Η Ε.Ε. καθυστερεί την ψηφοφορία για την κατάργηση των Μ.Ε.Κ.!

Η Ε.Ε. καθυστερεί την ψηφοφορία για την κατάργηση των Μ.Ε.Κ.!

Η ψηφοφορία που πιστεύαμε πως είναι απλά μία τυπικότητα καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση φαινόταν πως κινείται σύσσωμη προς την έμμεση απαγόρευση των μηχανών εσωτερικής καύσης στα νέα οχήματα που θα πωλούνται στην επικράτεια από το 2035 εξελίσσεται σε θρίλερ. Η Ε.Ε. ανακοίνωσε την αναβολή της ψηφοφορίας έπειτα από τις αντιρρήσεις που εξέφρασε η γερμανική πλευρά όσον αφορά στην χρήση συνθετικών καυσίμων και την ανησυχία για τον αντίκτυπο που θα έχουν τα “πράσινα” πλάνα στην βιομηχανία αυτοκινήτου. Αφού λοιπόν υπήρχαν φόβοι ότι η γερμανική αντιπροσωπεία θα απείχε από την ψηφοφορία, ριψοκινδυνεύοντας την επικύρωση του στρατηγικού προγραμματισμού της Ένωσης επί του θέματος, ο εκπρόσωπος της Σουηδίας που έχει την προεδρία, ανακοίνωσε μέσω Twitter ότι οι ευρωπαϊοι διπλωμάτες θα επιστρέψουν στο θέμα “εν ευθέτω χρόνω” χωρίς να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες.

Η Γερμανία από την πλευρά της αναζητά διαβεβαιώσεις ότι η Κομισιόν θα ενσωματώσει προβλέψεις για την χρήση (πιο) φιλικών προς το περιβάλλον, συνθετικών καυσίμων και μετά την χρονιά-ορόσημο του 2035, κάτι που αφενός είναι αρκετά ασαφές αφού κανείς δεν είναι απολύτως σίγουρος για το είδος των διαβεβαιώσεων που ζητά η Γερμανία και αφετέρου, είναι μία πολύ τεχνική διαδικασία που σύμφωνα με αξιωματούχους δεν είναι δυνατόν να γίνει σωστά πριν τις ερχόμενες ευρωεκλογές το 2024. Γι’ αυτό και η Γερμανία, μάλλον θέλει από την Κομισιόν μία ανάλογα… ασαφή πρόβλεψη για την εξέταση του ζητήματος στο μέλλον αν και η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, που λέγεται πως συναντήθηκε με τον Καγκελάριο της Γερμανίας, Olaf Scholz, την περασμένη Κυριακή πιθανότατα έχει πιο ολοκληρωμένη οπτική. Αξιωματούχοι πάντως αναφέρουν ότι η επίτευξη συμφωνίας για το γενικότερο πλάνο είναι ακόμα εφικτή, παρά την παρέμβαση της τελευταίας στιγμής από την Γερμανία.

Αν η Κομισιόν τηρήσει μία υπεύθυνη στάση στις συζητήσεις με τους υπουργούς και την γερμανική κυβέρνηση, είμαι αισιόδοξος ότι θα βρεθεί μία λύση.

Δήλωσε χαρακτηριστικά ο Sven Giegold, προσθέτοντας βεβαίως ότι οι διαπραγματεύσεις είναι δύσκολες. Μετά από τις τελευταίες, απρόσμενες εξελίξεις στο θέμα, το μπαλάκι είναι ξεκάθαρα στην πλευρά της Ε.Ε. και τις Κομισιόν και μένει να δούμε τι θα πετύχει η Γερμανία, η οποία αξίζει να αναφέρουμε πως μέσω του υπουργού μεταφορών της, Volker Wissing, θέτει και θέμα επανεξέτασης του Euro 7 που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από το 2025!

Prev Post Η Ε.Ε. “δίνει” την εξαίρεση των e-fuels στην Γερμανία;
Next Post Η Porsche ετοιμάζει υβριδική 911 GT2 RS με 700+ άλογα!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook