Κάθε χρόνο στην Moab της Utah λαμβάνει χώρα το Easter Jeep Safari και κάθε χρόνο η Jeep που υποστηρίζει την διοργάνωση αφήνει ελεύθερους τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της για να δημιουργήσουν εντυπωσιακά πρωτότυπα ειδικά γι’ αυτή την περίσταση. Οι δημιουργίες της αμερικανικής εταιρίας ποτέ δεν απογοητεύουν και το ίδιο ισχύει και φέτος, με τα 7 διαφορετικά concepts να καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα του off-roading – από restomods μέχρι overlanders και από rock-crawlers μέχρι ότι άλλο μπορείς να φανταστείς ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως από τα επτά πρωτότυπα που παρουσιάστηκαν, τα 4 είναι εξηλεκτρισμένα κάνοντας σαφείς τις προθέσεις της Jeep για το μέλλον.
1978 Jeep Cherokee 4xe
Ίσως το πιο ενδιαφέρον από τα concepts της Jeep, καθώς συνδυάζει την κλασική εμφάνιση του πιο χαρακτηριστικού ίσως μοντέλου της (μετά το Wrangler) με ένα σύγχρονο, εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο. Αυτό αποτελείται από έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, δύο ηλεκτροκινητήρες, μία μπαταρία και ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο που βελτιώνουν δραματικά την απόδοση του… γερασμένου Jeep Cherokee. Παράλληλα, έχουν τοποθετηθεί νέοι προφυλακτήρες, χρωμιωμένη γρίλια με μοντέρνα, LED φωτιστικά σώματα και οι ρετρό ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά 37 ιντσών ενώ στο εσωτερικό, παρατηρούμε ότι το τιμόνι και το ταμπλό προέρχονται από το Wrangler, τα bucker δερμάτινα καθίσματα είναι καινούρια και ότι στο πίσω μέρος δεν υπάρχει τίποτε άλλο πέρα από ένα roll cage και μία ρεζέρβα. Σύγχρονο, αλλά σκληροπυρηνικό.
Jeep Wrangler Magneto 3.0
Η 3η εκδοχή του “Magneto” είναι φυσικά και η πιο εντυπωσιακή – τόσο εμφανισιακά όσο και από πλευράς απόδοσης. Το αμιγώς ηλεκτρικό Wrangler, ή τέλος πάντως ότι απέμεινε από αυτό, εξοπλίζεται με ένα νέο κινητήριο σύνολο που παράγει 659 ίππους και 1.220 Nm ροπής αλλά για όποιον δεν αντέχει αυτά τα νούμερα, υπάρχει και ένα πιο… μετριοπαθές mode με 290 ίππους και 370 Nm ροπής που δεν καταναλώνει βεβαίως και την ίδια ενέργεια! Όπως και να έχει, η Jeep ισχυρίζεται πως η αυτονομία του Magneto έχει βελτιωθεί κατά 20% σε σύγκριση με την προηγούμενη εκδοχή του concept, χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένα νούμερα ενώ οι άξονες της Dynatrac, τα ελαστικά 40 ιντσών και το kit που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 7.6 εκατοστά κάνουν το Wrangler Magneto 3.0 πραγματικά ασταμάτητο… Εμφανισιακά θα παρατήρησες υποθέτω ότι απουσιάζουν οι πόρτες ενώ το άνοιγμα που υπάρχει στην θέση τους είναι 15 εκατοστά μεγαλύτερο και οι χοντρές κολώνες έχουν μετατοπιστεί 6 εκατοστά προς τα πίσω. Στο πίσω μέρος τα καθίσματα έχουν αφαιρεθεί οπότε θα μπορούσαμε να πούμε πως το Wrangler Magneto 3.0 μοιάζει με ένα μικρό pickup.
Jeep Grand Wagoneer Overland
Τι λείπει από τα προηγούμενα δύο πρωτότυπα; Η δυνατότητα να κοιμηθείς με σχετική άνεση στο σημείο που θα αποφασίσεις να σταματήσεις την off-road περιπέτεια σου. Το Grand Wagoneer που βλέπεις λοιπόν, εξοπλίζεται με μία γιγαντιαία σκηνή στην ανθρακονημάτινη θήκη που τοποθετείται στην οροφή και μπορεί να κοιμήσει έως και 2 άτομα ενώ διαθέτει και παράθυρα και φωτοβολταϊκά πάνελ. Τροποποιημένη είναι και η καμπίνα αφού οι μηχανικοί της Jeep αφαίρεσαν την δεύτερη και την τρίτη σειρά καθισμάτων δημιουργώντας ένα ομολογουμένως τεράστιο σαλόνι όπου έχουν βάλει πουφ, μαξιλάρια και χαλάκια. Κι όταν κουραστείς, μπορείς να μπεις στην σκηνή μέσω της ηλιοροφής! Από το εξωτερικό, εκτός από τον νέο συνδυασμό χρωμάτων, ξεχωρίζουμε τις ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, το βίντσι στον εμπρός προφυλακτήρα και τα ελαφρώς φαρδύτερα φτερά ενώ όσον αφορά στα μηχανικά, αναμενόμενα υπάρχει ένα kit που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος αλλά και ο 3-λιτρος, Hurrican βενζινοκινητήρας που με τα 517 άλογα και 678 Nm ροπής που παράγει στην εργοστασιακή του μορφή, κάνει οποιαδήποτε επέμβαση περιττή.
Jeep Scrambler 392
Συνεχίζουμε με ένα ακόμα Wrangler, αυτή τη φορά όμως το Scrambler 392 είναι ένας φόρος τιμής στο ομώνυμο μοντέλο του 1981 και εξίσου σημαντικά, δεν εξοπλίζεται με κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο αλλά με έναν πατροπαράδοτο, Hemi V8 με χωρητικότητα 6.4 λίτρων ο οποίος παράγει 477 άλογα και 637 Nm ροπής. Και πάλι, οι πόρτες λάμπουν διά της απουσίας τους αλλά το Scrambler 392 αναπληρώνει το κενό με το εντυπωσιακό Sublime πράσινο χρώμα, άφθονα ανθρακονήματα, ανασχεδιασμένο πίσω μέρος, 20άρες ζάντες ελαφρού κράματος με ελαστικά 40 ιντσών και αερανάρτηση που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 14 ολόκληρα εκατοστά.
Jeep Wrangler Rubicon 4xe
Εδώ την παράσταση κλέβει το τρομερό “chromatic magenta” όπως το ονομάζει η αμερικανική εταιρία, χρώμα. Οι μαύρες λεπτομέρειες απλά δένουν το σύνολο σε συνεργασία με τις 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος με τα 37άρια ελαστικά. Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τους νέους προφυλακτήρες (ο εμπρός με βίντσι), ούτε το δερμάτινο σαλόνι με τις magenta πινελιές. Μηχανικά δεν έχουμε κάτι αξιοσημείωτο καθώς όπως δηλώνει και το όνομα, το συγκεκριμένο concept χρησιμοποιεί το 4xe plug-in υβριδικό σύστημα της Jeep.
Jeep Wrangler Rubicon 4xe Departure
Ναι, άλλο ένα Wrangler, 5-θυρο αυτή τη φορά αλλά εντελώς… cabriolet χάρη σε μία σειρά αξεσουάρ της JPP από τον εκτενέστατο κατάλογο της Mopar. Η επετειακή γρίλια κρύβεται πίσω από το μεταλλικό προστατευτικό, τα επίπεδα φτερά, τα πρόσθετα φώτα στην οροφή, οι σωληνωτές πόρτες, οι extra αποθηκευτικοί χώροι, οι ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και πολλά ακόμα μεταμορφώνουν το… ταπεινό Wrangler Rubicon σε αυτό που βλέπεις. Το εσωτερικό από την άλλη μεταμορφώνεται με το σχεδόν εκτυφλωτικό πορτοκαλί χρώμα των δερμάτινων επενδύσεων.
Jeep Gladiator Rubicon Sideburn
Τελευταίο, το Gladiator Rubicon που για κάποιον λόγο η Jeep αποφάσισε να ονομάσει “φαβορίτα”. Αυτό δεν είναι εξηλεκτρισμένο, ούτε τόσο εμφανισιακά ακραίο όσο τα υπόλοιπα πρωτότυπα που είδαμε από την Jeep φέτος. Έχει όμως ένα lift-kit 5 εκατοστών, νέες ζάντες 17 ιντσών με 37άρια ελαστικά, το εκθαμβωτικό “Solar Flash Yellow” χρώμα με μεταλλικά προστατευτικά στη μάσκα και όχι μόνο καθώς και πολυάριθμα extras. Φώτα, μία μοναδική καρότσα και δερμάτινο σαλόνι γιατί το off-roading δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να είσαι ατσαλάκωτος. Πριν κλείσουμε να επαναλάβουμε ότι κανένα από αυτά τα επτά concepts δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή αλλά πολλά από τα αξεσουάρ που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία τους είναι διαθέσιμο μέσω του καταλόγου Jeep Performance Parts της Mopar.