Ο Marin Gjaja είναι ο Chief Operating Officer του “Model E” τμήματος εξηλεκτρισμού της Ford και σήμερα μόλις έκανε μία πάρα πολύ σημαντική δήλωση. Βλέπεις, η Ford ήταν μία από τις εταιρίες που πρώτη αγκάλιασε την αλλαγή, άκουσε τους θεσμούς στην Ευρώπη να ανακοινώνουν ότι από το 2035 θα πωλούνται αποκλειστικά νέα οχήματα τα οποία δεν εκπέμπουν ρύπους και με την σειρά της, δήλωσε το 2021 ότι θα είναι έτοιμη αρκετά νωρίτερα. Ο στόχος για την πλήρη στροφή στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης όσον αφορά στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της Ford ορίστηκε: Μέχρι το 2030 η αμερικανική εταιρία θα πουλούσε μονάχα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα πράγματα έχουν αλλάξει όμως και μαζί τους θα πρέπει να αλλάξει και η στρατηγική της Ford.
Αυτό που δήλωσε ο Gjaja λοιπόν, είναι ότι ο στόχος που είχε θέσει πριν από μερικά χρόνια ήταν εν τέλει “υπερβολικά φιλόδοξος” και η παραδοχή αυτή δεν έχει να κάνει με τις δυνατότητες της ίδιας της Ford αλλά με την αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά. Πριν η Ford δεσμευτεί αμετάκλητα σε μία και μόνο μία τεχνολογία, θα πρέπει οι πελάτες να αποφασίσουν ότι θα δεσμευτούν σε μία τεχνολογία και αυτό συμβαίνει με πολύ διαφορετικούς ρυθμούς όχι μόνο σε διαφορετικές περιοχές ανά τον κόσμο αλλά και σε διαφορετικές χώρες στην ίδια περιοχή. Ο Gjaja ανέφερε ότι το αγοραστικό κοινό υιοθετεί την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης με πιο αργούς ρυθμούς εξαιτίας του υψηλού κόστους των μπαταριών και την μερική ή ολική κατάργηση των επιδοτήσεων που σχετίζονται με την αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, οπότε η Ford θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και εστιάζει στα υβριδικά κινητήρια σύνολα. Σύνολα όπως αυτά που ήδη προσφέρονται στο Puma, το Focus και το Kuga.
“Δεν βλέπω την ολική στροφή στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 ως μία καλή επιλογή για τις επιχειρήσεις μας ή ακόμα πιο σημαντικά, για τους πελάτες μας.”
Δήλωσε χαρακτηριστικά το υψηλόβαθμο στέλεχος της Ford. Προσοχή όμως. Αυτό δεν σημαίνει ότι η εταιρία θα σταματήσει να εμπλουτίζει την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της. Η Mustang Mach-E που για αρκετό καιρό ήταν η μοναδική της πρόταση στην κατηγορία, έχει πλέον δίπλα της τόσο το Explorer όσο και το ολοκαίνουριο Capri ενώ περιμένουμε κι άλλα EV από την Ford στο προσεχές μέλλον. Απλά έχει αλλάξει το σημείο εστίασης της. Θα εξελίξει μία νέα αρχιτεκτονική που μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικά κινητήρια σύνολα ώστε να μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της επιλογές. Αυτοί είναι που θα διαλέξουν το κατάλληλο αυτοκίνητο σύμφωνα με τις ανάγκες τους και όχι η Ford ή η οποιαδήποτε Ford εκ μέρους τους. Προς το παρόν δεν έχουμε πληροφορίες για τα μοντέλα που θα κάνουν χρήση της νέας αρχιτεκτονικής και στην παρούσα φάση δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η αμερικανική εταιρία θα επενδύσει σε ένα μεγαλύτερο εύρος τεχνολογιών και στην τελική, εμείς οι καταναλωτές θα βγούμε ωφελημένοι από αυτό.