Όταν η κουβέντα πηγαίνει στο θέμα του διαδόχου της θρυλικής Porsche 959, ένα μοντέλο έρχεται αυτόματα στο μυαλό: η Carrera GT. Η Porsche όμως φαίνεται πως έχει αντίθετη άποψη καθώς θέτει ένα ενδιαφέρον ερώτημα. Μήπως τελικά ο διάδοχος της 959 δεν είναι η Carrera GT αλλά η Cayenne; Θα μου πεις από πού κι ως πού ένα SUV και μάλιστα τόσο αμφιλεγόμενο στην πρώτη (με κωδική ονομασία E1) γενιά του, να είναι ο διάδοχος ενός από τα πλέον εμβληματικά super cars στην ιστορία; Ο ισχυρισμός της Porsche έχει μία λογική όμως…
Η Porsche 959 εξελίχθηκε για να λάμψει στις σκληρές και απαιτητικές συνθήκες των αγώνων rally αλλά και στις πίστες ενώ παράλληλα, έπρεπε να είναι πρακτική και εύχρηστη ακόμα και σε καθημερινή χρήση. Με τα δεδομένα της δεκαετίας του ’80 και του ’90, το έργο των μηχανικών της γερμανικής μάρκας ήταν τρομερά δύσκολο αλλά η αποστολή τελικά επετεύχθη και όλα τα υπόλοιπα αποτελούν ιστορία. Δεν είναι εντελώς παράλογο λοιπόν να πούμε ότι ως φιλοσοφία και ως σύλληψη, η Cayenne δεν διαφέρει δραστικά από την 959. Έπρεπε να έχει την δυνατότητα να ανταπεξέλθει εκτός δρόμου αλλά ταυτόχρονα, να συμπεριφέρεται ως αυθεντική Porsche στην άσφαλτο. Έπρεπε να είναι πρακτική, εύχρηστη και για να μην πλατιάζουμε, Porsche! Γι’ αυτό η εταιρία ξεκίνησε από το μηδέν, εξελίσσοντας μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική (Project Colorado) σε συνεργασία με την Volkswagen που θα την χρησιμοποιούσε στο νέο Touareg αλλά με την Porsche στο… τιμόνι. Εξελίχθηκαν επίσης δύο V8 βενζινοκινητήρες, ένας ατμοσφαιρικός 4.5 λίτρων με 340 ίππους και η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του με 450 άλογα – όσα είχε και η Porsche 959!
Φυσικά δεν ήταν μονάχα η δύναμη που έκανε την Cayenne… Porsche. Ήταν η δουλειά που έγινε στο πλαίσιο και την ανάρτηση, το Porsche Traction Management σύστημα τετρακίνησης που της επέτρεψαν να προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη. Κι αν η πρώτη αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, η μετέπειτα εξελίξεις της ήταν αυτές που την καθιέρωσαν ως το μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία των SUVs! Ακόμα και ο μεγάλος Walter Röhrl εντυπωσιάστηκε από τις ικανότητες του μεγάλου sport utility vehicle όταν το δοκίμασε τόσο ως οδηγός εξέλιξης πριν λανσαριστεί στην αγορά, όσο και σε μία ειδική πίστα εκτός δρόμου στην Ισπανία αφού είχε κυκλοφορήσει. Τώρα δε και ειδικά στην Cayenne Turbo GT έκδοση, ο Röhrl πιστεύει πως είναι ένα από τα πιο “κοφτερά” αυτοκίνητα που έχει δημιουργήσει η Porsche και αυτό αρκεί ως παράσημο για ένα μοντέλο που όχι μόνο έγραψε την δική του ιστορία, αλλά εκτόξευσε τις πωλήσεις της εταιρίας. Όσο για το αν είναι ο πραγματικός διάδοχος της 959, δεν πιστεύω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία.