Έφυγε ο άνθρωπος που έδινε μορφή στα όνειρα…

Έφυγε ο άνθρωπος που έδινε μορφή στα όνειρα…

Η βιομηχανία του αυτοκινήτου και όλοι οι οπαδοί της αυτοκίνησης θρηνούν σήμερα τον χαμό ενός εκ των σημαντικότερων, επιδραστικότερων και εν γένει διασημότερων σχεδιαστών στον κόσμο. Ενός ανθρώπου που για περισσότερα από 30 χρόνια έδινε σχήμα σε μερικά εκ των πλέον εμβληματικών μοντέλων αφίσες των οποίων κοσμούν ακόμα τους τοίχους δωματίων παιδιών, εφήβων και ενηλίκων βεβαίως! Ο λόγος για τον Marcello Gandini που έφυγε από την ζωή σε ηλικία 85 ετών, αφήνοντας πίσω του πλουσιότατη κληρονομιά και εκατομμύρια ανθρώπων που αγάπησαν το αυτοκίνητο γιατί εν γνώσει τους ή μη, ερωτεύτηκαν κάποιο από τα σχέδια του.

Ο Marcello Gandini γεννήθηκε στο Τορίνο της Ιταλίας  το 1938 και ο πατέρας του ήταν διευθυντής ορχήστρας οπότε όταν ο μικρός Marcello μεγάλωσε, ήθελε να τον κατευθύνει προς αυτό το αντικείμενο. Ο Marcello Gandini όμως εκδήλωσε από μικρός το πάθος του. Ο ίδιος έχει αποκαλύψει ότι με τα χρήματα που του έδωσαν οι γονείς του για να αγοράσει ένα βιβλίο Λατινικών, προτίμησε να τα… επενδύσει στο διάσημο “Ενδοθερμικοί Κινητήρες” του Dante Giacosa και από εκεί και πέρα, δεν υπήρχε γυρισμός.

Ο πατέρας μου ήταν διευθυντής ορχήστρας και ήθελε να με κάνει πιανίστα. Μονάχα όταν μπήκε για πρώτη φορά στην Lamborghini Miura συνειδητοποίησε ότι μπορούσα να παίξω άλλες νότες: αυτές των κινητήρων.

Αναπολούσε κατά την ομιλία του στις 12 του Ιανουαρίου, όταν του απονεμήθηκε τιμητικά το πτυχίο του μηχανολόγου μηχανικού από την πολυτεχνική σχολή του Τορίνο. Ο Marcello Gandini ξεκίνησε την καριέρα του σε ηλικία 25 ετών από τον οίκο του Bertone με τον θρύλο να λέει ότι την πρώτη φορά που αναζήτησε την τύχη του εκεί, ο Giorgetto Giugiaro που εκτελούσε χρέη επικεφαλής σχεδιασμού, ήταν αντίθετος στην πρόσληψη του. Όταν έφυγε λοιπόν ο Giugiaro, ο Gandini άδραξε την ευκαιρία και έπιασε μία δουλειά την οποία κράτησε για 14 ολόκληρα χρόνια. Κάποια από τα σχέδια του τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 έχουν γράψει ιστορία με πρώτο και καλύτερο την Lamborghini Miura και μαζί της, την Lamborghini Countach. Στον Bertone ο Marcello Gandini μεγαλούργησε, βάζοντας φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του σε μοντέλα όπως η Alfa Romeo Montreal, η Lancia Stratos, το Fiat X1/9 και η Ferrari 308/GT4.

Όμως ο Gandini δεν περιορίστηκε στην καριέρα του σε αποκλειστικά σε εξωτικά μοντέλα περιορισμένης παραγωγής για παχιά πορτοφόλια. Από το δικό του studio ήρθαν σχέδια όπως η πρώτη BMW 5 Series, το πρώτο Volkswagen Polo, το Fiat 132, το Renault 5 Turbo, το Autobianchi A112 αλλά και το Citroen BX. Η καριέρα του εκτάθηκε μέχρι και την δεκαετία του ’90 με τη συνεργασία του με την Maserati (βλ. 2η γενιά Ghibli, 4η γενιά Quattroporte και Shamal) ενώ υπήρξε και το εκκεντρικό και σπανιότατο Cizeta V16T ενώ δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι ο Gandini ασχολήθηκε και με τα έπιπλα αλλά και με το βιομηχανικό σχέδιο. Ο Marcello Gandini ήταν μία ιδιοφυία. Ένα μυαλό από αυτά που γεννιούνται σπάνια και είμαστε τυχεροί που επέλεξε να το χρησιμοποιήσει στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Από εδώ και πέρα, ο Marcello Gandini περνά στο πάνθεον της αυτοκίνησης και το όνομα του, το έργο του, η προσωπικότητα του δεν πρόκειται να ξεχαστούν ποτέ! Ας είναι ελαφρύ το χώμα…

Prev Post Volvo EX30 – Mε το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα συνολικά, από κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo
Next Post Starcharge Nova 360 – O ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook