Ευρώπη 2035 – Η Γερμανία ζητά εξαίρεση των βιώσιμων καυσίμων!

Ευρώπη 2035 – Η Γερμανία ζητά εξαίρεση των βιώσιμων καυσίμων!

Πριν από μερικές εβδομάδες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε για την μείωση των εκπομπών CO2 των οχημάτων που πωλούνται στην ήπειρο κατά 100% από το 2035, επιβεβαιώνοντας επί της ουσίας της κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όπως έχουμε προαναφέρει όμως, υπάρχει ένα μικρό… παραθυράκι καθώς η Ευρώπη δεν κάνει λόγο για κατάργηση των Μ.Ε.Κ. αλλά για μείωση των εκπομπών CO2, χωρίς να διευκρινίζει τον τρόπο. Ήδη αρκετές εταιρίες με προεξέχουσα την Toyota έχουν πειραματιστεί με την χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο σε ειδικά τροποποιημένες Μ.Ε.Κ. ενώ τώρα, η Γερμανία ζητά μέσω του υπουργού μεταφορών της, Michael Theurer, να εξαιρεθούν από τον κανονισμό τα οχήματα των οποίων οι κινητήρες καταναλώνουν βιώσιμα καύσιμα – βλ. e-fuels.

Η Κομισιόν θα πρέπει να καταθέσει μία πρόταση σχετικά με το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα e-fuels ή πώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα μπορούν να οργανωθούν.

Δήλωσε ο Γερμανός, επαναφέροντας στο προσκήνιο μία νέα τεχνολογία καυσίμων που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον καθώς η παραγωγή των e-fuels γίνεται με βιώσιμο τρόπο, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Θεωρητικά λοιπόν, τα e-fuels μπορούν να χαρακτηριστούν ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αφού το όποιο CO2 εκπέμπεται κατά την καύση τους στο όχημα αφαιρείται από την ατμόσφαιρα κατά την παραγωγή. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι υπουργοί περιβάλλοντος των χωρών της Ε.Ε. είχαν δώσει διορία μέχρι το 2026 στους κατασκευαστές για να αποδείξουν ότι αυτού του είδους τα καύσιμα είναι ουδέτερα στις εκπομπές CO2 και στην πράξη. Κατασκευαστές όπως για παράδειγμα η Mazda που έχει επενδύσει στην εξέλιξη και την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων μέσα από την συμμετοχή της στην e-Fuel Alliance, έναν οργανισμό που αποτελείται από πετρελαϊκές εταιρίες, κατασκευαστές αυτοκινήτων κ.ά. Πρόσφατα, κάτι ανάλογο ανακοίνωσε και η Hyundai που θα συνεργαστεί με την Aramco και το King Abdullah University of Science and Technology ενώ η Porsche που θα μπορούσαμε να πούμε πως ηγείται αυτής της στροφής στα e-fuels έχει ήδη ξεκινήσει την πιλοτική παραγωγή σε δικές της εγκαταστάσεις στην Χιλή με στόχο την παραγωγή έως 55 εκατομμυρίων λίτρων ετησίως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και περίπου το 10-πλάσιο λίγα χρόνια αργότερα!

Το πρόβλημα είναι ότι το καύσιμο της Porsche χαρακτηρίζεται ως “σχεδόν” CO2-neutral που σίγουρα είναι καλύτερο από την τρέχουσα κατάσταση αλλά μάλλον δεν θα είναι αρκετά καλό στα μάτια των νομοθετών. Η μείωση που αναμφίβολα παρατηρείται τόσο στην εκπομπή μικροσωματιδίων και λοιπών ρύπων κατά την καύση ίσως να εξασφαλίσει μερικά χρόνια στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο “ίσως”, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η κατάργηση των Μ.Ε.Κ. από το 2035 είναι μέρος ενός φιλόδοξου πλάνου που καταλήγει στην πανευρωπαϊκή, πλήρη ουδετερότητα όσον αφορά στις εκπομπές CO2 μέχρι το 2050. Ακόμα και αν επιτευχθεί η εξαίρεση των e-fuels λοιπόν, θα είναι προσωρινή αφού αφενός οι στόχοι της Ευρώπης είναι ξεκάθαροι και αφετέρου, η τεχνολογία δεν έχει εξελιχθεί στον απαιτούμενο βαθμό ούτε στην διαθεσιμότητα τους, ούτε στην ελαχιστοποίηση/μηδενισμό των εκπομπών CO2.

Σκληρότερη από αυτήν της Γερμανίας είναι η στάση της Ιταλίας σύμφωνα με την οποία το πλάνο της Ευρώπης για τον εκμηδενισμό των εκπομπών ρύπων νέων αυτοκινήτων από το 2035 “δεν έχει νόημα” ενώ θέτει σε κίνδυνο τις δουλειές χιλιάδων ανθρώπων, κάτι που έχει ήδη αρχίσει να φαίνεται καθώς κατασκευαστές όπως η Stellantis, η Ford κ.ά. έχουν ήδη ξεκινήσει να μειώνουν το ανθρώπινο δυναμικό τους στην ήπειρο. Χώρες όπως η Πολωνία και η Ουγγαρία έχουν ήδη εκφράσει τις αντιρρήσεις τους στο πλάνο των Ευρωπαίων, οπότε αυτό που μέχρι τώρα πιστεύαμε πως είναι μία τυπικότητα, ίσως να μην είναι τελικά.

Prev Post Volkswagen ID – Με πιο «βιώσιμο» εσωτερικό
Next Post Ξεκινά στη Γερμανία η παραγωγή του ηλεκτρικού MINI Countryman!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook