Επίκειται συνεργασία Mitsubishi-Honda-Nissan;

Επίκειται συνεργασία Mitsubishi-Honda-Nissan;

Οι καιροί είναι δύσκολοι όχι μόνο για εμάς αλλά και για τους κατασκευαστές. Τα δικά μας προβλήματα είναι γνωστά και δεν υπάρχει λόγος να τα αναλύσουμε εκ νέου. Οι κατασκευαστές από την άλλη και ειδικότερα οι Ιάπωνες, δυσκολεύονται στην μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης καθώς έχουν συνειδητοποιήσει ότι δεν έχουν την δυνατότητα να διατηρήσουν τον ρυθμό του ανταγωνισμού, ιδίως εκείνου που προέρχεται από την Κίνα ούτε στους όγκους παραγωγής, ούτε στο κόστος των αμιγώς ηλεκτρικών, για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι η κούρσα με τα οχήματα “νέας ενέργειας” έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια στην Κίνα. Η λύση που εξερευνούν είναι τόσο προφανής όσο αποτελεσματική και δεν είναι άλλη από την συνεργασία.

Η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν τον προηγούμενο Μάρτιο την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας βάσει του οποίου θα ξεκινήσουν μία μελέτη σκοπιμότητας στρατηγικής συνεργασίας στον τομέα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων και οι πληροφορίες που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην Ιαπωνία λένε ότι μέρος αυτής της συνεργασίας θα είναι και η Mitsubishi, στην οποία η Nissan έχει μερίδιο της τάξης του 34.01%. Η Mitsubishi λέγεται πως έχει υπογράψει μία συμφωνία εμπιστευτικότητας με την Honda και τη Nissan και οι συνομιλίες ανάμεσα στις 3 εταιρίες έχουν ήδη ξεκινήσει ώστε να βρεθεί ο τρόπος να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους και να σταθούν επάξια σε μία αγορά που αλλάζει ταχύτερα από ποτέ και σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχύτερα από ποτέ. Οι εταιρίες σκοπεύουν να δημιουργήσουν ένα στάνταρ όσον αφορά στο λογισμικό που ελέγχει το όχημα. Η εξέλιξη αυτού του είδους τεχνολογίας σίγουρα θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα και την ανταγωνιστικότητα των μελλοντικών μοντέλων αλλά το κόστος είναι τεράστιο. Είναι τεράστιο για να το αναλάβει μία εταιρία. Στο τραπέζι παραμένει και η προοπτική αλληλοσυμπλήρωσης των οικογενειών οχημάτων των εταιριών: για παράδειγμα, η Honda δεν κατασκευάζει plug-in υβριδικά μοντέλα ή pickups στην Ιαπωνία ενώ η Mitsubishi είναι αρκετά δυνατή σε αυτούς τους τομείς.

Να σημειώσουμε ότι η Honda είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ιαπωνία και η Nissan είναι ο τρίτος με παγκόσμιες πωλήσεις που φτάνουν τα 4.1 και τα 3.44 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που στην Ιαπωνία έληξε τον Μάρτιο του 2024. Οι πωλήσεις της Mitsubishi μετά βίας ξεπερνούν τις 800.000 αλλά συνδυαστικά, οι τρεις κατασκευαστές συγκεντρώνουν 8.35 εκατομμύρια αυτοκίνητα που… αρχίζουν να έχουν ειδικό βάρος απέναντι στην Toyota, που πρόσφατα σύναψε συνεργασία με τις Daihatsu, Suzuki, Subaru, Mazda και Hino δημιουργώντας ένα σύνολο με όγκο παραγωγής τα 16 εκατομμύρια αυτοκίνητα! Μιας που αναφέρουμε νούμερα, να πούμε και ότι η Nissan και η Honda πούλησαν μόλις 140.000 και 19.000 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως ενώ η Tesla βρίσκεται στα 1.8 εκατομμύρια και η BYD στα 1.57 εκατομμύρια. Πριν αρχίσει να θέτει τέτοιους στόχους όμως, η συμμαχία θα πρέπει να βάλει τις βάσεις και αυτό είναι που έχει σημασία στην παρούσα φάση.

Prev Post Το αφεντικό της Cupra θέλει να περάσει το Dark Rebel στην παραγωγή
Next Post Η Ford επιστρέφει με νέα “μικρά” από το 2026!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook