Η Alfa Romeo βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να μπορεί να πάρει μία πάρα πολύ σύντομη ανάσα. Έχοντας παρουσιάσει την Tonale και την Junior έχει μπροστά της λίγο καιρό μέχρι να παρουσιάσει το επόμενο νέο μοντέλο της και αυτό δεν θα είναι κάποια προσθήκη στην ήδη υπάρχουσα γκάμα αλλά η ολοκαίνουρια Stelvio το 2025. Τον επόμενο χρόνο θα ακολουθήσει η επίσης ολοκαίνουρια Giulia, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2027 για το 5ο μοντέλο της εμβληματικής ιταλικής εταιρίας. Ένα μοντέλο που από την μία απέχει γύρω στα 3 χρόνια αλλά από την άλλη, ένα μοντέλο για το οποίο θα πρέπει να παρθούν κάποιες οριστικές αποφάσεις ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που σίγουρα έχει θέσει η Alfa Romeo στο εσωτερικό της.
Το θέμα είναι ότι για παρθούν οι σχετικές αποφάσεις θα πρέπει οι ιθύνοντες της μάρκας να γίνουν… προφήτες προσπαθώντας να προβλέψουν τις συνθήκες που θα επικρατούν στην αγορά σε 4 χρόνια από τώρα. Μιλώντας σε αγγλικό μέσο ο επικεφαλής της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato δήλωσε:
“Το ερώτημα είναι αν πάμε προς τα πάνω σε μέγεθος και για εμένα είναι η απάντηση είναι ναι: πρέπει να πάμε προς τα πάνω. Έχουμε τα πάντα – αρχιτεκτονική, κινητήρες, λογισμικό. Μπορούμε να πιέσουν το όριο στο μάξιμουμ και έχω κάποια σκίτσα τα οποία είναι πολύ καλά.”
Είναι προφανές ότι αν η Alfa Romeo αποφασίσει να κινηθεί σε κατηγορίες μεγαλύτερες του D-segment όπου κινείται η Stelvio θα το κάνει με την STLA Large πλατφόρμα και όλα τα πλεονεκτήματα που της προσφέρει αυτή τόσο σε επίπεδο συνεργειών όσο και σε επίπεδο τεχνολογίας. Πριν συμβεί αυτό όμως, θα πρέπει να γίνει μία σοβαρή εκτίμηση σχετικά με την πορεία της αγοράς, την πρόοδο του εξηλεκτρισμού στις μεγάλες αγορές (βλ. Β. Αμερική, Κίνα κλπ) και το προφίλ των αγοραστών εκεί. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Imparato “αν είμαι premium και δεν είμαι στο E-segment τότε τι κάνω;”
Η εναλλακτική είναι ένα hatchback στο C-segment – ένα μοντέλο που θα λειτουργούσε ως ο ετεροχρονισμένος διάδοχος της Giulietta. Σε αυτή την περίπτωση βεβαίως, τα περιθώρια κέρδους και οι δυνατότητες αύξησης του τζίρου και των κερδών βασίζονται στον όγκο παραγωγής και οι προοπτικές του C-segment είναι ήδη αμφίβολες και δεν γνωρίζουμε πώς θα εξελιχθούν στο προσεχές μέλλον. Όπως πρόσθεσε όμως ο Imparato, ένα μοντέλο σε αυτή την κατηγορία ανοίγει νέες προοπτικές για κάτι παρεμφερές αλλά περισσότερο… αισθησιακό. Μία νέα Duetto για παράδειγμα, που αποτελεί διακαή πόθο του Imparato εδώ και αρκετό καιρό. Από εκεί και πέρα, σε νέα που αφορούν κυριολεκτικά και μεταφορικά 500 ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, η Alfa Romeo σκοπεύει να συνεχίσει να προσφέρει πανάκριβα, εξωτικά μοντέλα εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής όπως η 33 Stradale αν και αυτό το τμήμα των δραστηριοτήτων της αποτελεί αρμοδιότητα ενώ μικρού, ευέλικτου και πολύ εξειδικευμένου συνόλου τεχνιτών και μηχανικών οπότε δεν επηρεάζει την υπόλοιπη εταιρία. Παρακολουθούμε με πολύ ενδιαφέρον τις εξελίξεις καθώς η Alfa Romeo είναι μία ιδιαίτερα αγαπητή μάρκα με μεγάλη απήχηση στην αγορά. Το πρόβλημα της, διαχρονικά τολμώ να πω, είναι να μεταφράσει αυτή την απήχηση σε πωλήσεις…