Ποιος είπε ότι η τρέλα δεν πάει στα βουνά; Στην περίπτωση της Ford και πιο συγκεκριμένα του SuperVan 4 που παρουσιάστηκε πέρυσι το καλοκαίρι, η τρέλα όχι μόνο πάει στα βουνά, αλλά στοχεύει στην κατάκτηση τους. Για να γίνω λίγο πιο σαφής, πέρυσι τον Ιούνιο η αμερικανική εταιρία αποκάλυψε την τέταρτη γενιά του θρυλικού SuperVan. Όπως το πρώτο, αυτό του 1971 ήταν ένα Transit Mk1 με τον κινητήρα του αγωνιστικού GT40 που κέρδισε στο Le Mans, το δεύτερο ήταν ένα Transit Mk2 με τον V8 των 590 ίππων που χρησιμοποιούσε το C100 και το τρίτο ένα Transit Mk3 με τον V8 HB που κινούσε διάφορα μονοθέσια της Formula 1 εκείνη την εποχή (βλ. δεκαετία του ’90), έτσι και το τέταρτο είναι ένα Transit Mk4. Αυτό όμως, σε αντίθεση με τους προγόνους του, δεν βασίζεται σε κάποιον θερμικό κινητήρα για την δύναμη του. Όπως υποδηλώνει και το πλήρες όνομα του, Ford Pro Electric SuperVan, το SuperVan 4 είναι αμιγώς ηλεκτρικό και χρησιμοποιεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά παράγουν περί τα 2.000 άλογα και τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία μπαταρία υψηλής απόδοσης με χωρητικότητα 50 kWh. Σαν να μην έφτανε αυτό, σκέψου ότι το ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος είναι αγωνιστικών προδιαγραφών και το αμάξωμα που είναι υπεύθυνο για την παραγωγή downforce, κατασκευάζεται από συνθετικά υλικά.
Όλα αυτά θα δοκιμαστούν στην πράξη καθώς η αμερικανική εταιρία ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να κατεβάσει το SuperVan 4 στην θρυλική ανάβαση που λαμβάνει χώρα σε ετήσια βάση στο Pikes Peak του Colorado των Η.Π.Α. Φέτος είναι 101η φορά που η συγκεκριμένη ανάβαση θα φέρει ανθρώπους και μηχανήματα στα όρια τους και η Ford θα εμπιστευτεί την εξωφρενική δημιουργία της σε έναν εκ των μετρ του βουνού: τον Romain Dumas. Ο Γάλλος που μεταξύ άλλων κατορθωμάτων στην καριέρα του μπορεί να καυχιέται για το γεγονός ότι έχει τρεις νίκες στο όνομα του στον 24ωρο αγώνα του Le Mans, έχει λάβει μέρος 7 φορές στο Pikes Peak International Hillclimb και είναι κάτοχος και του απόλυτου ρεκόρ με χρόνο 7 λεπτών και 57,148 δευτερολέπτων, επίδοση που σημείωσε το 2018 με το επίσης ηλεκτρικό Volkswagen ID. R! Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε λοιπόν ότι ελάχιστοι άνθρωποι είναι εξίσου κατάλληλοι για μία τέτοια προσπάθεια. Αυτό που δεν διευκρινίζει η Ford είναι αν πηγαίνει με το SuperVan 4 στο Pikes Peak για… τουρισμό (exhibition το λένε στο χωριό μου) ή για κάτι πιο σοβαρό. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν το ηλεκτρικό κτήνος της Ford είναι σε θέση να απειλήσει το απόλυτο ρεκόρ αλλά downforce παράγει, τετρακίνητο είναι, 2.000 άλογα έχει, ο Romain Dumas θα κάθεται στην θέση του οδηγού, γιατί όχι λοιπόν; Στην χειρότερη των περιπτώσεων, το video που αναμφίβολα θα παραχθεί θα έχει ενδιαφέρον γιατί πόσες φορές έχεις δει ένα Ford Transit να σκαρφαλώνει με τόσο υψηλή ταχύτητα σε ένα βουνό;