Δεν γνωρίζω σε τι είδους παράλληλο σύμπαν ξυπνήσαμε σήμερα το πρωί αλλά απ’ ότι φαίνεται, είναι ένα σύμπαν όπου όλα είναι ανάποδα. Όπου μία εταιρία προσφέρει μία λύση αντικατάστασης για κατασκευαστές που θέλουν να μετατρέψουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους, σε υβριδικά. Σαν να μην έφτανε αυτό, η εταιρία που προσφέρει αυτή τη λύση δεν είναι κάποια μικροσκοπική start-up που θέλει να δημιουργήσει ντόρο γύρω από το όνομα της αλλά το προϊόν της συνεργασίας της Renault με την Geely. Ο λόγος για την Horse Powertrain που ήδη από την δημιουργία της ήταν γνωστό ότι θα εστιάσει στους θερμικούς κινητήρες και την υβριδική τεχνολογία αλλά όταν κυκλοφορεί ένα τόσο… παρανοϊκό προϊόν, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη!
Τα πράγματα έχουν ως εξής. Την ώρα που η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών προσπαθεί να κάνει όχι απλά βιώσιμη αλλά προσοδοφόρα την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, η ίδια πλειοψηφία προσαρμόζει τα πλάνα της και καθυστερεί την ολοκλήρωση της στροφής στην ηλεκτροκίνηση μέχρι να αυξηθεί το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού απέναντι της. Αυτό φαντάζει στην Horse Powertrain ως η ιδανική στιγμή για να λανσάρει μία λύση που επιτρέπει σε κάποιον κατασκευαστή να μετατρέψει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του, σε υβριδικό με ελάχιστες μετατροπές. Το σύστημα αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα, έναν ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά και την μετάδοση και έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει την εμπρός μονάδα ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος και να είναι σε θέση να καταναλώνει σχεδόν κάθε είδος καυσίμου: βενζίνη, αιθανόλη, μεθανόλη, μοντέρνα συνθετικά κ.ά.
Στόχος της Horse Powertrain είναι να ελαχιστοποιήσει το κόστος παρέχοντας την δυνατότητα στους κατασκευαστές να συναρμολογούν χάρη στο υβριδικό κινητήριο σύνολο που προσφέρει, ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην ίδια γραμμή παραγωγής. Η εξηλεκτρισμένη μονάδα “κάθεται” απευθείας πάνω στο εμπρός υποπλαίσιο του αυτοκινήτου και δεν χρειάζεται σχεδόν καμία μετατροπή, ούτε καν στο υπάρχον ηλεκτρικό σύστημα. Προφανώς απαιτείται η δημιουργία κάποιου χώρου για το ρεζερβουάρ βενζίνης και την εξάτμιση μεταξύ άλλων αλλά αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, ούτε δαπανηρό! Ωστόσο, δεν μπορούμε να μην προσθέσουμε ότι η δυνατότητα του υβριδικού συστήματος να λειτουργήσει (και) ως range-extender κάνει την ύπαρξη του λιγότερο παράδοξη καθώς το εξηλεκτρισμένο σύνολο μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα, παρέχοντας κίνηση στους τροχούς του εμπρός άξονα ή σε συνεργασία με το αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο που ήδη υπάρχει στο αυτοκίνητο φορτίζοντας την μπαταρία.
Σε κάθε περίπτωση η λύση της Horse Powertrain παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, αν όχι για καταξιωμένους κατασκευαστές που δύσκολα θα μπούνε στην διαδικασία να μετατρέψουν ένα ήδη υπάρχον ηλεκτρικό μοντέλο σε υβριδικό καθώς θα φαινόταν σαν μία σημαντική οπισθοδρόμηση και θα ανάγκαζε το τμήμα marketing να δουλέψει υπερωρίες, για μικρούς κατασκευαστές, ιδίως σε αναπτυσσόμενες αγορές όπου η ηλεκτροκίνηση δεν έχει διεισδύσει σε επαρκή βαθμό λόγω ελλιπών υποδομών. Στο κάτω-κάτω η Ευρώπη ή οι Η.Π.Α. ή η Κίνα δεν είναι ολόκληρος ο κόσμος και δεν αναπτύσσονται όλες οι αγορές με τον ίδιο ρυθμό. Στόχος πρέπει να είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων και κάθε τεχνολογία που βοηθά δεν θα πρέπει να αποκλείεται. Η ηλεκτροκίνηση είναι μέσο και όχι αυτοσκοπός.