Με το νέο A5 η Audi ξεκίνησε το νέο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία μεσαίων, οικογενειακών μοντέλων. Με νέα, πιο ώριμη και ταυτόχρονα πιο εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα, κορυφαία τεχνολογία θερμικών κινητήρων και νέο λειτουργικό concept, το νέο Audi A5 προσφέρει ήδη ένα ελκυστικό και ολοκληρωμένο πακέτο αλλά η γερμανική εταιρία έρχεται να εμπλουτίσει περαιτέρω την γκάμα του με δύο νέα, plug-in υβριδικά μοντέλα τα οποία προσφέρουν ευελιξία και αποδοτικότητα ενώ για να δημιουργήσει μία σαφή, απλή και κατανοητή διάκριση ανάμεσα στα PHEV και την υπόλοιπη οικογένεια, παρουσιάζει το χαρακτηριστικό “e-hybrid”.
Τα νέα Audi A5 Avant e-hybrid quattro και A5 Sedan e-hybrid quattro είναι αμφότερα διαθέσιμα σε δύο εκδόσεις: με 300 και 367 ίππους. Αμφότερα εξοπλίζονται με έναν 2.0 TFSI βενζινοκινητήρα ο οποίος είναι ικανός για 252 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα που συνεισφέρει έως 143 ίππους επιπλέον με αποτέλεσμα η ισχυρότερη έκδοση να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 5.1 δευτερόλεπτα, 8 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από την έκδοση με τους 300 ίππους ενώ η μέγιστη ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις αγγίζει τα 250 km/h. Στην καρδιά των δύο plug-in υβριδικών A5 βρίσκεται η νέα μπαταρία στο πίσω μέρος του οχήματος.
Με χωρητικότητα 25.9 kWh είναι περίπου 45% μεγαλύτερη σε σύγκριση με αντίστοιχες προτάσεις στο παρελθόν και προσφέρει έως 110 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην αύξηση της εμβέλειας μηδενικών εκπομπών ρύπων διαδραματίζει το νέο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την ένταση της ανάκτησης μέσω των paddles στο τιμόνι. Άξιο αναφοράς είναι και το σύστημα “ενεργής” πλοήγησης που επί της ουσίας, βελτιστοποιεί την χρήση της μπαταρίας ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόσταση κατά την οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια μέχρι να φτάσει ο οδηγός στον προορισμό του. Όταν η λειτουργία ενεργοποιείται, το A5 e-hybrid ανακτά ενέργεια αυτόματα βάσει των δεδομένων που είναι αποθηκευμένα στο σύστημα πλοήγησης ενώ αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα φόρτισης που επιτρέπει πλέον ρυθμούς έως 11 kW και αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία αναπληρώνει πλήρως το φορτίο της σε μόλις 2.5 ώρες.
Σύμφωνα με την Audi, δύο προγράμματα λειτουργίας είναι διαθέσιμα στον οδηγό του A5 e-hybrid: EV και hybrid. Στο πρώτο όπως καταλαβαίνει κανείς, το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια ενώ στο δεύτερο, το σύστημα διαχείρισης διατηρεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο στην μπαταρία ώστε να “εξοικονομήσει” όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια για μετέπειτα χρήση ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το επίπεδο αυτό είναι για πρώτη φορά επιλέξιμο από τον οδηγό. Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι όπως ολόκληρη η οικογένεια A5 έτσι και τα plug-in υβριδικά μοντέλα έρχονται με υψηλό επίπεδο βασικού εξοπλισμού που στην περίπτωση του ισχυρότερου A5 e-hybrid quattro περιλαμβάνει το S line πακέτο εξωτερικής εμφάνισης, το “black styling” πακέτο και φιμέ κρύσταλλα. Η τιμή του βασικού A5 Sedan e-hybrid quattro στη Γερμανία ξεκινά από τα €62.500 με το αντίστοιχο Avant να απαιτεί 1.650 ευρώ επιπλέον και τις ισχυρότερες εκδόσεις να ξεκινούν από τα €70.900 και €72.550 αντίστοιχα. Οι παραγγελίες για τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα ξεκινούν από αύριο και οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για τον ερχόμενο Απρίλιο.