Έπεσε η αυλαία για το μεγάλο μαέστρο της Mercedes, Bruno Sacco

Έπεσε η αυλαία για το μεγάλο μαέστρο της Mercedes, Bruno Sacco

Ο Bruno Sacco, ο εμβληματικός σχεδιαστής της Mercedes-Benz έφυγε από τη ζωή στις 19 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 90 ετών. Ο Sacco, γεννημένος στο Udine της Ιταλίας τον Νοέμβριο του 1933, αποφοίτησε από την Πολυτεχνική σχολή του Τορίνο και έπιασε αμέσως δουλειά σε φημισμένες εταιρίες όπως η Pininfarina και η Ghia. Στα τέλη του 1957, ο Sacco γνώρισε στο Τορίνο τον Karl Wilfert που εκείνη την εποχή ήταν επικεφαλής δοκιμών στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Sindelfingen και δημιουργούσε εκεί ένα τμήμα σχεδιασμού. Ο πρώτος σχεδιαστής που κάλεσε/προσέλαβε ήταν ο Paul Bracq  και ο δεύτερος ήταν βεβαίως ο Sacco που το 1958 μετακόμισε στην Mercedes-Benz. Εκεί έμεινε για περισσότερα από 40 χρόνια, τα τελευταία 25 εξ αυτών ως επικεφαλής σχεδιασμού και επικεφαλής styling και τα υπόλοιπα που λέει ο λόγος, είναι ιστορία. Ο Sacco συνέδεσε άρρηκτα το όνομα του με την γερμανική εταιρία με την μακρόχρονη θητεία του να συμπίπτει με την εποχή απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes-Benz τόσο σε μηχανολογικό επίπεδο όσο και σχεδιαστικό – καθόλου τυχαίο σε περίπτωση που αναρωτιέσαι.

Ως επικεφαλής σχεδιασμού αμαξώματος στην Mercedes-Benz ο Bruno Sacco έδωσε μορφή στην θρυλική 230 SL “Pagoda” και τις πειραματικές C111 και C111-II ενώ μερικά χρόνια αργότερα έγινε Oberingeniur, δηλαδή αρχιμηχανικός, με το πρώτο του έργο σε αυτή τη θέση να είναι η station wagon έκδοση της W123 – ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1977 ως το πρώτο station wagon της εταιρίας. Σειρά είχε η W126 S-Class και η συγγενής Coupe, δύο μοντέλα για τα οποία ήταν ιδιαίτερα περήφανος χαρακτηρίζοντας τα ως “ότι καλύτερο έχει κάνει για την Mercedes-Benz”. Ως επικεφαλής σχεδιασμού εστίασε στην αισθητική των αυτοκινήτων και την αεροδυναμική τους απόδοση με την φιλοσοφία της αέναης κομψότητας να εφαρμόζεται αρχικά στην 190 (W201) και όλα τα μοντέλα που παρουσίασε η γερμανική μάρκα από τα μέσα της δεκαετίας του ’90: A-Class, M-Class, SLK, CLK και V-Class – όλα τους εμβληματικά για διαφορετικούς αλλά σημαντικούς λόγους! Τα τελευταία μοντέλα για τα οποία ήταν υπεύθυνος ο Sacco πριν την συνταξιοδότηση του ήταν η W220 S-Class και η C215 CL-Class.

Δύο ήταν οι πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίχθηκε ο Sacco για να διαμορφώσει την ταυτότητα της Mercedes-Benz σε 4 διαφορετικές δεκαετίες. Πρώτον ότι κάθε μοντέλο πρέπει καταρχάς να συμμορφώνεται με την σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Με πιο απλά λόγια, ομοιογένεια ή όπως έχει πει ο ίδιος, “μία Mercedes-Benz πρέπει να μοιάζει με Mercedes-Benz”. Δεύτερον, “ο διάδοχος δεν επιτρέπεται να κάνει τον προκάτοχο του να μοιάζει πολύ παλιός”. Πρέπει λοιπόν να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια τόσο στο σύνολο της γκάμας όσο και σε κάθε μοντέλο μεμονωμένα – ένα έργο καθόλου εύκολο αλλά αυτές οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τις ιδιοφυίες να ξεχωρίζουν και ο Bruno Sacco ήταν δίχως αμφιβολία μία διάνοια. Η ικανότητα του συνδυάζει αρμονικά την αισθητική με την τεχνολογία ήταν απαράμιλλη και τον έκανε έναν από τους πιο επιδραστικούς σχεδιαστές στην ιστορία της αυτοκίνησης. Ο  Sacco αποσύρθηκε από την ενεργό δράση στις 31 Μαρτίου του 1999 με πολυάριθμα βραβεία. Το 2002 έλαβε το τιμητικό δοκτορά του από το Πανεπιστήμιο του Τορίνο, το 2006 εισήχθη στο “Automotive Hall of Fame” στο Michigan των Η.Π.Α. και το 2007 στο “European Automotive Hall of Fame” στην Γενεύη. Ο ίδιος δήλωσε έπειτα από δύο δεκαετίες συνταξιοδότησης: H Mercedes ήταν η ζωή μου και υποστηρίζω τα χρόνια μου εκεί 100%.

Prev Post Η Hyundai γιορτάζει την παραγωγή 100 εκατομμυρίων αυτοκινήτων!
Next Post Παραχώρηση Αττικής Οδού – Αναβάθμιση και μείωση διοδίων!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook