Η Honda έχει περάσει εδώ και λίγο καιρό στην φάση που ανεβάζει στροφές όσον αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος εξηλεκτρισμού της και σε αυτή την φάση πρωταγωνιστής είναι η “0 Series” που πραγματοποίησε την πρεμιέρα της με δύο μοντέλα πριν από 12 μήνες στο Consumer Electronics Show στο Las Vegas των Η.Π.Α. Μία ολοκληρωμένη οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με προηγμένη τεχνολογία, εκκεντρικό design και διαφορετική φιλοσοφία απ’ ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα από την ιαπωνική μάρκα στον συγκεκριμένο τομέα. Η αρχή έγινε με το Saloon και το Space-Hub και η ιστορία συνεχίζεται με το Saloon… πάλι και το SUV – ακόμα σε στάδιο “Prototype” όπως αναφέρει η Honda αλλά τώρα με έναν χρόνο επιπλέον στην πλάτη τους με ότι συνεπάγεται αυτό…
Ξεκινώντας από το Honda 0 Saloon, μπορούμε να πούμε ότι δεν διαφέρει σημαντικά από το πρωτότυπο που είδαμε πέρυσι αλλά διαφέρει αρκετά ώστε να το θεωρούμε εξέλιξη εκείνου του μοντέλου. Καταρχάς, ξέχνα τις εντυπωσιακές gullwing πόρτες που ούτως ή άλλως δεν θα περνούσαν ποτέ στην παραγωγή. Έχουν αντικατασταθεί από συμβατικές και ενώ το γενικότερο σχήμα είναι ίδιο, υπάρχουν λεπτομέρειες που αρχίζουν να ζωγραφίζουν μία πιο… ρεαλιστική εικόνα. Δεν αναφερόμαστε προφανώς στο νέο χρώμα, αν και αυτό παίζει τον ρόλο του στο Saloon του 2025. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος και ειδικότερα, στην μάσκα ή το ρύγχος και στα φωτιστικά σώματα.
Η εντυπωσιακή οθόνη του 0 Saloon του 2024 έχει αντικατασταθεί από ένα κλειστό πάνελ που στο κάτω μέρος του φιλοξενεί φωτιζόμενα στοιχεία ενώ τα “pixel” φωτιστικά σώματα του πρόσφατου παρελθόντος έχουν δώσει την θέση τους σε ένα σετ που αφενός θυμίζει πολύ έντονα την Lamborghini Gallardo με τον σχεδιασμό και την θέση τους και αφετέρου θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ένα είδος φόρου τιμής στα pop-up φανάρια της δεκαετίας του ’80. Είναι σαφές ότι το 0 Saloon έχει έντονα νοσταλγική διάθεση αλλά και έντονα φουτουριστικό χαρακτήρα και το αποτέλεσμα σίγουρα δεν είναι για όλους αφού προχωρώντας προς τα πίσω η κατάσταση γίνεται περισσότερο και όχι λιγότερο πολωτική…
Όσον αφορά στο Honda 0 SUV, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι λίγο πιο προσγειωμένο στην πραγματικότητα. Τα χαρακτηριστικά στοιχεία της “0 Series” οικογένειας είναι φυσικά παρόντα και εδώ αλλά έχουν πάρει τη μορφή ενός crossover και αυτό συμβάλλει σε μία αίσθηση οικειότητας. Εδώ τα φωτιστικά σώματα υιοθετούν και πάλι μία “pixel” αισθητική και αποτελούν μέρος μίας κάθετης και αρκετά λιτής μάσκας ενώ όσο πάμε προς τα πίσω η κοινή ταυτότητα της οικογένειας γίνεται ολοένα και πιο έντονη. Από το παρμπρίζ με την πολύ έντονη κλίση, στα υπερβολικά λεπτά παράθυρα και φυσικά, στο εκκεντρικό πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά LED φανάρια, το 0 SUV prototype έχει έντονο χαρακτήρα και μία αδιαμφισβήτητη ιδιοσυγκρασία που μπορεί να μην αρέσει σε όλους αλλά σίγουρα έλειπε από την Honda.
Η ιαπωνική εταιρία δεν μοιράζεται μαζί μας λεπτομέρειες αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων σε αυτό το σημείο, οπότε δεν θα κάνουμε καν προσπάθεια να υποθέσουμε αλλά γνωρίζουμε ότι πρωταγωνιστικό ρόλο σε ολόκληρη την 0 Series οικογένεια θα διαδραματίζει η τεχνολογία. Είτε μιλάμε για το steer-by-wire σύστημα που δεν βασίζεται στην φυσική σύνδεση των τροχών με το τιμόνι, είτε για προηγμένες λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης που θα επιτρέπουν (υπό συνθήκες και όπου επιτρέπεται νομικά) ημι-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3, συμπεριλαμβανομένης της “eyes-off” λειτουργίας που επιτρέπει στο όχημα την κίνηση χωρίς την εποπτεία του οδηγού.
Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι η παραγωγή του Honda 0 SUV είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει κάποια στιγμή κατά το πρώτο μισό του 2026. Το λανσάρισμα του μοντέλου θα γίνει αρχικά στην αγορά της Β. Αμερικής και θα ακολουθήσουν η Ιαπωνία και η Ευρώπη ενώ αργότερα αλλά σε κάθε περίπτωση εντός του ίδιου έτους, θα λανσαριστεί και το Honda 0 Saloon με τον ίδιο ακριβώς τρόπο – πρώτα στην Β. Αμερική και εν συνεχεία στην Ιαπωνία και την Ευρώπη.