Το Yangwang U9 δεν είναι νέο. Είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar της θυγατρικής της BYD το οποίο πραγματοποίησε την πρεμιέρα του λίγο πριν τα μέσα του 2023 και λανσαρίστηκε στην παραγωγή τον Φεβρουάριο του 2024 (στην Κίνα) με τιμή που ξεκινά με την τρέχουσα ισοτιμία από τα €220.000 περίπου. Πολλά χρήματα για ένα καθαρά εγχώριο προϊόν, οπότε θα πρέπει να προσφέρει και πολλά, σωστά; Πιστεύω πως ναι, καθώς το Yangwang U9 βασίζεται στην “e4” αρχιτεκτονική της BYD και εξοπλίζεται με τέσσερεις ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά προσφέρουν 1.300 ίππους και 1.680 Nm ροπής! Χάρη σε αυτά τα νούμερα, το ηλεκτρικό supercar επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 2.36 δευτερόλεπτα ενώ καθώς διαθέτει μία LFP μπαταρία ιόντων λιθίου 80 kWh, μπορεί να διανύσει έως 465 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί φόρτιση. Το piece de resistance του U9 όμως, είναι η προηγμένη DiSus X ανάρτηση που όπως θα δεις και στο video, είναι ικανή για πολλά και… περίεργα πράγματα!
Το θέμα είναι ότι ενώ το έτερο μοντέλο της κινέζικης φίρμας, το θηριώδες “U8” μπορεί να… επιπλεύσει, το U9 μπορεί να… πηδήξει! Στο video που δόθηκε στη δημοσιότητα το U9 χάρη στην DiSus X ανάρτηση παρουσιάζεται αρχικά να επιταχύνει στα 120 km/h πλήρως αυτόνομα και σε πρώτη φάση να ξεπερνά το εύκολο εμπόδιο μίας φαρδιάς λακκούβας με νερό μήκους 2.5 μέτρων χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Όταν συναντά έναν δρόμο μήκους 6+ μέτρων στρωμένο με καρφιά ύψους 3.5 εκατοστών δε, δεν διστάζει ιδιαίτερα και ξεπερνά και αυτό το εμπόδιο, οπότε το τελευταίο με τις χρωματιστές λωρίδες εννοείται ότι δεν προβληματίζει καθόλου το χαμηλό αλλά όπως όλα δείχνουν, πολύ… ευέλικτο Yangwang U9.
Θα μου πεις… άρτος και θεάματα χωρίς ιδιαίτερο νόημα ή χρησιμότητα και δεν θα έχεις απόλυτο άδικο. Δεν θα έχεις και απόλυτο δίκιο όμως, αφού μπορεί ο τρόπος με τον οποίο η κινέζικη μάρκα διαφημίζει τις δυνατότητες του προηγμένου συστήματος ανάρτησης μπορεί να είναι ακραίος ή ακόμα και οριακά γραφικός, αλλά οι δυνατότητες είναι όντως εντυπωσιακές. Σκέψου… Εννοείται ότι ένα αυτοκίνητο δεν πρόκειται να πηδήξει ποτέ μία λακκούβα καθώς τα φορτία που ασκούνται κατά την εκτίναξη και την προσγείωση είναι υψηλά και θα ήταν ανόητο να υποβάλλεται ολόκληρο το αυτοκίνητο σε αυτά. Αν όντως δουλεύει όμως η DiSus X ανάρτηση όπως διαφημίζεται, σκέψου την ακρίβεια, την ταχύτητα και την ευελιξία που θα έχει στον έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος τόσο στον διαμήκη όσο και στον εγκάρσιο άξονα. Σκέψου το εύρος λειτουργίας της (πόσο σκληρή ή πόσο μαλακή μπορεί να γίνει και πόσο γρήγορα) και ότι αν το να πηδήξει μία λακκούβα είναι υπερβολικό, θα μπορούσε να μην “επιτρέπει” στον τροχό να πέσει μέσα της. Παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον καθώς φαίνεται να λειτουργεί σε υψηλότερο επίπεδο από τις κλασικές ενεργές αναρτήσεις που έχουμε δει μέχρι τώρα, αρκεί να λειτουργεί όπως φαίνεται…