Εν έτη 2024 η ενσωμάτωση του καλωδίου φόρτισης στο αυτοκίνητο δεν θα έπρεπε να είναι μία καινοτομία για την οποία αξίζει να αφιερώσουμε χρόνο και… ψηφιακό μελάνι, και όμως, η Fiat ανακοίνωσε ότι θα κάνει ακριβώς αυτό στην επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της με πρώτο το νέο Grande Panda το 2025. Στο εν λόγω μοντέλο, το καλώδιο φόρτισης θα αποθηκεύεται πίσω από ένα πάνελ στην μάσκα του οχήματος με ένα χαλαρό ελατήριο το οποίο η ιταλική μάρκα περιγράφει ως έναν πρωτότυπο τρόπο επανεφεύρεσης της φόρτισης. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, η λύση της Fiat (που δεν αποκλείεται βεβαίως να ενσωματωθεί και σε άλλα μοντέλα του ομίλου) θα μπορούσε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενίσχυση της φιλικότητας των ηλεκτρικών αλλά όπως και να έχει, πρόκειται για μία πολύ πιο καθαρή λύση – κυριολεκτικά και μεταφορικά.
“Έχεις όλα αυτά τα φανταστικά αυτοκίνητα, γεμάτα τεχνολογία, υπέροχα υλικά, όμορφα διακοσμητικά και το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι να ακουμπήσεις το καλώδιο στο έδαφος, να το βρωμίσεις και να το ξαναβάλεις στο πορτ-μπαγκάζ. Αυτό δεν είναι τεχνολογία αιχμής. Με μία ματιά στις ηλεκτρικές σκούπες βλέπεις ότι έχουν βρει μία καλύτερη λύση.”
Στο Grande Panda το ενσωματωμένο καλώδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για φόρτιση με ρυθμό έως 7.4 kW που σημαίνει ότι προσθέτει περίπου 200 χιλιόμετρα αυτονομίας στην μπαταρία των 44 kWh του μοντέλου σε κάτι περισσότερο από 4 ώρες. Το συγκεκριμένο καλώδιο δεν ενδείκνυται για ταχεία φόρτιση εξαιτίας των απαιτήσεων της διαδικασίας σε ψυκτική ικανότητα και αυτό με την σειρά του σημαίνει ότι υπάρχει μία δεύτερη θύρα φόρτισης, τοποθετημένο στο πλάι του οχήματος η οποία επιτρέπει ρυθμούς έως 100 kW στον κατάλληλο ταχυφορτιστή βεβαίως.
Να θυμίσουμε ότι το Fiat Grande Panda που πραγματοποίησε την πρεμιέρα του πριν από δύο μήνες περίπου, είναι ένα σύγχρονο hatchback με έντονα crossover στοιχεία και μήκος 3.99 μέτρων που μπορεί να φιλοξενήσει 5 επιβάτες. Η εξωτερική σχεδίαση αντλεί ξεκάθαρα έμπνευση από το αρχέτυπο Panda του 1980, υλοποιώντας μια εξαιρετικά πετυχημένη απόδοσή του στο σήμερα. Όπως και τότε μάλιστα, η σχεδιαστική λογική ανοίγει νέους δρόμους στην εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, την ισχυρή προσωπικότητα και την υψηλή πρακτικότητα. Η εξωτερική εμφάνιση υιοθετεί καθαρές γραμμές με τονισμένους θόλους τροχών, διαθέτοντας ισχυρή ταυτότητα Fiat και νεανική διάθεση.
Στο εμπρός μέρος τα παραλληλόγραμμα σχήματα κυριαρχούν, ενώ τα φώτα προσδίδουν χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή και τα Daytime Running Lights εξυπηρετούν επίσης την λειτουργία φλας με οριζόντια pixel σε μοτίβο σκακιέρας. Στο πλάι παραμένει περισσότερο από εμφανής η σύνδεση με το κλασικό Panda, δίνοντας δυναμικό αποτέλεσμα με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και ράγες οροφής απόλυτα εναρμονισμένες με το αμάξωμα. Ως αναφορά στο θρυλικό Panda 4×4 πρώτης γενιάς η λέξη “Panda” είναι ανάγλυφη στο κάτω μέρος των θυρών αλλά και σε μια μαύρη φάσα στο πίσω μέρος με την ιδιαίτερα χαρακτηριστική κολόνα. Στο μεταλλικό μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών το “FIAT” είναι επίσης ανάγλυφο και βάζει μια ακόμα ιδιαίτερη πινελιά στη συνολική εικόνα, μαζί με την κλίση της γραμμής των παραθύρων, το σχήμα του πίσω παρμπρίζ και τα φώτα.