-DTEC είναι ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με μία όμως μεγάλη έλλειψη. Τη παροχή δυνατότητας στον υποψήφιο αγοραστή να το επιλέξει και ως τετρακίνητο. Τα 27200 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει με απόσυρση είναι αναμφίβολα ένα πολύ υπολογίσιμο ποσό, το οποίο όμως αξίζει μέχρι το τελευταίο λεπτό. Μείνετε συντονισμένοι στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ διότι τον Σεπτέμβριο θα υπάρξει και μία συγκριτική δοκιμή με τον νεοφερμένο μεγάλο αντίπαλό του που δεν είναι άλλος από το X-Trail της Nissan.
• Εμφάνιση |
• Ανυπαρξία δυνατότητας επιλογής ως τετρακίνητο
|
• Χώροι – Άνεση |
• «Κοντό» κάτω μέρος καθίσματος οδηγού
|
• Εξοπλισμός | |
• Αίσθηση οδήγησης | |
• Αξιοπιστία | |
• Χαμηλά πάγια έξοδα | |
• Κινητήρας |
Κινητήρας 1600 κ.εκ. turbodieselΊπποι 120Τελική ταχύτητα 185 χλμ/ώρα0-100 χλμ/ώρα 11,2’’Μέση κατανάλωση δοκιμής 6,5 λτ. / 100 χλμΕκπομπές CO2 119 γρ./χλμΤέλη κυκλοφορίας 107€
Παρά το ύψος και τον χαρακτήρα του, παραμένει ουδέτερο στη σβέλτη οδήγηση |
Ράγες οροφής και κεραία αυξάνουν την καλαισθησία |
Όμορφες και χρηστικές καθώς φιλοξενούν «ψηλοπρόφιλα» ελαστικά |
Ωραία τα φώτα ημέρας |
Και φυσικά κουμπί «οικονομίας» ως γνήσιο Honda |