Η ερώτηση είναι εδώ και αρκετά χρόνια πλέον, πώς θα καταφέρουμε να μειώσουμε δραστικές τις εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων. Την ξέρουμε. Όλες οι εταιρίες είχαν χρόνο να επεξεργαστούν τα δεδομένα, να σφυγμομετρήσουν την αγορά και να καταστρώσουν την στρατηγική τους για το μέλλον σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία και την απάντηση στην οποία έχουν καταλήξει. Η Toyota που διαχρονικά είναι μία από τις εταιρίες με την καλύτερη βαθμολογία στην πρόβλεψη της αγοράς έχει καταλήξει σε μία σειρά συμπερασμάτων και αυτό που μπορούμε να αντλήσουμε από τις δηλώσεις του προέδρου Akio Toyoda είναι ότι η ιαπωνική εταιρία επιλέγει την ελευθερία επιλογών όσον αφορά στις τεχνολογίες που θα οδηγήσουν στην μείωση των εκπομπών ρύπων.
Σύμφωνα με τον Toyoda το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 30%, με το υπόλοιπο 70% να μοιράζεται ανάμεσα στις διάφορες μορφές υβριδικών (ήπια, full ή plug-in), τα υδρογονοκίνητα και τα… παραδοσιακά θερμικά οχήματα.
“Οι πελάτες – όχι οι κανονισμοί ούτε η πολιτική, θα έπρεπε να πάρουν την απόφαση.“
Δήλωσε χαρακτηριστικά ο Toyoda συμπληρώνοντας ότι ο περιορισμός των επιλογών του αγοραστικού κοινού όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο θα μετακινούνται δεν είναι η απάντηση την ώρα που εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο ζούνε χωρίς ηλεκτρική ενέργεια και πολύ περισσότεροι την πληρώνουν ακριβά.
Να θυμίσουμε ότι η στάση της Toyota απέναντι στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης έχει δεχθεί δριμεία κριτική με την δικαιολογία ότι αφήνει τον ιαπωνικό κολοσσό πίσω σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Η εταιρία από την άλλη, έχει επανειλημμένα υπερασπιστεί την στρατηγική της αναφέροντας ότι εξελίσσει κορυφαία υβριδικά κινητήρα σύνολα, την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου αλλά και θερμικούς κινητήρες μειωμένων εκπομπών ρύπων ως μέρος μίας ολιστικής προσέγγισης που αποδεδειγμένα δουλεύει (βάσει αποτελεσμάτων, δηλαδή πωλήσεων) προσφέροντας επιλογές για τους πελάτες, τις επιχειρήσεις και το περιβάλλον. Κάποια πιστεύουν ότι η Toyota είναι υπερβολικά συντηρητική. Άλλοι στέκονται στο πλευρό της. Αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς είναι ότι η Toyota δεν έχει φτάσει εδώ που είναι κάνοντας συχνά λάθος. Έχει περάσει πολλά, έχει χτίσει την φήμη της, όσον αφορά στον εξηλεκτρισμό έβλεπε τουλάχιστον 10 χρόνια μπροστά όταν οι άλλοι την χλεύαζαν και τώρα δηλώνει ευθαρσώς ότι θα επιμείνει στην στρατηγική πολλαπλών επιλογών γιατί απλούστατα δεν κινείται ολόκληρος ο κόσμος με τον ίδιο ρυθμό και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δεν γίνεται να επιβάλλεις σε όλους την ίδια τεχνολογία. Μπορείς να προσπαθήσεις αλλά το τελικό αποτέλεσμα πιθανώς να μην είναι το προσδοκώμενο.