Πριν από μερικές ημέρες η Mazda λάνσαρε στην άλλη όχθη του Ατλαντικού το CX-90. Ένα μεγάλο, πολυτελές και ευρύχωρο SUV που παίρνει την θέση του στην κορυφή της γκάμας της ιαπωνικής εταιρίας στην απαιτητική αγορά των Η.Π.Α. αλλά… πουθενά αλλού. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η Mazda θα μείνει χωρίς μία καθαρά οικογενειακή, premium πρόταση στην Ευρώπη καθώς σε συνέντευξη του ο επικεφαλής των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων της, Martijn ten Brink, επιβεβαίωσε ότι μέχρι τα τέλη του έτους θα παρουσιαστεί το CX-80. Όντας επί της ουσίας η 7-θέσια/8-θέσια έκδοση του CX-60, το εν λόγω μοντέλο θα καλύψει το κενό που υπάρχει στο άνω άκρο της ευρωπαϊκής γκάμας της Mazda και παρότι ο ten Brink δεν αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά, ένα θα είναι σίγουρο: το CX-80 θα είναι μεγαλύτερο τόσο σε συνολικό μήκος όσο πιθανότατα και σε μεταξόνιο, από τα 4.74 μέτρα του CX-60 και αντίστοιχα, από τα 2.87 μέτρα του μεταξονίου του.
Όπως και το CX-60, θα βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική της Mazda και θα προσφέρεται τόσο με 6-κύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όσο και ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο ενώ δεν αποκλείεται σε κάποιες αγορές το CX-80 να γίνει διαθέσιμο και με τετρακύλινδρους κινητήρες αν και αυτό μάλλον συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες λόγου του αυξημένου μεγέθους και κατά συνέπεια, βάρους του νέου μοντέλου. Κατά τη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης, ο ten Brink αποκάλυψε ότι το CX-3 καταργείται στην Ευρώπη και πως η πρόβλεψη για το 2023 είναι το CX-5 να συνεχίσει να κρατάει τα σκήπτρα του best-seller για την Mazda στην ήπειρο, με την βοήθεια ενός νέου ήπια υβριδικού κινητήριου συνόλου. Σχετικά με τις προσπάθειες εξηλεκτρισμού της Mazda, το αφεντικό της εταιρίας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εγκατάστασης του νέου περιστροφικού range-extender που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο MX-30 και σε άλλα μοντέλα. Τόσο το Mazda 3 όσο και το CX-30 χρησιμοποιούν την ίδια αρχιτεκτονική και στην θεωρία, θα μπορούσαν να εφοδιαστούν με το καινοτόμο, εξηλεκτρισμένο (plug-in υβριδικό) κινητήριο σύνολο αλλά από τα λεγόμενα του υψηλόβαθμου στελέχους καταλαβαίνουμε πως δεν έχει παρθεί κάποια απόφαση σχετικά. Στόχος της Mazda παραμένει η αύξηση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε μέχρι το τέλος της δεκαετίας να αντικατοπτρίζουν το 40 με 70% επί του συνόλου – φιλόδοξο νούμερο αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι σήμερα, το μοναδικό μοντέλο μηδενικών εκπομπών ρύπων της εταιρίας παραμένει το MX-30.