Κάθε νέα Ferrari που παρουσιάζεται είναι είδηση, ακόμα και αν πρόκειται για την “βασική”, την εξηλεκτρισμένη, αυτήν που ο κινητήρας της έχει… μόνο 6 κυλίνδρους. Ο λόγος για την 296 φυσικά, που πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στις αρχές του καλοκαιριού του 2021 ως η πρώτη plug-in υβριδική Ferrari αλλά μην γελιέσαι… το υβριδικό σύστημα της 296 (διαθέσιμη τόσο ως coupe με το όνομα GTB, όσο και ως cabrio με το όνομα GTS) δεν βρίσκεται εκεί για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση. Το κάνει, όπως επιτρέπει στο ιταλικό sports car να κινείται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης του. Υπάρχει για να βοηθά τον twin-turbo V6 των 3.0 λίτρων και των 120ο περιεχόμενης γωνίας να αυξήσει την απόδοση της 296 από τα 663 άλογα για τα οποία είναι ικανός ο θερμικός κινητήρας, στα 830 άλογα, με συνολική ροπής της τάξης των 740 Nm.
Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο όμως και η Ferrari είναι… μανούλα στις ειδικές εκδόσεις οπότε 4 χρόνια μετά το ντεμπούτο της 296 GTB, η ιταλική μάρκα μας παρουσιάζει γεμάτη περηφάνια την 296 Speciale! Μία έκδοση που ακολουθεί την πατροπαράδοτη συνταγή: χαμηλότερο βάρος, περισσότερη downforce και ακόμα μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Ξεκινώντας από το τελευταίο, ο υπερτροφοδοτούμενος V6 έφτασε στο σημείο να παράγει ακριβώς όσο και στην 296 Challenge, που σημαίνει 700 ίππους αλλά υψηλότερη είναι η απόδοση και του υβριδικού συστήματος με αποτέλεσμα η Ferrari 296 Speciale να προσφέρει 880 ίππους που ωθούν στα όρια τους τα πίσω Michelin Pilot Sport Cup 2 ελαστικά.
Ο κινητήρας εκτός από ισχυρότερος είναι και ελαφρύτερος (κατά 9 κιλά!) και αυτό σε συνδυασμό με την εκτενέστερη χρήση ανθρακονημάτων και την πιο… σπαρτιατική καμπίνα έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση του βάρους κατά 60 ολόκληρα κιλά ενώ αυξημένη κατά 20% είναι και η downforce χάρη στους νέους προφυλακτήρες, τον σαφώς πιο επιθετικό διαχύτη και την αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή. Πρακτικά, αυτό σημαίνει 435 κιλά στα 250 km/h αν και η 296 Speciale είναι κάτι περισσότερο από ένα παιχνίδι αριθμών. Οι μηχανικοί όμως δεν σταμάτησαν εκεί.
Στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν ένα πραγματικά ισορροπημένο με τάσεις προς την πιο… σκληροπυρηνική πλευρά του, σύνολο, οι μηχανικοί της Ferrari εξόπλισαν την 296 Speciale με νέα ελατήρια κατασκευασμένα από τιτάνιο και τα αμορτισέρ της Multimatic ενώ από την άλλη, ίδιο έχει παραμείνει το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αλλά όχι το πρόγραμμα του, οπότε οι αλλαγές ταχυτήτων είναι και πιο γρήγορες και πιο… ωμές!
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε δύο πράγματα: πρώτον, ότι η παραγωγή της Ferrari 296 Speciale δεν είναι περιορισμένη αλλά το μοντέλο προορίζεται για “ενεργούς” πελάτες οι οποίοι έχουν αγοράσει ένα νέο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μέσω του επίσημου δικτύου της τα τελευταία 5 χρόνια και ότι η συγκεκριμένη έκδοση αντικατοπτρίζει το όριο ή τέλος πάντων μία περιοχή πολύ κοντά σε αυτό, του τι είναι εφικτό με ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο. Για την ιστορία, η τιμή της Ferrari 296 Speciale ξεκινά από τα €407.000 αλλά είμαστε σίγουροι ότι με μερικά extra μπορεί να εκτοξευθεί πολύ ψηλότερα πολύ γρήγορα!