FIAT 500 Facelift 1.3 MJT. Ανανεωμένο και διαχρονικό

FIAT 500 Facelift 1.3 MJT. Ανανεωμένο και διαχρονικό

8 χρόνια, 3 μήνες και 13 ημέρες πέρασαν από την 20η του Μαρτίου 2007, όταν και είδαμε για πρώτη φορά το νέο Fiat 500 έως την 3η του Ιουλίου 2015, οπότε και παρουσιάστηκε επίσημα το facelift του. 3.027 ημέρες είναι πολλές και ενώ το συμπαθέστατο “500ράκι” κρατιόταν καλά για την ηλικία του –γίνεται άλλωστε το κλασικό να καταντήσει παρωχημένο;-, ο ανταγωνισμός κινούνταν προς τα εμπρός και η ανανέωση ήταν επιβεβλημένη. Ο στόχος για το σχεδιαστικό τμήμα της Fiat ήταν απλός αλλά ταυτόχρονα δύσκολος: να “εκσυγχρονιστεί” επαρκώς η εικόνα του 500 χωρίς υπερβολές που ίσως να ξένιζαν.

Από το πλάι, δύσκολα καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για το facelift
Από το πλάι, δύσκολα καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για το facelift

Έτσι, οι αλλαγές ήταν στοχευμένες και καταρχάς, δεν περιελάμβαναν τις διαστάσεις. Ok, το μήκος του ανανεωμένου Fiat 500 είναι στα 3.571 χιλιοστά, αυξημένο κατά 25 χιλιοστά αλλά τόσο το πλάτος (1.627 χιλιοστά) όσο το ύψος (1.488 χιλιοστά) και το μεταξόνιο (2.300 χιλιοστά), έμειναν ίδια. Περιελάμβαναν όμως τα “κλασικά”. Το χαριτωμένο μικρό της Fiat απέκτησε νέα φωτιστικά σώματα εμπρός με τα επίσης νέα LED φώτα ημέρας να βρίσκονται ακριβώς από κάτω τους και να έχουν το σχήμα των μηδενικών του σήματος του 500 ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα μοιάζουν με δακτύλιο γύρω από ένα πλαστικό στο χρώμα του αμαξώματος. Νέου σχεδιασμού είναι και το κάτω μέρος της μάσκας με την τρισδιάστατη γρίλια και τα χρωμιωμένα “κουμπιά” χαμηλά. Το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης συμπληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος νέου σχεδιασμού (15 και 16 ιντσών) αλλά και άφθονα νέα χρώματα και οι δυνατότητες εξατομίκευσης μέσω του προγράμματος “Second Skin” που προσφέρει η Fiat. Η σημαντικότερη αλλαγή όμως, κατά την γνώμη μου τουλάχιστον, συντελέστηκε στο εσωτερικό. Εκεί, το σύστημα U-Connect με την οθόνη 5 ιντσών (αφής στην έκδοση Lounge) έρχεται να συμπληρώσει τον –προαιρετικό- ψηφιακό πίνακα ενδείξεων και οργάνων που προσφέρεται ήδη από το MY2014 Fiat 500 και δίνει έναν άλλο αέρα στην καμπίνα του αυτοκινήτου!

Σύγχρονο εσωτερικό (επιτέλους) αλλά με εργονομικά φάουλ

Επιβεβλημένος ο εκσυγχρονισμός...
Επιβεβλημένος ο εκσυγχρονισμός…

Όλα αυτά όμως μπορείς να τα διαβάσεις και σε ένα δελτίο τύπου. Πώς είναι η συμβίωση με το ανανεωμένο Fiat 500; Μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά για εμένα, το 500 είναι ένα αυτοκίνητο που φτιάχνει την διάθεση με την πρώτη ματιά – ένα συναίσθημα που, σημειωτέον, δεν μειώνεται στις μετέπειτα ματιές. Όπως είπα, η εξωτερική του εμφάνιση είναι διαχρονική ενώ στο εσωτερικό, η αναβάθμιση του εμφανώς γερασμένου ηχοσυστήματος με μία ευμεγέθη οθόνη αλλά και ο προαιρετικός, αλλά κατά την γνώμη μου εκ των ουκ άνευ, πίνακας οργάνων, σε κάνουν να νιώθεις ότι κάθεσαι μέσα σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και όχι σε ένα μοντέλο περασμένης δεκαετίας. Και κάθεσαι ψηλά στο Fiat 500. Τόσο ψηλά που μου έκανε αρκετή εντύπωση ώστε να το γράψω. Η αίσθηση που μου έδωσε είναι ότι κάθεσαι “πάνω” στο 500 και όχι μέσα του – αν αυτό που γράφω βγάζει νόημα. Η εύρεση της σωστής θέσης οδήγησης είναι κάτι που δεν θα δυσκολέψει ιδιαίτερα τον οδηγό όμως σε αυτό το σημείο και πριν καν μπει το κλειδί στην μίζα, εντόπισα το πρώτο μειονέκτημα. Ο συνδυασμός της υψηλής θέσης οδήγησης και του τοποθετημένου χαμηλά κεντρικού καθρέφτη, έχει ως αποτέλεσμα την σημαντικά μειωμένη ορατότητα εμπρός-δεξιά. Δεν ήταν λίγες οι φορές που κατά την προετοιμασία μου για στροφή δεξιά σε κάποιο στενό, έσκυβα για να δω τι γίνεται ή που στην προσπάθεια μου να δω εμπρός και δεξιά, το μάτι και ο εγκέφαλος μου βρίσκονταν σε σύγχυση επειδή ξαφνικά κοιτούσα μέσα από τον καθρέφτη, πίσω! Και να πω ότι είμαι κανένας γίγαντας… 173 εκατοστά μετράω σε ύψος!

Χωρίς αλλαγές στις διαστάσεις του μοντέλου δεν περιμέναμε αλλαγές στους χώρους
Χωρίς αλλαγές στις διαστάσεις του μοντέλου δεν περιμέναμε αλλαγές στους χώρους

Αφήνοντας πίσω αυτό το “φάουλ” και το εργονομικό λάθος της μη ρύθμισης της απόστασης του τιμονιού από τον οδηγό, δεν μπορώ να πω ότι έχω κάποια άλλο σοβαρό παράπονο από το εσωτερικό. Ίσως οι σχετικά περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες και η εκτενής χρήση σκληρών πλαστικών να δυσαρεστήσουν μερικούς αλλά η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλή και αυτή ακριβώς η “σκληρότητα” τα κάνει και πιο ανθεκτικά στην χρήση και τον χρόνο. Κατά τα άλλα, τα χειριστήρια έχουν ικανοποιητική αίσθηση, η εργονομία είναι γνωστή και καλή και το μόνο που θεωρώ αξιοσημείωτο, είναι η μικρή περίοδος εξοικείωσης που απαιτεί από τον χρήστη το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Όχι τόσο στην εύρεση αυτού που ψάχνεις ή που θέλεις να κάνεις αφού στον συγκεκριμένο τομέα είναι εξαιρετικά διαισθητικό, όσο στον τρόπο χειρισμού. Το U-Connect θέλει τον χρόνο του για να επεξεργαστεί τις εντολές και δεν υπάρχει τρόπος να το βιάσεις. Μην με παρεξηγείς. Δεν θυμίζει Commodore 64 στον χρόνο απόκρισης, αλλά την εποχή των 8-πύρηνων κινητών… θέλει τον χρόνο του.

Πετρελαιοκίνητο το μικρό…

Τι άλλο έχει να επιδείξει το ανανεωμένο Fiat 500; Βάζοντας το κλειδί στην μίζα, παίρνεις την πρώτη ένδειξη κοιτάζοντας το στροφόμετρο. Το 500 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία που εξοπλίζεται με έναν μικρό πετρελαιοκινητήρα. Και ενώ ο 1.300άρης MultiJet II δεν είναι ακριβώς καινούριος, έχει εξελιχθεί σε βαθμό που πλέον πληροί τις προδιαγραφές Euro6, εκπέμπει ακόμα λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα -μόλις 89 γραμμάρια έναντι 95 γραμμαρίων προηγουμένως- και εξίσου σημαντικά, δεν έχει χάσει σε ιπποδύναμη ή ροπή αφού εξακολουθεί να αποδίδει 95 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Άξιο αναφοράς και σημαντικό είναι και το γεγονός ότι διαθέτει σύστημα Start/Stop – του οποίου η λειτουργία είναι διακριτική και απροβλημάτιστη.

Το μοναδικό πετρελαιοκίνητο στην κατηγορία του
Το μοναδικό πετρελαιοκίνητο στην κατηγορία του

Επίσης, εξακολουθεί να συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο και ενώ είμαι θερμός υποστηρικτής των 6 σχέσεων, οφείλω να παραδεχθώ ότι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο κινητήρας αλλά και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, καθιστούν την 6η ταχύτητα περιττή. Ο 1300άρης MultiJet II “ξυπνά” ελαφρώς κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. και συνεχίζει να “τραβά” μέχρι και μετά τις 4.000! Το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας του είναι αρκετά ευρύ και η απόδοση του αρκετά γραμμική ώστε να μην ψάχνεις διαρκώς την ιδανική σχέση ενώ η κλιμάκωση του 5-τάχυτου κιβωτίου είναι τέτοια που… βολεύει! Φυσικά, όπως συνηθίζεται σε πετρελαιοκινητήρες χαμηλού κυβισμού, υπάρχει ένα μικρό “ξέσπασμα” ροπής στις 1.500 σ.α.λ. ενώ πέρα από τις 4.300 περίπου αρχίζει να “ξεφουσκώνει” αισθητά αλλά όπως είπα, αυτού του είδους η λειτουργία είναι λογική και αναμενόμενη. Μιας που είμαστε στον τομέα του κινητήρα, δεν γίνεται να μην αναφερθώ στην κατανάλωση. Η Fiat δίνει μία παντελώς ανέφικτη αστική κατανάλωση της τάξης των 4.1 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα με την υπεραστική στα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Περιττό να αναφέρω ότι η πραγματική κατανάλωση που μέτρησα απέκλινε από αυτά τα νούμερα. Όπως και να έχει όμως, το πετρελαιοκίνητο 500 αποδεικνύεται λιτοδίαιτο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση αστική κατανάλωση δεν υπερέβη τα 5.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ η υπεραστική κυμάνθηκε γύρω στα 4.2-4.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Και στον δρόμο;

Τέλος, η οδήγηση. Προσωπικά, δεν θα χαρακτήριζα το 500 “απολαυστικό” – όποιος ψάχνει για απόλαυση ας αναζητήσει τις εκδόσεις Abarth. Το μικρό Fiat όμως κάνει καλά την δουλειά του… για την ακρίβεια, την κάνει καλύτερα απ’ ότι πριν. Ξεκινώντας από τα αρνητικά, παρατήρησα μία περίεργη ταλάντωση σε έντονες ανωμαλίες και πολύ χαμηλές ταχύτητες που εξαφανίζεται πάνω από τα 20 km/h ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας συμπεριφέρεται λίγο “άγαρμπα”. Σε γενικές γραμμές όμως, η ανάρτηση καταφέρνει να αποσβαίνει ικανοποιητικά τους κραδασμούς εντός πόλης ενώ έξω από αυτήν ελέγχει επίσης ικανοποιητικά το αμάξωμα περιορίζοντας τις υπερβολικές κλίσεις και παρέχοντας σιγουριά στον οδηγό. Το 500ράκι είναι πάνω απ’ όλα προβλέψιμο. Δεν θα προβληματίσει σε κανένα σημείο, κοντά στο όριο ή ακόμα και πέρα από αυτό.

Την δουλειά του την κάνει και με το παραπάνω
Την δουλειά του την κάνει και με το παραπάνω

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το σύστημα πέδησης που κατά τη διάρκεια της δοκιμής, σε διάφορες συνθήκες και με διάφορες ταχύτητες αποδείχθηκε αξιόπιστο και ικανοποιητικό τόσο σε ισχύ όσο και σε αίσθηση. Όσον αφορά στο τιμόνι δε… μην περιμένεις πολλά. Εντός της πόλης, ο κύκλος στροφής του πετρελαιοκίνητου Fiat 500 είναι 10.8 μέτρα ή αν θέλεις, 1.5 μέτρα μεγαλύτερος από τον κύκλο στροφής οποιασδήποτε άλλης έκδοσης ενώ εκτός της πόλης και σε ποιο “ζωντανή” οδήγηση, δεν παρέχει κανενός είδους πληροφόρηση στον οδηγό. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η ποιότητα κύλισης του ανανεωμένου 500 είναι καλύτερη σε σύγκριση την προ-facelift εποχή και αυτό οφείλεται τόσο στην καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης, όσο και στην βελτιωμένη ηχομόνωση.

Εν κατακλείδι

€24.053 κόστιζε το αυτοκίνητο της δοκιμής!
€24.053 κόστιζε το αυτοκίνητο της δοκιμής!

Και φτάσαμε στο δύσκολο σημείο του συμπεράσματος… Από την ολιγοήμερη συμβίωση με το στιλάτο μικρό, κατέληξα σε ορισμένα σημεία. Πρώτον, το facelift είναι πετυχημένο και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στις αλλαγές που έγιναν στην εξωτερική εμφάνιση. Εκεί, ήταν αναμενόμενο πως δεν θα άλλαζαν πολλά. Όμως ο “εκσυγχρονισμός” του εσωτερικού και οι μικροβελτιώσεις που έγιναν στα σημεία βελτίωσαν αισθητά το ανανεωμένο 500. Δεύτερον, το Fiat 500 έρχεται με ικανοποιητικό βασικό εξοπλισμό που ακόμα και στην βασική έκδοση των €13.300 (Pop με τον 1200άρη των 69 ίππων) περιλαμβάνει 7 αερόσακους, το  σύστημα U-Connect με οθόνη 5 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα και ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ESP, ASR, Hill Holder, air-condition και πολλά άλλα. Όμως το 500 facelift με τον πετρελαιοκινητήρα, στην έκδοση Lounge, ξεκινά από τα €17.479 και το αυτοκίνητο της δοκιμής, με extra διχρωμία, αυτοκόλλητα τύπου “Comics”, δερμάτινες επενδύσεις,  τις extra 16άρες ζάντες ελαφρού κράματος με ελαστικά 195/45, σύστημα πλοήγησης, κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, έφτανε τα €24.053! Ήταν ξεχωριστό; Αναμφίβολα. Ήταν όλα αυτά απαραίτητα; Όχι, όπως είπα μόνο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων θεωρώ πως είναι κρίμα να μην υπάρχει και αυτός κοστίζει €271. Όμως €24.000 για ένα Fiat 500 είναι εξωφρενική τιμή. Την εποχή που διανύουμε, κάποιος θα μπορούσε να πει ότι και τα €17.500 είναι υπερβολική τιμή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Ευτυχώς ή δυστυχώς όμως, το lifestyle πληρώνεται – ιδίως όταν πίσω από αυτό, βρίσκεται ένα πολύ καλό σύνολο όπως το ανανεωμένο Fiat 500.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εκσυγχρονισμένο εσωτερικό
  • Απόδοση κινητήρα
  • Προβλέψιμη, ουδέτερη οδική συμπεριφορά
  • Δυνατότητες εξατομίκευσης

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή
  • Εργονομία
  • Χώροι για τους πίσω επιβάτες

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1300 κ.εκ.
Ίπποι 95 στις 4.000 σ.α.λ.
0-100 10,7″
Τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5,1 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 89 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Citroen C4 1.6 BlueHDi. Έχει να δώσει πολλά…
Next Post Porsche Macan 2.0 Turbo: Porsche μεν, αλλά…
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook