Η Honda είναι μία ομολογουμένως περίεργη εταιρία. Έχει την τάση να κάνει σχεδόν τα πάντα με τον δικό της, εκκεντρικό πολλές φορές, τρόπο αλλά αυτό είναι που της δίνει χαρακτήρα και αυτό είναι που την κάνει να ξεχωρίζει από την μάζα. Τα παραδείγματα είναι πολλά και μπορούμε να τα αντλήσουμε από ολόκληρη την ιστορία της αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι ότι η Honda είναι μία εταιρία που άργησε να ανέβει στο τρένο της ηλεκτροκίνησης. Με τον εξηλεκτρισμό γενικότερα δεν είχε ιδιαίτερο θέμα ενώ η φιλοσοφία καινοτομίας και φιλοδοξίας που την διακατέχει σχεδόν από την ίδρυση της εξασφαλίζει ότι οι ιδέες δεν απέχουν ποτέ πολύ από την παραγωγή. Με την ηλεκτροκίνηση όμως, ήταν και είναι επιφυλακτική. Επίσης είναι σχετικά… ασυνεπής.
Πήγε από το ρετρό, φανταστικό και αξιαγάπητο Honda e που ναι μεν δεν έγινε η εμπορική επιτυχία που ενδεχομένως να ονειρευόταν η ιαπωνική μάρκα, στο… μπεζ, άχρωμο και άοσμο e:Ny1 και τώρα, την στιγμή που η πλειοψηφία των εταιριών κάνει 1-2 βήματα πίσω αναφορικά με τον ρυθμό εξηλεκτρισμού της γκάμας τους, η Honda ανεβάζει στροφές και θέτει φιλόδοξους στόχους, στο επίκεντρο των οποίων είναι αυτός που την θέλει να πουλάει αποκλειστικά οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων (ηλεκτροκίνητα ή υδρογονοκίνητα) μέχρι το 2040! Πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου έχει η λεγόμενη “0 Series” οικογένεια οχημάτων που θα περιλαμβάνει 7 ολοκαίνουρια μοντέλα όταν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Τα πλάνα της Honda περιλαμβάνουν λοιπόν την έκδοση παραγωγής του Saloon κάποια στιγμή εντός του 2026, ένα μεσαίο SUV και ένα entry-level crossover την ίδια χρονιά, ένα μεγάλο 7-θέσιο SUV το 2027, ένα compact SUV το 2028, ένα μικρό SUV το 2029 και ένα compact sedan το 2030!
“Δεν πιστεύω ότι έχουμε μείνει πίσω όσον αφορά στα ηλεκτρικά. Δουλεύουμε εδώ και καιρό στην τεχνολογία αλλά πιστεύαμε ότι δεν θα ήταν καλό να αυξήσουμε τον αριθμό των μοντέλων ενώ η αγορά δεν είναι επικερδής και δεν υπάρχουν επαρκείς υποδομές όπως για παράδειγμα οι σταθμοί φόρτισης.
Όσο η κοινωνία αρχίζει να κινείται από τα πρώτα στάδια στην ευρύτερη υιοθέτηση, φτάνει η ώρα να επενδύσουμε στην στρατηγική μας. Δεν είναι ότι δεν έχουμε την τεχνολογία να παράγουμε ηλεκτρικά και μπορούμε να συναγωνιστούμε παγκόσμια τους άλλους κατασκευαστές.“
Δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρίας, Toshihiro Mibe. Σε αυτό το νέο ταξίδι της, η Honda θα πρέπει να αλλάξει πολλά. Θα πρέπει να αλλάξει τον τρόπο παραγωγής, να ενσωματώσει νέες τεχνολογίες, να δημιουργήσει το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί στα μελλοντικά μοντέλα της και όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι πλέον. Ο δρόμος σίγουρα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα αλλά τουλάχιστον δεν θα είναι αναγκασμένη να τον διανύσει μόνη της. Η Honda θα έχει συμμάχους, συνεργάτες και συνοδοιπόρους έχοντας ήδη ανακοινώσει την συμμαχία της με τις Nissan και Mitsubishi ενώ δεν αποκλείεται να συνάψεις σχέσεις και με άλλους κατασκευαστές. Το βασικό είναι ότι αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, η Honda έχει τη σωστή νοοτροπία.
“Σκοπεύουμε να λάμψουμε ξανά στην Ευρώπη στο μέλλον.“
Ανάφερε με νόημα ο Mibe και εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι περισσότερο από το να τον πιστέψουμε και να περιμένουμε τις πρώτες κινήσεις της σε μία αγορά που τον τελευταίο καιρό δεν είναι πολύ φιλική απέναντι στο αυτοκίνητο…