Η ικανότητα της Honda στη κατασκευή εντυπωσιακών, σε προδιαγραφές αλλά και λειτουργία, κινητήρων είναι δεδομένη και έχει αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις. Το ίδιο ακριβώς επανέλαβε και με τη παρουσίαση του πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που πρωτοτοποθέτησε στo Civic μεταμορφώνοντάς το κυριολεκτικά. Όταν βέβαια ανακοίνωσε την απόφασή της να παρουσιάσει και το CRV με αυτό το μηχανικό σύνολο, οι αμφιβολίες και τα ερωτηματικά ήταν εύλογα και πολλά, ωστόσο η δοκιμή του μας είχε πείσει με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο την ορθότητα της επιλογής των Ιαπώνων.
Ωστόσο οι άνθρωποι της Honda δεν σταμάτησαν εκεί και πήγαν ένα, για να μην πούμε δύο, επίπεδα πιο πάνω παρουσιάζοντας την ανανεωμένη έκδοση του CR-V με τον ίδιο κινητήρα αλλά απόδοση 160 ίππων. Στη συνέχεια αποφάσισαν να κάνουν ακόμη ένα βήμα, ίσως το πλέον δύσκολο, και να συνδυάσουν το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο με ένα εννιάρι αυτόματο κιβώτιο, με στόχο να αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο τη προσφερόμενη προς τον οδηγό άνεση.
Η τέταρτη γενιά του Ιαπωνικού κροσσόβερ είναι και η πιο εντυπωσιακή απ’όλες, καθώς οι σχεδιαστές του φρόντισαν να τονίσουν αφενός τις διαστάσεις αφετέρου τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις θα διαπιστώσεις πως οι δημιουργοί του είχαν ως σκοπό τη δημιουργία ενός επιβλητικού σχήματος. Στο εμπρός μέρος η «εξογκωμένη» μούρη, στα πλαϊνά η κλίση της οροφής προς τα πίσω και στο πίσω μέρος τα ευμεγέθη φώτα στις άκρες του αμαξώματος, καθιστούν σαφή τη πρόθεσή για εντυπωσιασμό και για δημιουργία ενός συνολικού σχήματος που κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει. Βέβαια όλα αυτά οι σχεδιαστές του κατάφεραν να τα συνδυάσουν με έναν πραγματικά καλαίσθητο τρόπο, καθώς το τελικό αποτέλεσμα καταφέρνει αφενός ξεχωρίζει σημαντικά από τον ανταγωνισμό, αφετέρου να διαθέτει μία δική του τελείως προσωπική φιλοσοφία.
Και αν η προσπάθεια στο εξωτερικό αναζητούσε τον εντυπωσιασμό, στο εσωτερικό αυτός έρχεται αβίαστα από την άνεση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Μάλιστα η ευρυχωρία είναι τέτοια που σε βάζει σε σκέψεις αν θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και πολυχρηστικό. Το επίπεδο πάτωμα των πίσω θέσεων είναι ένα ακόμη στοιχείο που βοηθάει σημαντικά στη φιλοξενία πέντε ατόμων, χωρίς καμία υπαναχώρηση ως προς την άνεσή τους. Όσο για τα 590 λίτρα του χώρου των αποσκευών, κουράγιο να έχετε για να φορτώνετε πράγματα.
Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών δεν θα προβληματίσει, όπως και η εργονομία. Σημαντική μπορεί να θεωρηθεί και η προσθήκη του νέου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect, καθώς και του ενεργού cruise control, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προβλέπει την κίνηση των οχημάτων που βρίσκονται σε γειτονικές λωρίδες κυκλοφορίας.
Η ουσία όμως στην συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται στα μηχανικά μέρη. Κάτω από καπό του CR-V βρίσκεται ο diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων, με απόδοση 160 ίππων και 35,7 χλγμ. ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Ο κινητήρας φέρει δύο turbο σειριακής λειτουργίας 3 σταδίων. Κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές αναλαμβάνει ρόλο η «μικρή» τουρμπίνα, έπειτα στις μεσαίες δουλεύουν και τα δύο τούρμπο, και τέλος στις πιο υψηλές στροφές δουλεύει αποκλειστικά το δεύτερο και μεγαλύτερο. Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό αναλαμβάνει τη μεταφορά της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με το σύστημα μετάδοσης να συμπληρώνει μια αυτόματη μονάδα εννέα σχέσεων της ZF.
Πάντως κατά τη διάρκεια της δοκιμής του, διαπιστώσαμε ότι δε διαθέτει τη ραφιναρισμένη λειτουργία που περιμένει ο οδηγός από ένα δημιούργημα που σκοπό έχει να τοποθετηθεί σε ένα μοντέλο της Honda. Μάλιστα, η υπερβολικά πυκνή κλιμάκωση που συνεπάγεται η παρουσία των εννέα σχέσεων σπάνια αποδεικνύεται χρήσιμη ή έστω αξιοποιήσιμη, ακόμα και αν επιλέξει κανείς τη χειροκίνητη λειτουργία. Για τους λάτρεις των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι χρειάζεται 10’’. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα.
Η κυρίαρχη εντύπωση, η οποία ίσχυε στο ακέραιο και για τις προηγούμενες γενιές του αυτοκινήτου, είναι η ευκολία στην οδήγηση παρά τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις. Από εκεί και πέρα και ενώ περιμένεις, λόγω ύψους αλλά και χαρακτήρα, να εμφανίζει κάποιες κλίσεις στις στροφές, διαπιστώνεις πως αφενός αυτές είναι από μικρές έως ανύπαρκτες ενώ αφετέρου όταν περνάς πάνω από λακκούβες, η ανάρτηση έχει την ικανότητα να απορροφάει σχεδόν τα πάντα χωρίς να αφήνεις τους επιβάτες να δυσανασχετήσουν. Το μεγάλο του προσόν κρύβεται στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όπου με λογική ταχύτητα το χαμηλό επίπεδο του θορύβου το καθιστά ικανό να διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες.
Όταν αφήσετε την άσφαλτο και βγείτε στο χώμα, θα διαπιστώσετε πως μπορείτε να «μάθετε» την τετρακίνηση που έχει καθώς και τον τρόπο που αυτή λειτουργεί και θα το απολαύσετε και εκεί, αρκεί βεβαίως οι απαιτήσεις σας στα εκτός δρόμου εμπόδια να μην είναι υπερβολικές. Tο μεγάλο του πλεονέκτημα παραμένει η χαμηλή μέση κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια των 1200 χιλιομέτρων της δοκιμής μας βρέθηκε στα 6.8 λτ./100 χλμ. με αρκετά σβέλτο ρυθμό κίνησης, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να είναι 134 γρ./χλμ. Το αυτόματο Honda CR-V κοστίζει 37.350 ευρώ, στην έκδοση Elegance, που συνοδεύεται από πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και τα οποία δεν είναι λίγα μεν, αξίζουν ωστόσο σίγουρα δε.
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Kατανάλωση
- Αξιοπιστία
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 160 |
0-100 | 7.5″ |
Τελική ταχύτητα | 197 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.8 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές CO2 | 134 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]