Πώς έχουν αλλάξει οι εποχές. Ενώ πριν από 10-20 χρόνια οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αναζητούσαν τρόπο διείσδυσης στην κινέζικη αγορά με την δημιουργία κοινοπραξιών που τους επέτρεπαν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα εκεί, τώρα οι κινέζοι κατασκευαστές αναζητούν μέρη για να χτίσουν τα δικά τους εργοστάσια στην Ευρώπη! Οι ισορροπίες έχουν διαταραχθεί και η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης έχει βάλει στο παιχνίδι του Κινέζους όσο και αν η Ευρώπη προσπαθεί να προστατεύσει τόσο την αγορά όσο και την βιομηχανία της από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Η τελευταία εταιρία που αναζητά την τοποθεσία για την κατασκευή μίας μεγάλης μονάδας παραγωγής είναι η Geely που θέλει να μεγαλώσει την παρουσία της στην αγορά και να παρακάμψει τους τιμωρητικούς εισαγωγικούς δασμούς που έχει επιβάλει η Ευρώπη.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που κυκλοφορούν, η κινέζικη εταιρία δεν έχει πάρει ακόμα την απόφαση για την κατασκευή του ευρωπαϊκού εργοστασίου αλλά εξετάζει και αναλύει τις επιλογές της. Έχει ήδη ανοίξει έναν κύκλο συζητήσεων με τη νέα κυβέρνηση της Πολωνίας αν και αξιωματούχοι της τελευταίας έχουν δηλώσει ότι δεν βλέπουν έναν ιδανικό συνεργάτη/συνεταίρο στην Geely και η εταιρία δηλώνει από την πλευρά της ότι υπάρχουν “πολλές πιθανές τοποθεσίες” και δεν έχει καταλήξει ακόμα σε κάποια από αυτές. Είναι βέβαιο ότι γίνονται διάφορες διερευνητικές συνομιλίες αλλά προς το παρόν, το μόνο σίγουρο είναι ότι η Geely έχει ανοίξει μία νέα βάση δοκιμών στην Φρανκφούρτη, όπου θα τεσταριστούν 13 “οχήματα νέας ενέργειας” που σημαίνει στην κινέζικη ορολογία υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρίες και υδρογονοκίνητα, ώστε να διαπιστωθεί η ανταγωνιστικότητα τους αλλά και η συμμόρφωση τους με τα ευρωπαϊκά στάνταρ.
Φυσικά, η Geely δεν είναι η μοναδική εταιρία που ψάχνει την ιδανική τοποθεσία για την κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ευρώπη καθώς ήδη κατασκευαστές όπως η Chery και η BYD κάνουν το ίδιο. Η πρώτη έχει καταλήξει στην Βαρκελώνη για την πρώτη ευρωπαϊκή μονάδα της και η δεύτερη έχει ήδη ξεκινήσει εργασίες στην Ουγγαρία και θα εξετάσει το 2025 αν θα χτίσει και δεύτερο εργοστάσιο στην Ευρώπη. Ο ανταγωνισμός λοιπόν είναι σκληρός και οι Ευρωπαίοι βλέπουν ότι η εισβολή είναι σε εξέλιξη και το “σπίτι” τους δεν είναι καθόλου ασφαλές πλέον.