Για να αντιμετωπίσουν την παροδική κρίση που περνά η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο ένας κατασκευαστής μετά τον άλλο στρέφονται σε εναλλακτικές που θα τους επιτρέψουν να ξεπεράσουν τον ανταγωνισμό και να διατηρήσουν τα υψηλά νούμερα που θα κρατήσουν τους λογιστές και τους μετόχους τους χαρούμενους. Πάρε για παράδειγμα την plug-in υβριδική τεχνολογία που τους τελευταίους μήνες μας έχει δώσει μερικές πολύ ηχηρές επικεφαλίδες. Την αρχή έκανε στις αρχές του καλοκαιριού η BYD που ανακοίνωσε το “DM” σύστημα της που επιτρέπει στα μοντέλα της να καλύψουν έως 2.100 χιλιόμετρα πριν χρειαστούν ανεφοδιασμό ή φόρτιση. Έπειτα ήρθε η SAIC πριν από μερικές ημέρες που έγραψε ιστορία με ένα plug-in υβριδικό Roewe D7 DMH, το οποίο κατάφερε να διανύσει 2.208 χιλιόμετρα πριν τελειώσει η βενζίνη και εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας.
Τώρα έρχεται η Geely που ανακοίνωσε τη νέα γενιά της plug-in υβριδικής τεχνολογίας της. Η Leishen EM-i όπως ονομάζεται επίσημα, καταναλώνει σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόλις 2.62 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και χαρίζει συνδυαστική αυτονομία της τάξης των 2.390,5 χιλιομέτρων! Απίστευτα νούμερα που στην θεωρία τουλάχιστον, είναι ανώτερα τόσο του συστήματος της SAIC που ναι μεν κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ Guinness με τα 2.208 χιλιόμετρα αλλά επίσημα, η κινέζικη εταιρία δηλώνει αυτονομία 1.400 χιλιομέτρων, όσο και του συστήματος της BYD με τα 2.100 χιλιόμετρα! Η Geely ανακοίνωσε μάλιστα ότι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με τη νέα τεχνολογία Leishen EM-i, το crossover Galaxy Starship 7 (εικονιζόμενο), δεν καταναλώνει περισσότερο από 3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες ενώ πρόσθεσε ότι το νέο σύστημα αναμένεται να χρησιμοποιηθεί τόσο από την Volvo και την Lotus που ούτως ή άλλως ανήκουν στον όμιλο, όσο και από την Renault.
Ο αγώνας για την βελτίωση της τεχνολογίας του εξηλεκτρισμού, μέρος της οποίας είναι βεβαίως και τα plug-in υβριδικά συστήματα, έρχεται όχι μόνο για να καλύψει τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού αλλά μέσω αυτού, για την μείωση της απόστασης που χωρίζει την Geely από τον ανταγωνισμό. Αυτή τη στιγμή, βασίλισσα στην αγορά της Κίνας όσον αφορά στα νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι η BYD με μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 34.6% για τους πρώτους 9 μήνες του έτους με την δεύτερη Geely να περιορίζεται στο 7.4% και την Tesla να βρίσκεται στην 3η θέση με ποσοστό 6.5%. Χάρη, κατά κύριο λόγο, στα plug-in υβριδικά όπου η αύξηση σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023 αγγίζει το 76%, η BYD διέλυσε το ρεκόρ πωλήσεων της το τρίμηνο Ιούλιος-Σεπτέμβριος οπότε δεν είναι δύσκολο να δει κανείς γιατί ξαφνικά ακούμε όλο και περισσότερο για μία τεχνολογία που πριν από όχι πολύ καιρό κάποιοι θεωρούσαν “τελειωμένη”…