Δεν θα μπορούσε να μην είναι πανέτοιμη για το Japan Mobility Show η Toyota, όπως δεν θα μπορούσε να παρουσιάσει μονάχα το FT-Se sports EV πρωτότυπο. Καλοί είναι οι κράχτες και τα “halo” μοντέλα αλλά χρειάζεται κάποιος να φέρνει ζεστό χρήμα στα ταμεία για να έχει νόημα το όποιο ηλεκτρικό sports car και κακά τα ψέματα, αυτή την περίοδο τις πωλήσεις τις κάνουν τα SUV – είτε θερμικά, είτε ηλεκτρικά. Γι’ αυτό το δεύτερο πρωτότυπο που θα παρουσιάσει η Toyota στο Τόκιο ονομάζεται FT-3e και παίρνει τη μορφή ενός αρκετά τολμηρού crossover με design το οποίο δεν μοιράζεται πολλά κοινά με τα άλλα μοντέλα στην γκάμα της.
Σύμφωνα με την Toyota, το FT-3e σχεδιάστηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ώστε να είναι “όσο το δυνατόν πιο απλός” με καθαρές, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες γραμμές και χαρακτηριστικά στοιχεία όπως οι οθόνες που βρίσκονται στα πλαϊνά του αμαξώματος, ξεκινώντας από χαμηλά και φτάνοντας στο πάνω μέρος της πόρτας και μπορούν να παρέχουν πληροφορίες (βλ. φορτίο μπαταρίας, θερμοκρασία και ποιότητα αέρα στο εσωτερικό κ.ά) καθώς ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο. Η Toyota αναφέρει ότι το FT-3e έχει σχεδιαστεί περισσότερο ως “lifestyle σύντροφος” παρά ως άψυχο μεταφορικό μέσο και ως τέτοιο στοχεύει να “εμπλουτίσει την καθημερινότητα των πελατών με νέες εμπειρίες οδήγησης και εξατομικευμένες υπηρεσίες” χάρη σε καινοτόμες τεχνολογίες για τις οποίες όμως δεν έχουμε επιπλέον πληροφορίες.
Όπως δεν έχουμε πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου concept, αν και γνωρίζουμε ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία του διαδραμάτισε η μπαταρία νέας τεχνολογίας της Toyota. Μπαταρία η οποία δεν παρέχει μονάχα βελτιωμένη αποδοτικότητα αλλά και επιπλέον ελευθερίες στον σχεδιασμό χάρη στο μικρότερο ύψος της που επιτρέπει την δημιουργία πιο αεροδυναμικών σχημάτων. Δεν γνωρίζουμε όμως ούτε για τους ηλεκτροκινητήρες που θα αναλάβουν την κίνηση, ούτε για τις υπόλοιπες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στο FT-3e. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι μέχρι το 2026 η Toyota θέλει να πουλάει περί τα 1.5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως σε ολόκληρο τον κόσμο και δεδομένου ότι το μέσο της δεκαετίας πλησιάζει, ο ιαπωνικός κολοσσός πρέπει να αναλάβει δράση και πρωτοβουλία και το FT-3e είναι ένα καλό πρώτο βήμα.