Έχουν περάσει περισσότερα από 15 χρόνια από την πρεμιέρα της 3ης γενιάς του Dodge Challenger κι όμως, το θρυλικό muscle car συνεχίζει όχι μόνο να κυκλοφορεί αλλά να κατακτά κορυφές. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του ήταν σχετικά ήσυχα αλλά όλα άλλαξαν με το λανσάρισμα του facelift και πολύ περισσότερο, με την προσθήκη του κτηνώδους “Hellcat” βενζινοκινητήρα ο οποίος αναζωπύρωσε τον πόλεμο της ιπποδύναμης στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Εκείνος, στην βασική του μορφή το 2015, ήταν ένας Hemi V8 με χωρητικότητα 6.2 λίτρων και έναν supercharger 2.38 λίτρων “κουμπωμένο” πάνω του που του επέτρεπε να παράγει αβίαστα 717 ίππους και 881 Nm ροπής. Όπως ήταν φυσικό, σε εκείνο το σημείο δημιουργήθηκε ο θρύλος του Challenger SRT Hellcat γεγονός που… ανάγκασε την Dodge να χτίσει πάνω του λανσάροντας επιπλέον εκδόσεις με αποκορύφωμα το “Demon” που με σύμμαχο την αυξημένη στα 819 άλογα ιπποδύναμη και μία σειρά μετατροπών, έγινε ο βασιλιάς του drag strip (τουλάχιστον όσον αφορά στα αυτοκίνητα παραγωγής) ολοκληρώνοντας το 400άρι σε μόλις 9.65 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου 225.45 km/h!
Το Challenger όμως γέρασε. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ως απομεινάρι μίας αλλοτινής εποχής, ξεπεράστηκε. Η Dodge όμως ξέρει να διοργανώνει αποχαιρετιστήρια πάρτι και ανακοίνωσε το Challenger SRT Demon 170 – το κύκνειο άσμα. Ισχυρότερο από ποτέ και κατά συνέπεια, ταχύτερο από ποτέ, το “Demon 170” λανσάρεται στην αγορά σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων (θα κατασκευαστούν μόλις 3.000 για την αγορά των Η.Π.Α. και άλλα 300 για τον Καναδά) και τιμή που πλησιάζει τα 100.000 δολάρια! Γιατί είναι τόσο ξεχωριστό; Καταρχάς, ο κινητήρας μπορεί να έχει την ίδια χωρητικότητα αλλά δεν μοιράζεται πολλά κοινά με τον Hellcat – αντιθέτως, δανείζεται αρκετά στοιχεία από τον Hellephant crate engine. Το μοναδικό σημαντικό εξάρτημα που μεταφέρθηκε αυτούσιο από τον standard κινητήρα είναι ο εκκεντροφόρος. Κατά τα άλλα, η πεταλούδα του γκαζιού έχει διάμετρο 105 χιλιοστά αντί για 92, ο supercharger έχει χωρητικότητα 3.0 λίτρων και παρέχει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1.47 bar ενώ και το έξυπνο (και σημαντικά αναβαθμισμένο βεβαίως) σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου έχει την δυνατότητα να ανιχνεύει το ποσοστό αιθανόλης στο καύσιμο και να ρυθμίζει ανάλογα τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα. Με E85 ή όταν το ποσοστό αιθανόλης υπερβαίνει το 65%, ο τρομερός αυτός κινητήρας λοιπόν, παράγει 1.039 άλογα και 1.280 Nm ροπής ενώ ακόμα και όταν ως καύσιμο χρησιμοποιείται το υποδεέστερο αλλά πιο ευρέως διαδεδομένο E10, το Challenger SRT Demon 170 είναι ικανό για 900 ίππους και σχεδόν 1.100 Nm ροπής!
Για να μεταφραστούν αυτά τα νούμερα σε χρόνους όμως, πρέπει να υπάρχει το ανάλογο hardware και στο σύστημα μετάδοσης και ευτυχώς, το Challenger SRT Demon 170 δεν απογοητεύει. Το κιβώτιο εξακολουθεί να είναι ένα 8-τάχυτο, αυτόματο αλλά το αποχαιρετιστήριο Challenger αποκτά το βελτιωμένο σύστημα TransBrake 2.0 που επιτρέπει ταχύτερες εκκινήσεις στο drag strip, πιο ανθεκτικό άξονα μετάδοσης, ενισχυμένο πίσω άξονα με μεγαλύτερο πινιόν και σκληροπυρηνικά ημιαξόνια. Δεν είναι μονάχα η ιπποδύναμη που θα δοκιμάσει την αντοχή ολόκληρης της μετάδοσης αλλά και η πρόσφυση που παρέχουν τα street-legal drag radial ελαστικά που εξέλιξε ειδικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή η Mickey Thomson, με διαστάσεις 245/55/18 εμπρός και 315/50/17 πίσω. Προαιρετικά, η Dodge προσφέρει και ένα σετ σφυρήλατων ζαντών ελαφρού κράματος με τις οποίες η μη-αναρτώμενη μάζα μειώνεται κατά 15 κιλά περίπου ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η ανάρτηση περιλαμβάνει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bilstein. Όσον αφορά στην εμφάνιση, το Demon 170 δεν διαφέρει σημαντικά από το “απλό” Demon – απλά έχουν αφαιρεθεί οι προσθήκες στα εμπρός φτερά εξοικονομώντας περί τα 7 κιλά και έχουν προστεθεί τα απαραίτητα σήματα. Συνολικά, το τελευταίο Challenger ζυγίζει 71.2 κιλά λιγότερο σε σύγκριση με το Hellcat Redeye Widebody καθώς αφαιρέθηκαν κάποιες επενδύσεις, οι πίσω θέσεις και αρκετή ηχομόνωση αλλά αυτά είναι θυσίες που πρέπει να γίνουν για χάρη των επιδόσεων.
Σε κατάλληλα προετοιμασμένη επιφάνεια, το Dodge Challenger SRT Demon 170 επιταχύνει στα 96 km/h σε μόλις 1.66 δευτερόλεπτα ενώ ολοκληρώνει το σπριντ των 400 μέτρων σε 8.91 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου τα 243.28 km/h! Για την ιστορία, είναι επίσης το αυτοκίνητο παραγωγής με την υψηλότερη επιτάχυνση καθώς στην εκκίνηση “σηκώνει” 2.004 G και τους εμπρός τροχούς! Οι 3.300 τυχεροί ιδιοκτήτες θα κληθούν να αποχωριστούν τουλάχιστον 96.666 δολάρια (τίποτα δεν είναι τυχαίο…) και όποιοι δεν προλάβουν να το αγοράσουν καινούριο, πολλά περισσότερα όταν τα πρώτα Demon 170 θα αρχίσουν να βγαίνουν σε γνωστά site δημοπρασιών.