Ευρώπη σε Γερμανία – Θα βρούμε τρόπο να σώσουμε τις Μ.Ε.Κ.

Ευρώπη σε Γερμανία – Θα βρούμε τρόπο να σώσουμε τις Μ.Ε.Κ.

Για τους γνώστες των ευρωπαϊκών υποθέσεων και ισορροπιών, το γεγονός ότι στη διαμάχη ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Γερμανία “πέρασε” της τελευταίας. Όπως ανακοίνωσαν το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας και η Κομισιόν το περασμένο Σάββατο επετεύχθη συμφωνία ανάμεσα στα δύο μέρη και το εκτελεστικό όργανο της Ε.Ε. θα κληθεί μέσα στους επόμενους μήνες να βρει έναν τρόπο να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες οι οποίοι θα καταναλώνουν αποκλειστικά e-fuels ακόμα και μετά το έτος-ορόσημο 2035 για τον μηδενισμό των εκπομπών ρύπων των νέων οχημάτων.

Βρήκαμε μία συμφωνία με τη Γερμανία για την μελλοντική χρήση e-fuels στα αυτοκίνητα. Τώρα θα δουλέψουμε στην υιοθέτηση των standards όσον αφορά στις εκπομπές CO2 όσο το δυνατόν ταχύτερα και η Κομισιόν θα ακολουθήσει τάχιστα με τα απαραίτητα νομικά βήματα για την εφαρμογή του recital 11.

Έγραψε στο Twitter ο Αντιπρόεδρος για την ευρωπαϊκή “Green Deal”, Frans Timmermans, επιβεβαιώνοντας την υποχώρηση της Ε.Ε. στον έμμεσο εκβιασμό της Γερμανίας για καταψήφιση του πλάνου εφόσον δεν υπάρξει πρόβλεψη για την ενσωμάτωση των συνθετικών καυσίμων σε αυτό. Ως πρώτο βήμα, η Κομισιόν θα δημιουργήσει μία νέα κατηγορία αυτοκινήτων που καταναλώνουν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα στους υπάρχοντες κανονισμούς Euro 6, η οποία στη συνέχεια θα ενσωματωθεί στη νομοθεσία που αφορά στην μετά-2035 εποχή. Στο προσχέδιο της τελικής συμφωνίας πάντως, περιλαμβάνεται όρος που λέει ότι η Κομισιόν θα ανοίξει ξανά το κείμενο της νομοθεσίας αν οι νομοθέτες σταματήσουν την παρουσίαση ενός τεχνικού παραρτήματος που θα κάνει χώρο για τα e-fuels, κάτι στο οποίο αντιτίθεται σε θεμελιώδες επίπεδο τόσο το Ευρωκοινοβούλιο όσο και κάποιες χώρες. Γι’ αυτό η Γερμανία απαιτεί δεσμευτική διατύπωση που θα εξασφαλίζει το γεγονός ότι η Κομισιόν θα βρει τρόπο να ικανοποιήσει τα αιτήματα του Βερολίνου ακόμα και αν το Ευρωκοινοβούλιο ή τα δικαστήρια προσπαθήσουν να μπλοκάρουν τις τροποποιήσεις ή τα παραρτήματα που θα προστεθούν στην νομοθεσία για τις μηδενικές εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα και τα επαγγελματικά.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η Κομισιόν θα δημοσιεύσει την πρόταση της για τα συνθετικά καύσιμα ως “πράξη κατ’ εξουσιοδότηση” το ερχόμενο φθινόπωρο. Επί της ουσίας, αυτό σημαίνει ότι η αρχική νομοθεσία για το 2035 θα περάσει, δίνοντας στην Κομισιόν μία κρίσιμη νίκη, αλλά η Γερμανία θα έχει το παραθυράκι της για τα συνθετικά καύσιμα. Για την τελική διαμόρφωση του… παραθύρου θα πρέπει να περιμένουμε κάποιους μήνες καθώς υπάρχουν πολύ σημαντικά, τεχνικής φύσεως θέματα τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν ώστε να εξασφαλιστεί πως το σύστημα θα είναι στιβαρό και δεν θα μπορεί να παρακαμφθεί αν και το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δηλώνει πως οι διαδικασίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2024 καθώς οι επόμενες εκλογές θα λάβουν χώρα μετά τα μέσα του 2025. Με το θέμα της Γερμανίας να φαίνεται πως έχει πάρει τον δρόμο του, άγνωστο παραμένει ποια είναι η στάση της Ευρώπης απέναντι στην Ιταλία και την δική της απαίτηση να εξαιρεθούν από τη νομοθεσία του 2035 και τα βιοκαύσιμα – μία πρόταση που υποστηρίζει σθεναρά και προσωπικά η Πρωθυπουργός της χώρας, Giorgia Meloni. Χωρίς τις “πλάτες” της Γερμανίας όμως, η Ρώμη δεν μπορεί να μπλοκάρει το νομοσχέδιο…

Prev Post Fisker Ocean – Το ηλεκτρικό SUV με την μεγαλύτερη αυτονομία
Next Post Jeep Renegade & Compass – Με νέες ενδιαφέρουσες εκδόσεις
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook